تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

فروش “قسطی” فروشگاه رفاه آزادی توسط مدیر نجومی بگیر/ سود ساختگی فروشگاه رفاه از محل فروش املاک برای ارائه گزارش در مجمع سالانه + اسناد

  • کد خبر : 178734
  • 13 بهمن 1395 - 14:35
فروش “قسطی” فروشگاه رفاه آزادی توسط مدیر نجومی بگیر/ سود ساختگی فروشگاه رفاه از محل فروش املاک برای ارائه گزارش در مجمع سالانه + اسناد

مدیر عامل شرکت رفاه در آستانه ورشکستگی این شرکت برای فرار از پاسخگویی در مجمع سالانه، اقدام به فروش عجولانه یکی از فروشگاه های رفاه کرده و مبلغ آن را به عنوان سود سالیانه این شرکت در نظر گرفته است.

 

به گزارش «کمال مهر»: در هفته های گذشته گزارش های مستند دانا از فیش نجومی مدیرعامل فروشگاه رفاه، عضویت وی در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و نقش مستقیم دستگاه‌های دولتی در انتصاب مدیر نجومی‌بگیر منتشر شد که در نهایت انتشار این اسناد و افشاگری علیه فرشید گل زاده کرمانی باعث شد تا وی در حالی که قصد داشت طی نشستی به همه شبهات مطرح شده علیه خود پاسخ دهد، در اقدامی عجیب و غیر حرفه ای از حضور برخی خبرنگاران رسانه های مختلف از جمله دانا که فیش حقوق مدیر عامل این فروشگاه را منتشر کرده بود، در این نشست ممانعت کند.

 

مدیر عامل فروشگاه رفاه در این نشست، درباره فروش فروشگاه رفاه آزادی به قیمتی پایین تر از عرف و قسطی مدعی شده بود که در راستای فروش املاک مازاد فروشگاه رفاه اقدام به فروش این شعبه از فروشگاه کرده است.

 

گل زاده کرمانی با بیان اینکه امکان از دست دادن فروشگاه رفاه آزادی با توجه به سند و مشکلات زیرساختی زیاد بود اذعان کرده است که اگر این امکان وجود داشت که این فروشگاه با یک ریال بالاتر فروخته می‌شد، حتما چنین کاری را انجام می‌دادیم؛ این فروشگاه به صورت قسطی به کمیته امداد فروخته شد.

 

بررسی ها نشان می دهد فروشگاه رفاه آزادی در حالی با رقم حدود ۳۵ میلیارد تومان و آن هم به صورت اقساط به فروش رسیده که قیمت این ملک بالاتر است.

 

بر اساس اسناد فروش این فروشگاه، سه دانگ از کل مجتمع آزادی یعنی تمام شش دانگ فروشگاه رفاه آزادی با تمامی ملحقات اعم از پارکینگ، انباری تاسیسات و کلیه حقوق این فروشگاه به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است.

 

بر اساس این گزارش تنها ۱۰ میلیارد تومان این مبلغ به حساب شرکت رفاه واریز شده و مابقی آن در اقساطی تا سال ۹۷ یعنی ۲ سال بعد به حساب این شرکت واریز می شود اما شرکت رفاه موظف است ۶ ماه آینده این ملک را تخلیه و به کمیته امداد واگذار کند.

 

از طرف دیگر گل زاده در حالی در نشست خبری از قیمت فروشگاه اظهار بی اطلاعی می کند که امضای وی به عنوان فروشنده زیر قرارداد فروش این فروشگاه به چشم می خورد.

 

نکته قابل توجه در خصوص این فروشگاه این است که اسناد مالی فروشگاه زنجیره‌ای نشان می دهد در زمان مدیریت فعلی، فروشگاه رفاه زیان ده بوده که برخی این مسئله را هم ناشی از مدیریت فعلی می دانند.

 

اما به نظر می رسد فروش فروشگاه رفاه آزادی بیشتر برای فرار از ورشکستگی بوده است؛ در همین راستا نسیم آنلاین در گزارشی از این خصوص نوشته است: رقم ۱۰ میلیاردی که بابت دو قسط اول فروش فروشگاه آزادی دریافت شده در سود شرکت لحاظ  شده است که این مسئله غیر قانونی و برای فرار از ورشکستگی در آستانه برگزاری مجمع سالانه این واحد اقتصادی است. این در حالی است که مالیات این سود ساختگی باید از سوی شرکت رفاه پرداخت شود.

 

بر اساس این خبر تشریفات مزایده در این قرارداد رعایت نشده و دلایل این همه عجله هم برای نشاندن مبلغ فروش به دست نیامده این فروشگاه در سود شرکت مشخص نیست!

 

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x