تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

متفاوترین تصاویر از تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه وبویراحمد

  • کد خبر : 179081
  • 14 بهمن 1395 - 14:36
متفاوترین تصاویر از تنها شهید مدافع حرم کهگیلویه وبویراحمد

شهیدسردار ستار اورنگ اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه وبویراحمد در دفاع از حرم حضرت زینب (س) است که سال گذشته در عملیات مستشاری در جبهه های حلب سوریه به دست تروریست های داعش در شهر ریتان شربت سرخ شهادت را نوشید.

 

به گزارش« کمال مهر»؛ به نقل از صبح زاگرس شهید ستار اورنگ اولین شهید مدافع حرم از استان کهگیلویه و بویراحمد است که فعالیت های چشم گیری در توانمندی نظامی ، دفاع از انقلاب اسلامی و حریم اهل بیت (ع) در کارنامه درخشان زندگی ۵۳ ساله خود دارد.
شهید ستار اورنگ در سال ۱۳۴۱در خانواده ای مذهبی در روستای نقاره خانه از توابع شهرستان بویراحمد دیده به جهان گشود . از سال ۱۳۴۸تا۱۳۵۳دوره ابتدایی را در بخش دروهان این شهرستان گذراند و سپس دوره راهنمایی را در زادگاه خود و در مدرسه خلیج فارس پشت سر گذاشت و دوره دبیرستان خود را سال ۱۳۵۶تا۱۳۵۸در مدرسه امام خمینی ره شهر یاسوج به پایان رساند.
شهید ستار اورنگ به دلیل روحیه ظلم ستیزی که داشت از همان دوران نوجوانی به همراه همکلاسی های خود و در زمان مبارزه با طاغوت پهلوی در روز عاشورای سال ۵۷ باحضور در جمع مردم به مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی می پرداخت.
در سال ۱۳۶۰به عنوان بسیجی به گردان فاطمه زهرا (س) در ۵ کیلومتری آبادان پیوست و در گردان و تیپ احمدابن موسی ع در منطقه سر پل ذهاب و قصر شیرین و پادگان ابوذر مشغول به خدمت شد.
این شهید مدافع حرم از اواخر سال ۱۳۶۲ به عضویت نهاد مقدس سپاه درآمد و اواخر سال ۱۳۶۳ و اوایل سال ۱۳۶۴ با گذراندن دوره های تخصصی سلاح به عنوان مربی در این حوزه به پادگان آموزشی کهوا در بویراحمد معرفی و در این پادگان به آموزش بسیجیان و نیروهایی که به جبهه اعزام می شدند پرداخت.

شهید ستار اورنگ تا ۱۵ خرداد ۱۳۶۶ در پادگان نظامی کهوا مشغول به فعالیت بود که بعد از آن به دلیل احساس مسئولیتی که در خود دید برای آموزش توانایی خود به نیروهایی که در جبهه نبرد مشغول بودند عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شد که به عنوان مربی آموزشی سلاح در تیپ ۴۸ فتح مشغول به کار شد.

و بعد از آن، سال ۷۳ به مدت یکسال در مناطق عملیاتی غرب کشور مشغول به پاسداری از مرزهای میهن انقلاب اسلامی بود تا اینکه سال ۸۰ باتوجه به درخواست نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی به عنوان مربی سلاح و فرمانده گردان دوره عالی پیاده دانشکده این نهاد آغاز به فعالیت کرد.

این شهید مدافع حرم از سال ۷۶ به تهران رفت و دردانشگاه امام حسین ع مشغول به فعالیت شد.

بعد از این دوران به دلیل توانمندی های زیادی که در این شهید بزرگوار دیده شد توانست در سمت های والایی مثل فرمانده گردان ها و تیپ های متفاوت در سپاه پاسداران توانمندی ها و ظرفیت های خود را ارائه دهد.

شهید اورنگ سال ها به عنوان مربی و فرمانده آموزشی در پادگان آموزشی تیپ ۴۸فتح و به عنوان فرماندهی لایق در رده های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشغول خدمت بود و در آموزشهای تخصصی و هدف گیری یک رزمنده ای فوق العاده بود.

وی که دی ماه سال ۹۴ به جبهه سوریه اعزام شده بود در ۹ بهمن ۹۴ حین ماموریت مستشاری در سوریه برای آزادی دو شهر نبل و الزهرا از محاصره ۴ ساله تروریست‌ها در پاک سازی حومه شهر حلب به فیض شهادت نائل آمد.

این شهید بزرگوار در زمان جنگ جانشین فرماندهی معاونت آموزش تیپ مستقل ۴۸فتح و آخرین مسوولیتش فرماندهی تیپ سوم دانشگاه امام حسین(ع) بود و به عنوان فرمانده نمونه از دست مقام عظمای ولایت جایزه گرفته بود.

در ادامه تصاویری متفاوت از اولین شهید مدافع حرم کهگیلویه وبویراحمد می بینید:

گزارش/مرضیه سادات غلامی
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x