تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

باران هم حریف هوای آلوده شهر کرج نشد!

  • کد خبر : 180837
  • 23 بهمن 1395 - 16:59
باران هم حریف هوای آلوده شهر کرج نشد!

علام وضعیت جوی شهر کرج درحالی بارش باران را نشان می دهد که امروز شنبه هوای ایران کوچک برای گروه های حساس ناسالم اعلام شده و این بدین معناست که با وجود ریزش نزولات جوی در آسمان استان آلودگی دست از سر هوای کرج بر نمی دارد.

به گزارش کمال مهر بر اساس اعلام هواشناسی استان البرز وضعیت هوای امروز البرز قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بارش خفیف و پراکنده همراه با آلودگی هوا خواهد بود که روز یکشنبه همین وضعیت پیش بینی می شود.
اعلام وضعیت جوی شهر کرج درحالی بارش باران را نشان می دهد که امروز شنبه هوای ایران کوچک برای گروه های حساس ناسالم اعلام شده و این بدین معناست که با وجود ریزش نزولات جوی در آسمان استان آلودگی دست از سر هوای کرج بر نمی دارد.
درحالیکه دود بی تدبیری و کم کاری مسئولین کرج به ریه می رود و متولیان امر برای کاهش آلودگی هوا چشم به آسمان دوخته اند اما اعلام وضعیت جوی توسط هواشناسی نشان می دهد که باراش باران نیز در کاهش آلاینده ها موثر نیست.
البته برخورد با خودروهای آلاینده، طرح زوج و فرد و … می تواند مُسکنی بر وضعیت آلودگی هوای کرج باشد آسمانی که طی سال جاری قریب به ۲۲ روز هوای پاک را تجربه کرده است.
معاون فنی استانداری البرز امروز طرح زوج و فرد شهر کرج را اعلام کرد که از امروز شنبه به صورت ارشادی آغاز شده و تا یکم اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد یافت و از ابتدای اسفند با اعمال قانون همراه می شود.
بر اساس اعلام استانداری طرح زوج و فرد خودروها در محدوده شمالی کرج شامل بلوار شهید مطهری تا بلوار شورا، خیابان شهید بهشتی – میدان سپاه ضلع جنوبی، میدان سپاه – خیابان شهید مطهری ضلع غربی و بلوار شورا – خیابان بهشتی ضلع شرقی انجام می شود.
اگرچه طرح زوج و فرد ممکن است سهم کمی از آلودگی هوای کرج داشته باشد و حل این معضل نیازمند تدابیر جدی مسئولان خواهد بود اما می تواند اندکی میزان آلاینده ها را بکاهد و البته نمی توان به این طرح های موقت دلخوش کرد چرا که رفع دغدغه عموم درباره  الودگی هوا نیازمند اقدامات ریشه ای خواهد بود.
منبع :  البرز ۲۴

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180837

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x