تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

زرماکارون و چی توز، بسته الحاقی سفر روحانی به البرز!/ حضور رئیس جمهور در دو کارخانه خصوصی با چه هدفی است؟

  • کد خبر : 178471
  • 12 بهمن 1395 - 8:45

برخی شنیده های در شبکه مجازی حاکی از این است که این سفر در راستای پیگیری امور انتخاباتی اعتدالیون است؛ بر این اساس دو کارخانه “زر ماکارون“ و “چیتوز“ که روحانی قصد سفر به آن را دارد از مهمترین حامیان و سرمایه گذاران اعتدال هستند.

سرویس استانیکمال مهر،به نقل از تیتر یک حسن روحانی فردا (سه شنبه) برای بازدید از البرز به استان البرز سفر می کند، این سفر از آن جایی که با برخی اخبار حاشیه ای همراه شده جای بررسی دارد.

محمد باقر نوبخت اواخر آبان ماه و هنگامی رئیس جمهور به استان البرز سفر کرده بود اعلام کرد که این سفر آخرین سفر استانی رئیس جمهور است و ایشان برنامه ای از این دست نخواهند داشت، اما درست کمتر از چهارماه روحانی برای بار دوم به البرز سفر می کند تا به خط تولید دو کارخانه خصوصی در ساوجبلاغ سر بزند.

برخی شنیده های در شبکه مجازی حاکی از این است که این سفر در راستای پیگیری امور انتخاباتی اعتدالیون است؛ بر این اساس دو کارخانه زر ماکارون و چیتوز که روحانی قصد سفر به آن را دارد از مهمترین حامیان و سرمایه گذاران اعتدال هستند.

نشانه هایی وجود دارد که این احتمال را قوت می بخشد؛ چرا باید دکتر روحانی که چندان تمایلی به سفرهای استانی مانند دولت گذشته ندارد در عرض کمتر چهار ماه دو بار به البرز سفر کند؟

در جریان سفر آبان ماه هیات دولت به البرز به گفته تیم استقبال کننده بیش از ۸۰ پروژه توسط رئیس جمهور افتتاح و کلنگ زنی شد، آیا نمی شد همین دو خط و کارخانه خصوصی همان موقع راه اندازی می شد؟ برای راه اندازی یکی از خط تولیدهای کارخانه ماکارونی و بازدید از کارخانه پفک سازی باید رئیس جمهور سفر کند؟

دو کارخانه مذکور اولاً نه آنقدر بزرگ و ملی اند که برای افتتاح قسمتی از آن حضور رئیس جمهور لازم باشد و نه از طرفی دولتی محسوب می شود که جزو عملکرد دستگاه اجرایی محسوب شود!

پیش از این نیز در مطالبی خاطر نشان کرده بودیم که تیم دولت توجه بسیار جدی به یاران و سرمایه گذاران انتخاباتی خود دارد، از سال ۸۸ تا ۹۲ اخباری مبنی بر کمک و همراهی انتخاباتی کمپانی بریتیش آمریکن توباکو(بزرگترین تولید کننده سیگار) منتشر شده بود و بلافاصله بعد از انتخابات سهم خود را دریافت کرد و در اشتهارد البرز توانست خط تولید خود را که حدود یک سوم از مصرف کشور است را افتتاح کند.

همان موقع این سوال را مطرح کرده بودیم که چطور یک کارخانه این حجم از سرمایه را با وجود تحریم (قبل از برجام) و انسداد راه های بانکی وارد کشور کرده است اما پاسخی دریافت نکردیم.

امروز نیز به نظر می رسد دولت برای جبران کاهش محبوبیت و بحران کارآمدی و از طرفی شکست برجام درسدد است با جلب سرمایه ها و حامیان یقه سفید هزینه های انتخاباتی خود را تامین کند و این بسیار قابل انتقاد است.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178471

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x