تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مقصر محرومیت استقلال و تراکتور از نظر آذری

  • کد خبر : 179334
  • 16 بهمن 1395 - 15:00

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان گفت: مماشات فدراسیون و سازمان لیگ از گذشته تا به امروز عامل اصلی محرومیت‌های بین‌المللی باشگاه‌های ماست.

به گزارش «کمال مهر»، سعید آذری‌ در مورد شکست خانگی مقابل صبای قم که کمتر کسی آن را پیش‌بینی می‌کرد، گفت: به هر حال هیچ کس هم پیش‌بینی نمی‌کرد که برزیل در فینال جام‌جهانی ۷ گل از آلمان بخورد. فوتبال به همین دلیل یکی از وحشتناک‌ترین و جذاب‌ترین ورزشهاست که قابل پیش‌بینی نیست. من وقتی بازی صبا مقابل پرسپولیس را دیدم، فهمیدم که صبا تیم متحول‌شده‌ای است. میرهانی هاشمی، حنیف عمران‌زاده و مهرداد بایرامی به صبا آمدند و این تیم کاملا متفاوت شده است.
وی افزود: بازیکنان ما هم مردانه و جانانه مبارزه کردند اما در نهایت شکست خوردیم. اگر بخواهیم دنبال مقصر برای این باخت باشیم سعید آذری مقصر اصلی این باخت است. من خودم را مقصر صددرصد باخت می‌دانم زیرا نتوانستم به موقع به تعهداتم در قبال بازیکنان تیم عمل کنم آن هم با وجود تلاشی که اعضای هیأت‌مدیره انجام دادند و محبتی که مدیرعامل کارخانه به باشگاه داشته است. من در این هفته به طور کامل روی تیم متمرکز نشدم اما باید از مجتبی حسینی سرمربی تیم‌مان تشکر کنم.

مدیرعامل ذوب‌آهن در مورد اینکه با شروع لیگ قهرمانان آسیا، شرایط لیگ برتر برای ذوب‌آهن سخت‌تر می‌شود، گفت: اگر چه ۳ امتیاز مقابل صبا را از دست دادیم اما چیزهای زیادی را به دست آوردیم. ربیع عطایا در این مسابقه برای ما بازی کرد. مهرداد قنبری هم بعد از مصدومیت توانست در این بازی فیکس باشد. علی حمام هم به میدان آمد. با این حال مسئولیت صددرصدی باخت با من است. ما بازی سختی را هم هفته آینده مقابل تراکتورسازی داریم که باید در سرمای ۱۱درجه زیر صفر به میدان برویم که کار سختی است. از قبل هم گفته بودم، با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی زمستان سختی در انتظار فوتبال است. ضمن اینکه با حضور بازیکنان جدید در تیم‌ها، باشگاه‌ها با تیم‌های جدید به میدان می‌آیند همان‌طور که صبا تقریبا تیم جدید‌شده‌ای مقابل ما بود.

سعید آذری درمورد پرداخت بدهی‌های خارجی باشگاه ذوب‌آهن برای جلوگیری از محرومیت نقل و انتقالات این باشگاه گفت: فقط در فوتبال ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی پرداخت کردیم تا باشگاه ذوب‌آهن با محرومیت مواجه نشود. در بسکتبال هم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در سایر رشته‌ها ۲ و نیم میلیارد تومان پول پرداخت کردیم. ما با توجه به اینکه من هم به زبان انگلیسی و هم به قوانین نقل و انتقالات بین‌المللی اشراف دارم، ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی دادیم تا با محرومیت مواجه نشویم اما باشگاه‌های ما مدیرعاملی دارند که وقتی به او می‌گوییم بدهی مالیاتی ۶۰ هزار دلاری بازیکنش را پرداخت کن، می‌گوید شاید من ۴ سال دیگر دوست داشته باشم این بدهی را پرداخت کنم. با چنین مدیران عاملی در فوتبال باشگاهی‌مان مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: محرومیت‌هایی که برای باشگاه‌های ما در این روزها اتفاق افتاده، نتیجه مماشات فدراسیون‌های فوتبال و سازمان‌های لیگ در ۱۲، ۱۰ سال گذشته است. منظورم فقط مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیست بلکه منظورم رؤسای فدراسیون‌های فوتبال از گذشته تا به امروز هستند که مدام می‌خواهند با ریش‌سفیدی و مماشات همه چیز حل شود. من۱۵ سال در فوتبال ایران دست و پا می‌زنم، نمی‌گویم مدیریت می‌کنم. این اتفاقات حاصل همین مماشات‌ها و ریش‌سفیدی‌هاست. وقتی یک بازیکن به خاطر بدهی محروم می‌شود، باشگاه می‌رود فلان آقا را پیدا می‌کند تا به رئیس فدراسیون فوتبال سفارش کند و با ریش‌سفیدی و اعمال نفوذ مجوز بازی‌اش صادر شود اما در فیفا، ما آقابالاسر سفارش ندادیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: امروز در ۱۶ بهمن ۹۵ من به شما می‌گویم که روزهای بدتر از این در انتظار فوتبال باشگاهی ماست. باور کنید اگر باشگاه ذوب‌آهن بدهی‌هایش را پرداخت نمی‌کرد اکنون دیگر باشگاه ذوب‌آهنی وجود نداشت که بخواهد محروم شود. ۲ سال پیش وقتی من در مصاحبه‌ای گفتم ذوب‌آهن به زودی در فوتبال آقایی خواهد کرد برخی‌ به ما خندیدند. اکنون هم این را می‌گویم که روزهای بدتر از این در انتظار فوتبال باشگاهی ما خواهد بود. وقتی برخی مدیران کارشان را بلد نیستند، شرایط همین می‌شود و مدام هم می‌خواهیم شلوغ‌کاری کنیم و بگوییم فیفا حق فوتبال ما را می‌خورد در حالی که چنین نیست.

وی با اشاره به حضور مدیران عامل در باشگاه‌ها گفت: وقتی من به عنوان مدیرعامل در باشگاهی پست می‌گیرم، چشمم کور و دنده‌ام نرم؛ باید بدهی‌های گذشته باشگاه را هم قبول کنم. زشت است که یک باشگاه به خاطر ۳۰ هزار دلار محروم شود. من هم اگر بدهی‌های گذشته باشگاه ذوب‌آهن را پرداخت کرده‌ام منتی بر کسی ندارم؛ به عنوان مدیرعامل وظیفه‌ام بوده که چنین کاری را انجام بدهم. اما برخی به من می‌گویند چرا تو به دنبال حق رشد بازیکن هستی؟ که من هم می‌گویم حق رشد از مبانی و قوانین نقل و انتقالات بین‌المللی است.

وی با اشاره به پرداخت چندبرابری بدهی برخی بازیکنان خارجی گفت: قرارداد ایگور کاسترو با باشگاه ذوب‌آهن ۳۵۰ هزار دلار بود آن هم با دلار ۱۰۰۰ تومان که ما مجبور شدیم این قرارداد را با دلار ۳هزار و ۶۰۰ تومان پرداخت کنیم یعنی ۳ برابر بیشتر به کاسترو پول دادیم و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به این بازیکن مجبور شدیم پول بدهیم. همین بلا ممکن است سر پرسپولیس هم بیاید و قرارداد یک میلیارد و ۲۰۰ هزار یورویی ژوزه هم همین شرایط را دارد. من می‌گویم باید یاد بگیریم که در فوتبال بدون ریش‌سفیدی و اعمال نفوذ، قوانین را اجرایی کنیم.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x