تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

ترامپ صادرات تجهیزات پزشکی به ایران را محدود کرد

  • کد خبر : 179178
  • 16 بهمن 1395 - 10:21

رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اقدامات دولت خود دست به تصمیماتی زده است که جان میلیون‌ها ایرانی در حوزه سلامت را به خطر می‌اندازد که در این‌باره معاون وزیر بهداشت وو رئیس سازمان غذا و دارو به ابعاد این محدودیت‌های تحریمی پرداخت.

به گزارش کمال مهر ، جام جم آنلاین به نقل از تسنیم نوشت : پس لرز‌ه‌های دیدار ترامپ با فعالان دارویی آمریکا به لرزه‌های تحریمی  کالاهای پزشکی منجر شد، براین اساس وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار اطلاعیه ای جدید که بر روی سایت اینترنتی این وزارتخانه قرار گرفته، فهرست تجهیزات پزشکی ای که برای صدور به ایران نیازمند کسب مجوز ویژه هستند، را به روز کرد و اقلام بیشتری را به این فهرست افزود.
در این رابطه رسول دیناروند – معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و داور درباره این محدودیت‌های جدید به تسنیم عنوان کرد: در گذشته نیز در این مورد تحریم بودیم ولی راههای جایگزین برای تهیه این کالاهای پزشکی زیاد است.
رئیس سازمان غذا و داور پس از مطلع شدن از لیست ۳۵ قلم کالای پزشکی که نیازمند دریافت مجوز ویژه دوات ترامپ است، توضیح داد: تمامی این دستگاه‌ها که تقریبا شامل هزاران قلم می‌شود قبلاً هم تحریم بود و شرکت‌های ایرانی با زحمت آنها را می‌توانستند تهیه کنند ولی سال گذشته آمریکا، تسهیلاتی را ایجاد کرد ولی حالا ترامپ مجدداً ممنوعیت را برگردانده است.
در این راستا خبرگزاری رویترز درباره اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا آورده است: این اطلاعیه توسط اداره کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا و با هدف شفاف سازی و به روز رسانی فهرست تجهیزات پزشکی ای که به موجب مجوز کلی ۳۱ سی اف آر ۵۶۰.۵۳۰ مجاز به صادرات یا صادرات مجدد به ایران نیستند مگر با دریافت مجوز ویژه منتشر شده است. این بدان معناست که برای صدور این تجهیزات به ایران باید به صورت مجزا از دولت آمریکا درخواست صدور مجوز شود.
از جمله تجهیزات پزشکی ای که در این بخشنامه آمده می‌توان به دستگاه های تولید اکسیژن، پمپ‌های با قدرت پمپاژ بیش از یک لیتر در دقیقه، تجهیزات عکس برداری پزشکی تشخیص بیماری شامل: تجهیزات عکس برداری گاما، تجهیزات عکس برداری لمسی و تجهیزات گرمانگاری (ترموگرافی) اشاره کرد.
همچنین به موجب این اطلاعیه وزارت خزانه داری آمریکا – صادرات و صادرات مجدد بیش از ۳۵ قلم تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند کسب مجوز ویژه از دولت آمریکا است.

انتهای پیام/ص

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x