تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حال ناخوش ۷۸۰ هکتار بافت فرسوده در کرج/وام ۵۰ میلیونی پاسخگوی ساخت مسکن نیست

  • کد خبر : 178472
  • 12 بهمن 1395 - 10:43
حال ناخوش ۷۸۰ هکتار بافت فرسوده در کرج/وام ۵۰ میلیونی پاسخگوی ساخت مسکن نیست

رج الله ایلیات در این نشست دریافت تسهیلات برای بازسازی بافتهای فرسوده را در گرو سند دار بودن واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: راهکارهای استفاده از تسهیلات در کمیسیون های مربوطه مد نظر قرار گرفته و همواره مردم به بازسازی سازه های فرسوده تشویق می شوند.

به گزارش کمال مهر عصر امروز دهم دیماه نشست خبری معاون مالی و اقتصادی شهردار کرج با رئیس و هیئت عامل منطقه ۵ بانک شهر در سالن جلسات معاونت مالی واقتصادی شهرداری کرج برگزار شد.
فرج الله ایلیات در این نشست دریافت تسهیلات برای بازسازی بافتهای فرسوده را در گرو سند دار بودن واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: راهکارهای استفاده از تسهیلات در کمیسیون های مربوطه مد نظر قرار گرفته و همواره مردم به بازسازی سازه های فرسوده تشویق می شوند.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرج مهمترین مشکل ساماندهی بافت‌های فرسوده را نداشتن سند مالکیت برای این بافت‌ ها دانست و افزود: با توجه به اینکه وام های ۵۰ میلیون تومانی نمی تواند پاسخگوی ساخت مسکن باشد مکاتباتی برای افزایش مبلغ تسهیلات به بافت‌ های فرسوده صورت گرفته است.
ایلیات با اشاره به لزوم استفاده از راهکارهای متعدد برای ایجاد انگیزه در مالکان بافت های فرسوده اظهار داشت: متاسفانه بافت های تازه تاسیس شده در حاشیه کرج نیز استحکام چندانی ندارند و امکان رانش آن با کوچکترین زلزله وجود دارد.
معاون شهردار کرج بر ایجاد کارگروه هایی در راستای ساماندهی بافت های فرسوده در کرج تاکید کرد و گفت: وقوع کوچکترین زلزله در کرج موجب حوادث ناگواری می شود لذا مالکان بافت های فرسوده باید به نوسازی آنها ترغیب شوند.
ایلیات با تاکید بر اینکه اهداف مد نظر در راستای ساماندهی بافت های فرسوده محقق نشده است افزود: مسلما ۵۰ میلیون تومان کفاف هزینه های ساخت مسکن را نمی دهد و بخش عمده مشکلات موضوع قولنامه‌ ای بودن بافت‌های فرسوده است و ما تراکم تشویقی به متقاضیان تجمیع بافت‌ های فرسوده می‌دهیم.
معاون شهردار کرج در خاتمه با تاکید بر اینکه برای تشویق متقاضیان تراکم تشویقی و عوارض تا ۸۰ درصد بخشودگی در نظر گرفته شده و پروانه‌های ساخت به صورت رایگان در اختیار آنها قرار خواهد گرفت تصریح کرد: ۷۸۰ هکتار بافت فرسوده در شهر کرج زنگ خطری برای همه است و مسئله فرهنگی مانع ساماندهی بافت‌ های فرسوده در کرج خواهد شد.
این مطلب توسط مدیر در منبع : پرتال سزار ایراننوشته حال ناخوش ۷۸۰ هکتار بافت فرسوده در کرج/وام ۵۰ میلیونی پاسخگوی ساخت مسکن نیست اولین بار در البرز ۲۴ پدیدار شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x