تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

از چهارشنبه‌سوزی مجلس تا اختلال در نطق شهردار!/ تله فیلم «پلاسکو» در پارلمان/پلاسکو و بغض‌ فروخورده نمایندگان در صحن

  • کد خبر : 178878
  • 14 بهمن 1395 - 9:03
از چهارشنبه‌سوزی مجلس تا اختلال در نطق شهردار!/ تله فیلم «پلاسکو» در پارلمان/پلاسکو و بغض‌ فروخورده نمایندگان در صحن

سرویس سیاسی کمال مهر، هفتاد و ششمین جلسه علنی مجلس از آتش گذشته بود. آتش پلاسکو گرچه درچند روز اخیر خاموش شد اما مجلس امروز با ریاست فیلسوفش آتشی به جان مسئولین انداخت و آنها را برای ارائه گزارش حادثه به صحن کشاند. چهارشنبه مسئولین گزارش حادثه پلاسکو از زبان وزیر و شهردار اگرچه قرار […]

5788210_818
سرویس سیاسی کمال مهر، هفتاد و ششمین جلسه علنی مجلس از آتش گذشته بود.
آتش پلاسکو گرچه درچند روز اخیر خاموش شد اما مجلس امروز با ریاست فیلسوفش آتشی به جان مسئولین انداخت و آنها را برای ارائه گزارش حادثه به صحن کشاند.
چهارشنبه مسئولین
گزارش حادثه پلاسکو از زبان وزیر و شهردار اگرچه قرار بود یکشنبه این هفته در صحن قرائت شود اما با چند روز تاخیر و به دلیل تشیع پیکر شهدای آتش نشان به جلسه امروز مجلس کشیده شد.
صدای ناطق جلسه علنی در صحن پیچیده بود و فریاد سر می داد که یکهو قالیباف وارد صحن علنی شد آنهم به همراه معاونانش. البته قالیباف وقت شناسی نکرده بود و آنقدر زود آمده بود که  در ادامه به چند نطق هم گوش فرا داد و نمایندگان طبق معمول گعده های خاص خود را دور و بر میهمانان راه انداخته بودند.
گزارش یک حادثه
حرارت دستور پلاسکو در صحن بالا گرفت و نوبت به گزارش کمیسیون های ذی ربط مجلس درباره حادثه پلاسکو رسید این در حالی بود که ترافیک گزارشهای بهارستان نشینان از حادثه پلاسکو انقدر زیاد شد که نمی شد به خوبی تفاوت و زوایای نگاه هر کمیسیون به حادثه را تشخیص داد.
وزیر کشور هم پیش از پایان نطق ناطقان جلسه علنی و سر وقت خود را به مجلس رساند و باز هم گعده و برو و بیای دیگری در مجلس شکل گرفت، تا اینکه پس از دقایقی وزیر کشور گزارشگر حادثه شد.
فیلسوف در فکر
صدای وزیر در صحن حالا با تصویری در مانیتور جایگاه ناطقان که نوشته بود ” سر تسلیم به مجلس یعنی تسلیم به اسلام ” به سمع و نظر نمایندگان می رسید و وزیر بند به بند گزارش خود را در حالی قرائت می کرد که فیلسوف بهارستان به فکر فرو رفته بود.
با این حال شهردار تهران هم با تکیه بر صندلی خود به گزارش آقای وزیر گوش می داد و هر از چند گاهی هم از بطری مقابل میز خود جرعه آبی می نوشید.
گعده طولانی
برخی از نمایندگان در این جلسه برای خود در گوشه ای از جایگاه هئیت رئیسه مجلس گعده راه انداخته بودند که اکثریت آنها را اعضای کمیسیون عمران بودند، گعده ای که بهروز نعمتی وسطش ایستاده بود و انقدر با زبان بدن (body language) دست و سرش را تکان می داد که می شد از دور بعضی حرفهایش را فهمید.
عکس اینستاگرامی !
اما گزارش وزیر کشور همچنان ادامه داشت تا اینکه یکی از ماموران ساماندهی صحن چند متری صندلی قالیباف ایستاد و از آقای شهردار با موبایلی عکس گرفت که در ابتدا همه فکر می کردند این شخص با موبایل شخصی خود عکس گرفته که کاشف به عمل آمده موبایل برای معاون شهردار بوده و دلش می خواسته از رئیسش در صحن، عکسی بگیرد و احیانا آن را شب در خانه در صفحه اینستاگرامش منتشر کند.
از چهارشنبه سوزی مجلس تا اختلال در نطق شهردار !/ تله فیلم پلاسکو در پارلمان/ کی دیر رسید؟
آتش در طبق ۱۲
“متاسفانه ۲۲ نفر در حادثه پلاسکو جان باختند” آتش از واحد ۱۲ شروع شد و بعد کشید بالا… گزارش وزیر همچنان در صحن با این اظهارات ادامه داشت.
اکران تله فیلم پلاسکو در صحن
جلسه علنی امروز مجلس هر لحظه گرم و گرم تر می شد و عکاسان حاضر در این جلسه پشت سرهم سوژه های خود را عوض می کردند تا اینکه سخنران جلسه هم عوض شد و پس از گزارش وزیر کشور نوبت به گزارش آقای شهردار رسید، وی که که از روبوسی های پی در پی در صحن با نمایندگان خسته شده بود به سرعت از صندلی خود بلند شد و تقاضایی از هئیت رئیسه مجلس کرد.
وی که معلوم بود با دست پر به جلسه آمده است پیش از هر حرفی در جایگاه ناطقان، از یکی از اعضای هئیت رئیسه مجلس خواست تا ابتدا تله فیلم پلاسکو در صحن نمایش داده شود و بعد از تله فیلم صحبت کند.
 چند دقیقه ای نگذشته بود که یکهو صدای هولناکی به سبک فیلم های حادثه ای با تصویر فرو ریختن ساختمان پلاسکو در مانیتورهای صحن نقش بست و همه نمایندگان در یک واکنش مشترک حواسشان را به تصاویر دادند و برخی هم که مشغول تردد بودند،  ایستادند  و متوجه شدند که سخنران عوض شده و قالیباف که همه را غافلگیر کرده بود قرار بود گزارش خود را در صحن ارائه کند که همه را دعوت به تماشای یک فیلم کرده بود.
فیلمی که  هنری آغاز شد و تیتراژ هم داشت در ادامه انقدر فضای رعب انگیزی در مجلس ایجاد کرده بود که به یک آن مجلس در سکوتی فرو رفت و همه نمایندگان میخکوب تماشای صحنه های دلخراش پلاسکو شده بودند.
واکنش عارف
“توروخدا به ما کمک کنید” این صدای زنی بود که در فیلم تقاضای کمک می کرد و ناله سر داده بود و همه نمایدگان متاثر از این صحنه ها در خود فرو می رفته بودند و رئیس فراکسیون امید هم  گهگاهی تسبیح درون دستش را این دست و آن دست می کرد تا اینکه تصاویر کشف اجساد در ساختمان ویرانه بغض فروخورده را در مجلس  باز می کرد و برخی با دیدن این تصاویر سر به پائین می انداختند.
اما گذشت و گذشت تا اینکه صدای محمد نوری که با تصاویر میکس شده بود، همه را کمی آرام کرد. آرامشی که اینطور روایت شد؛ “نمیشه غصه مارو یه لحظه تنها بذاره، یه لحظه تنها بذاره”
از چهارشنبه سوزی مجلس تا اختلال در نطق شهردار !/ تله فیلم پلاسکو در پارلمان/ کی دیر رسید؟
اما گذشت و گذشت تا اینکه سخنرانی قالیباف با تشریح اسلایدهای پخش شده پس از فیلم، رفته رفته حواس بسیاری از نمایندگان را به خود جلب کرد، گزارشی که در ادامه انتقاد یک نمایندگان به همراه داشت.
اختلال در سخنرانی
جعفرزاده که مقداری از گزارش قالیباف را گوش داده بود در ادامه بلند بلند فریاد می زد که “یعنی وزیر دروغ میگه که گروه امداد دیر اومدن”، “آقای لاریجانی شما مشخص کنید وزیر گفته دیر اومدن”  البته این اظهارات جعفر زاده انقدر رسا بود که شهردار لحظاتی سخنرانی خود را قطع کرد.
با این حال این مسئله حواس نمایندگان و برخی از خبرنگاران هم به خود جلب کرده بود و البته فضای مجلس در انتهای گزارش قالیباف هم کمی متشنج به نظر می رسید.
گفتنی است وزیر کشور در بخشی از گزارش خود به این نکته اشاره کرده بود که تیم امداد و نجات زمانی که به محل حادثه پلاسکو آمدند تجهیزات کافی نداشتند و برگشتند و پس از ۱۵ دقیقه به محل حادثه آمده اند.
پایان پلاسکو در پارلمان
اما گذشت و گذشت تا اینکه گزارش آقای شهردار هم به اتمام رسید و پس از آن لاریجانی لب به سخن باز کرد و در ادامه گفت که این گزارش اولیه است و گزارش جامع تری باید به صحن ارائه شود.
البته لاریجانی به نوعی به سوال جعفرزاده هم در نطق خود پاسخ داد و گفت: شهردار تهران از ساعات اولیه حادثه پلاسکو در محل حادثه بودند.
اما رفته رفته از حواشی صحن پارلمان درباره حادثه پلاسکو کاسته شد تا پرونده پلاسکو به نوعی فعلا در پارلمان بسته شود.
انتهای پیام/

.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x