تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

«نظارت عالیه» به بازار کتاب رسید

  • کد خبر : 178776
  • 13 بهمن 1395 - 14:23

نشر میلکان نمایشنامه نظارت عالیه اثر ژان ژنه نویسنده فرانسوی را با مقدمه‌ای از ژان پل سارتر منتشر کرد.

به گزارش کمال مهر به نقل از مهر؛ نشر میلکان نمایشنامه نظارت عالیه اثر ژان ژنه نویسنده فرانسوی را با مقدمه‌ای از ژان پل سارتر منتشر کرد.

ژنه یکی از مطرح‌ترین و بحث برانگیزترین نویسندگان قرن بیست و یکم است که در پانزده سالگی کارش به زندان کشیده شده و البته در همان سن دست به سرایش نخستین شعر خود نیز زد.

ژنه نمایشنامه نظارت عالیه را در سال ۱۹۴۹ توسط نشر گالیمار در فرانسه منتشر می‌کند که تم اصلی آن نیز نگاه اعتراض‌گونه او به موقعیت اجتماعی و زیستی پیرامونش است. ژنه بر همین اساس در حین اجرای این متن برای نخستین بار، تغییرات زیادی را در آن اعمال کرد و حتی بعدها نامش را نیز به عنوان «کلفت‌ها» تغییر داد.

ترجمه ایرج انوز از این نمایشنامه که توسط نشر میلکان منتشر شده است، مخلوطی است از نسخه ابتدایی این ترجمه و نیز متن تغییر یافته آن توسط نویسنده در سال۱۹۴۹ .

درباره این نمایشنامه این نکته نیز قابل توجه است که برای نخستین بار در سال ۱۳۴۷ این متن در تالار انحمن ایران و آمریکای تهران به مدت هفت شب اجرا شده است. این اجرا به کارگردانی ایرج انور- مترجم این کتاب- انجام و پس از آن به کارگردانی حمید مصداقی نیز برای تلویزیون ضبط و در چند نوبت پخش شد.

نشر میلکان این نمایشنامه را با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر کرده است.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x