تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

خواص کدو حلوایی و تخمه کدو از منظر طب سنتی

  • کد خبر : 179405
  • 17 بهمن 1395 - 9:37

طب سنتی; تخمه کدو برای زخم روده‌ها، مثانه و سوزش مجرای ادرار مفید است،کدو و تخم کدو در پیشگیری از سرطان ریه بسیار نافع است.

به گزارش کمال مهر به نقل از ایسنا : علی محمدی با بیان اینکه تخمه کدوی خام اثر دفع کرم روده را دارد و با توجه به اینکه سمی نیست برای اطفال بسیار مناسب است، افزود: ۵۰ گرم تخمه کدو را پودرو با عسل مخلوط کرده و مصرف کنید و ۴ ساعت بعد مقداری مسهل مانند روغن کرچک بخورید فوراً کرم‌ها دفع می‌شود
وی با بیان اینکه تخم کدو برای سرطان پروستات مفید بوده و برطرف‌کننده ورم پروستات است، ادامه داد: کسانی‌که مشکل پروستات دارند اگر چند روز در هفته کدو حلوایی با تخم کدو بخورند بهبود پیدا می‌کنند.
محمدی با اشاره به اینکه تخمه کدو برای زخم روده‌ها، مثانه و سوزش مجرای ادرار مفید است، افزود: کدو و تخم کدو در پیشگیری از سرطان ریه بسیار نافع است.
این کارشناس طب‌سنتی اظهار کرد: اگر کدو حلوایی را پخته و به عنوان کرم به صورت بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید برای زیبایی پوست بسیار مناسب بوده همچنین خوردن کدو با عسل برای قلب مفید است.
محمدی با بیان اینکه ابوعلی‌سینا پزشک معروف، خوردن کدو را برای رفع بی‌خوابی و درمان خستگی اعصاب مفید می‌دانست، خاطرنشان کرد: کودکان و سالمندانی که دچار بیماری عفونی شده‌اند، کدو پخته شده مصرف کنند همچنین اگر پوست کدو حلوایی سوخته و خشک شده را با سرکه مخلوط کنید و بر روی پوستی که لکه‌های سفید برص( پیسی) دارد، بمالید بهبودی حاصل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انواع کدوها به ویژه کدو حلوایی سرشار از آنتی‌اکسیدان است، گفت: کدو مغز را تقویت می‌کند و روغن تخم کدو برای درد بواسیر بسیار مفید است.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179405

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x