تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

تاریخچه تکامل لباس شب

  • کد خبر : 178858
  • 13 بهمن 1395 - 15:59
تاریخچه تکامل لباس شب

 ابتدا به این سوال پاسخ می دهیم که لباس شب چیست؟ لباس شب به پیراهنی کوتاه یا بلند گفته می‌شود که برای موقعیت‌های رسمی و در مهمانی‌ها به کار می‌رفته است.  

 

از سال ۱۹۲۰ زنان جوان، نسبت به نسل قبل از خود، از استقلال و آزادی بیشتری بهرمند شدند. زنان می‌توانستند برای اولین بار به مهمانی‌های رسمی پا بگذارند و معمولا پیراهن‌های کوتاه همراه با دستکش‌های بلند به تن می‌کردند که به لباس شب معروف شد. لباس‌های شب از جنس‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی بوده است که هر شخص، طبق سلیقه خود از آن‌ها استفاده می‌کرده است.

در سال ۱۹۳۰ طبق مقاله‌ای که در روزنامه نیویوک تایمز به چاپ رسیده بود، گفته شده بود که از اکنون این نوع پیراهن‌ها مناسب تمام مراسم‌ها و مهمانی‌های رسمی در طول روز نیز هستند که به این طریق لباس‌های شب کارایی و محبوبیت دو چندانی پیدا کردند.

هم چنین از سال ۱۹۳۰ لباس‌های شب دچار تغییر و تحول‌های جدیدی شد و ماهیت‌شان کاملا عوض شد. پیراهن‌های بلند، تنگ و باریک، دارای برش‌های زیبا معمولا تا روی مچ پا جایگزین پیراهن‌های کوتاه شدند.

بیشتر بخوانید:آلمان شلوار «ضد تجاوز» تولید می کند

از سال ۱۹۴۷ سبک لباس‌های شب، توسط مجموعه کریستین دیور عوض شد. این سبک لباس‌ها معمولا بر تن مرلین مونرو، بازیگر محبوب آن زمان دیده می‌شد.

در دهه ۱۹۵۰ سبک لباس‌های فرانسوی بسیار مورد استقبال قرار گرفت و ملیت‌ها و قوم‌های مختلف این سبک پیراهن‌ها را به تن داشتند.

تاریخچه تکامل لباس شب

اشخاصی که علاقمند به هنر و پوشیدن لباس‌های متفاوت و زیبا بودند، دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ برای آن‌ها بسیار رنگارنگ و جذاب بوده است. در این سال‌ها طراحان دست از تلاش نکشیدند و مجموعه‌های بسیار زیبایی را به نمایش گذاشتند که با استقبال چشمگیری از طرف مردم مواجه شد.

تاریخچه تکامل لباس شب

 

بیشتر بخوانید:خیریه‌ای که کت‌وشلوارهای میلیونی می‌بخشد + تصاویر

ار سال ۲۰۰۰ به بعد به “عصر طلایی” در طراحی لباس شب معروف شده است که ایده‌هایی بسیار نو و خلاقانه برای پیراهن‌ها روی کار آمده است و سبک‌ها و انواع مختلفی در بازار وجود دارد که هر شخص مناسب هر موقعیتی، می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

به یاد داشته باشید که از سال ۱۹۹۰ تاکنون، مد و استایل پیراهن‌های شب زیاد مورد تغییر و تحول قرار نگرفته است و سبک لباس‌های مینیمال بیشتر از همه، محبوبیت خود را بین لباس شب‌های مختلف حفظ  کرده است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x