تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

عیدی کارکنان دولت به همراه حقوق بهمن‌ و حداکثر تا ۲۰ اسفندماه پرداخت می‌شود/مذاکراتی درمورد فرمان مهاجرتی ترامپ با آمریکا نداشتیم

  • کد خبر : 180009
  • 19 بهمن 1395 - 14:21
عیدی کارکنان دولت به همراه حقوق بهمن‌ و حداکثر تا ۲۰ اسفندماه پرداخت می‌شود/مذاکراتی درمورد فرمان مهاجرتی ترامپ با آمریکا نداشتیم

سخنگوی دولت گفت: عیدی کارمندان دولت همزمان با حقوق بهمن ماه حداکثر تا ۲۰ اسفندماه پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه سیاسی «کمال مهر»، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه که امروز سه شنبه (۱۸ بهمن ماه) برگزار شد، گفت: به منظور افزایش تولید و رشد اقتصادی از دو طریق به واحدهای تولیدی غیرفعال خصوصی و طرح‌های ناتمام عمرانی اعتبار و تسهیلات ارائه شد.

وی افزود: ستاد تسهیلات استانداری‌ها ۸ هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان و متقاضیان دریافت تسهیلات هم به طور مستقیم با مراجعه به بانک‌ها ۶ هزار و ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند؛ در مجموع ۲۱ هزار و ۱۴۴ بنگاه توانستند اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و ۸۲۸ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان اعتبار دریافت کنند.

سخنگوی دولت با اشاره به اعطای اعتبار آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در آذرماه به وزارت آموزش و پرورش به منظور پرداخت حقوق بازنشسته‌ها پرداخت شد.
وی اظهار داشت: همچنین ۴۰ هزار میلیارد تومان در قالب اوراق مشارکت و صکوک به دستگاه‌های مختلف پرداخت شد تا طرح‌های نیمه تمام دولت را به اتمام برسانند. تا پایان اردیبهشت ماه ۲۴۶ پروژه و تا پایان کار دولت هم ۶۲۵ پروژه افتتاح خواهد شد.
نوبخت با اشاره به زمان پرداخت حقوق کارمندان دولت اظهار داشت: عیدی کارمندان دولت همزمان با حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شود و تلاش می‌کنیم حقوق اسفندماه کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی را ۱۵ تا ۲۰ اسفندماه پرداخت کنیم.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یارانه نقدی چه تعداد از دریافت‌کنندگان حذف می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل حدودا یارانه ۴ میلیون نفر حذف شد، البته از این میزان یک میلیون نفر مجددا یارانه دریافت خواهند کرد،بنابراین یارانه ۳ میلیون نفر از دریافت‌کنندگان قطع شده است.
*دولت توانایی ایجاد طرح و پروژه جدید ندارد

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های ناتمام در دولت اضافه کرد: دولت توانایی ایجاد طرح و پروژه جدید ندارد، با این حال خود را در این زمینه موظف می‌دانیم چرا که زمانی دولت تدبیر و امید فعالیت خود را آغاز کرده که با ۲ هزار و ۴۶ طرح نیمه‌تمام مواجه بود.
نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند معاون اجرایی رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی روحانی انتخاب شده است، تصریح کرد: بنده از این موضوع اطلاعی ندارم و باید اعلام کنم اگر چنین شرایطی فراهم شود نسبت به اجرای قانون اقدام خواهیم کرد تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا فشارهایی بر آقای روحانی برای نیامدن در انتخابات ۹۶ وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: اظهارات این چنینی در حد اظهارنظرهای رسانه‌ای و جریان سیاسی رسانه‌های رقیب است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره کاهش قیمت سکه و ارز یادآور شد: همان طور که می‌دانید قیمت سکه و ارز کاهش اندکی را تجربه کرده، این روند ظرفیت بیشتری برای کاهش دارد. باید از قدرت پول ملی حفاظت کرد، اینکه گفته می‌شود منفعت دولت در افزایش قیمت دلار بوده اظهارنظری نادرست است چرا که اگر از این طریق به بانک مرکزی سود اضافه شود از سوی دیگر شاهد وارد شدن ضررهای بسیار خواهیم بود و نهایتا این موضوع به نفع اقتصاد ملی نخواهد بود.
نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسیدگی به تخلفات اقتصادی دولت قبل در چه مرحله‌ای قرار دارد، خاطرنشان کرد: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم تبعا اسناد، ‌مدارک و مستنداتی را از تخلف دولت قبل به دست آوردیم اما ترجیح دادیم به جای آنکه این موضوع رسانه‌ای شود آن را در مسیر قانونی قرار دهیم، لذا با ارجاع این پرونده به دستگاه‌های قضایی و دستگاه‌های نظارتی در انتظار گزارش‌های آنها هستیم.

*اقدامات لازم برای رفع اموال بلوکه شده ایران انجام شده است

نوبخت در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سرانجام پول‌های بلوکه شده، گفت: برخی کشورها برای پرداختن معوقات یک تعلل و مشکلاتی دارند اما اقدامات لازم برای رفع بلوک اموال ایران انجام شده است.

وی افزود: برخی از اموال بلوکه شده از سوی بانک مرکزی آزاد شده و برخی موارد ارتباطی با مباحث هسته ای ندارد، ما هم این موارد را وارد این بحث نمی کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر اینکه آیا ایران پس فرمان مهاجرتی ترامپ علیه کشورمان مذاکراتی را با آمریکا داشته است؟ اظهار داشت: قطعا مذاکره‌ای نداشتیم، اما مواضع ما مشخص و مبتنی بر منافع ملی‌مان است.

وی افزود: اگر کسی منافع ملی ما را تهدید کند، قطعا منافع ملی خود آنها هم تهدید خواهد شد و بر این اساس هر جا لازم باشد اقدام متقابل انجام می‌شود.

نوبخت تاکید کرد: مسئولان ذیربط هوشمندانه در عرصه‌های مختلف حواس‌شان هست، چنانچه دیدیم در زمینه ورزش کشتی مسئولان امر اقدام متقابل انجام دادند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: قرار نیست خودمان در قالب ترامپ بگذاریم و بگوییم او پیشوای ما است، چراکه افرادی در داخل و خارج او را غیر منطقی معرفی می کنند، لذا ما بر اساس منافع ملی مذاکراتی با آمریکا نداشتیم.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=180009

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x