تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

ترامپ برجام را نقض نخواهد کرد/دعا کنیم ترامپ برجام را اجرا نکند

  • کد خبر : 179089
  • 14 بهمن 1395 - 14:39

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:هیئت حاکمه آمریکا از” برجامیزه کردن “ایران دست برنخواهد داشت،ترامپ برجام را نقض نخواهد کرد،باید دعا کنیم رئیس‌جمهور آمریکا برجام را اجرا نکند.

به گزارش «کمال مهر» مهرداد بذرپاش عصر روز چهارشنبه در سلسله نشست‌های بصیرت که در مسجد مدرسه معصومیه در قم برگزار شد ،اظهار داشت: امروز می‌توان عملکرد دولت را در بوته نقد گذاشت.وی افزود: اکنون انقلاب در آستانه چهل‌سالگی‌اش قرار دارد و چهل سال زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد انقلاب است،امروز دیگر نمی‌توانیم  بگوییم که مشکلات از ناحیه محمدرضا پهلوی است.

بذرپاش ادامه داد: امروز دولت هم دیگر نمی‌تواند،نواقص و ضعف‌های خود را به گردن دولت سابق بیندازد،بعد از چهار سال امروز مردم در مقام ارزیابی اقدامات دولت هستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اشکالات توافق‌نامه برجام،تصریح کرد: ما هسته‌ای را آرام‌آرام تعطیل کرده‌ایم،و برای برگشت به وضعیت قبل حداقل به دو سال زمان نیاز داریم.

وی با اشاره به وضعیت کنونی برجام،گفت:ترامپ برجام را نقض نخواهد کرد،دعا کنیم ترامپ برجام را اجرا نکند.

بذرپاش به برخی نارسایی‌های نگارش سند برجام نیز اشاره و بیان کرد :هیچ شاخصی برای نقض برجام از سوی آمریکا وجود ندارد،که نمونه بارز آن  را در تصویب مجدد تحریم‌های مربوط به آیسا مشاهده کردیم که شکایت‌های حقوقی ایران عملاً راه به‌جایی نبرد.

وی در ادامه به بدعهدی‌های طرف غربی گریزی زد،و گفت:تحریم‌های مرتبط با پرداخت‌های بانکی،تحریم‌های نفتی و سامانه سوئیفت،کاملاً پابرجا هستند و تغییری در رفع این موانع مشاهده نکرده‌ایم.

بذرپاش به مسئله رکود در کشور اشاره کرد،وبیان داشت: بی‌مهری به مسکن مهر یکی از عوامل اصلی ایجاد رکود در کشور است،زیرا رونق بازار مسکن به‌نوبه‌ی خود،باعث ایجاد۱۱۱۳شغل به‌طور مستقیم و غیرمستقیم می‌شود.

وی با اشاره به جریان‌های فکری  موجود در سطح جامعه تصریح کرد:دو جریان عمده و تأثیرگذار امروز در جامعه وجود دارد،یک جریان خسته‌دلان پشیمان از انقلاب که بسیاری  از ظرفیت‌های تصمیم‌گیری مخصوصاً در لایه‌های کارشناسی با این جریان است و دیگر جریان جوانان مؤمن و انقلابی که به عمق مسیر ایمان‌دارند در حال حاضر کشور مشغول نزاع گفتمانی این دو نگاه است.

بذرپاش ضمن بیان برنامه‌های جریان خسته از انقلاب، گفت: یکی از دستاوردهای اصلی این جریان، برنامه‌های توسعه است که بعد از گذشت ۳۸سال شکست این برنامه‌ها را در زمینه‌های مختلف  شاهد هستیم.

وی ضمن انتقاد از برخی عملکردهای نسنجیده جریان‌های مختلف سیاسی در کشور بیان کرد:باید انقلاب جدیدی در داخل انقلاب اسلامی ایجاد شود، و آن انقلاب تحول است.

بذرپاش بابیان اینکه آمریکا توان نابودی انقلاب را ندارد گفت:چیزی که انقلاب را می‌تواند از بین ببرد، شکل گرفتن این حس بی‌اعتمادی در بین مردم است که می‌تواند طومار انقلاب را در هم بپیچید.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیکی  ایام انتخابات ریاست جمهوری و شکل‌گیری جبهه مردمی یاران انقلاب بیان کرد: وحدت شرط لازم است ولی کافی نیست،و برای پیروزی در انتخابات باید شروط دیگر هم محقق شود که در ساحت گفتمانی باید این گفتمان را معرفی کنیم و در مبحث رقابت هم باید قواعد بازی را رعایت کنیم.

شایان‌ذکر است که در پایان این مراسم از کتاب سراب برجام نیز رونمایی شد.

منبع: تسنیم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=179089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x