تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بازیکنان لر زبان تیم ملی فوتبال ایران را بهتر بشناسید + تصاویر

  • کد خبر : 178534
  • 12 بهمن 1395 - 8:17
بازیکنان لر زبان تیم ملی فوتبال ایران را بهتر بشناسید + تصاویر

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران اسامی بازیکنان مد نظر برای حضور در اردوی آماده سازی را اعلام کرد که از میان این بازیکنان ۶ بازیکن لرزبان وجود دارد.

 

به گزارش «کمال مهر» به نقل از باشت نیوز، کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران، اسامی ۱۹ بازیکن برای حضور در اردوی جدید تیم ملی فوتبال کشورمان را اعلام کرد که از میان این بازیکنان برای اولین بار ۶ بازیکن لر زبان دعوت شده است.

 

اسامی ۲۲ بازیکن دعوت شده به تیم ملی:

 

دروازه بان ها:

علیرضا بیرانوند، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری

مدافعان:

رامین رضاییان، سید جلال حسینی، محمد انصاری، میلاد محمدی، عزت الله پورقاز، وحید محمدزاده، مسعود ابراهیم زاده، محمد ایرانپوریان

بازیکنان میانی:

امید ابراهیمی، کمال کامیابی نیا، احسان حاج صفی، داریوش شجاعیان

مهاجمان:

مرتضی تبریزی، سروش رفیعی، وحید امیری، احسان پهلوان، مهدی طارمی، ساسان انصاری، رحیم زهیوی

 

در ادامه به معرفی بیشتر بازیکنان لر تبار دعوت شده به تیم ملی فوتبال ایران می پردازیم.

 

 

علیرضا بیرانوند (زاده ۳۰ شهریور ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل خرم‌آباد استان لرستان است که در باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند.

وی در ۲۷ اردیبهشت ۹۵ قراردادی دو ساله با پرسپولیس بست.

بیرانوند با نفت تهران از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه‌بان اول تیمش انتخاب شد. نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در ۲۳ مارس ۲۰۱۴، بیرانوند قرارداد خود را با نفت تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد.

از ویژگی‌های دروازه‌بانی او می‌توان به پرتاب دست‌های فوق‌العاده او در شروع مجددها نام برد که بارها باعث به ثمر رسیدن گل شده است. سایت المصدر عربستان پس از بازی تیم نفت تهران در برابر الاهلی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از پرتاب دست بیرانوند به عنوان یک رویداد تاریخی و بی نظیر یاد کرد و آن را طولانی‌ترین پرتاب دست در تاریخ فوتبال جهان دانست. او توپ را در محوطه جریمه خودی گرفت و با پرتاب دست آن را به محوطه جریمه الاهلی فرستاد تا تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد.

بیرانوند هم اکنون گلر شماره یک تیم پرسپولیس تهران است و بهترین دروازبان لیگ بهتر است.

محمدرشید مظاهری (زاده ۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۸ در گچساران) بازیکن فوتبال اهل شهرستان باشت استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که هم‌اکنون در ذوب‌آهن بازی می‌کند.

این دروازبان لرزبان نخستین بازی ملی خود را برای ایران در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۵ مقابل تیم ملی هندوستان انجام داد.

مظاهری فعالیت ملی خود را با بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال آغاز نمود. او در بازی‌های آسیایی گوانگژو برای تیم ملی زیر ۲۳ سال به میدان رفت.

از مهمترین افتخارات وی را می توان ، قهرمانی در جام حذفی ۹۴–۱۳۹۳ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان، قهرمانی در جام حذفی ۹۵–۱۳۹۴ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان، قهرمانی در سوپر جام ۱۳۹۵ به همراه تیم ذوب‌آهن اصفهان دانست.

وحید امیری (زادهٔ ۱۳ فروردین ۱۳۶۷، در خرم‌آباد استان لرستان) بازیکن تیم ملی فوتبال ایران است.

وحید امیری با داتیس لرستان پای به جغرافیای فوتبال گذاشت. این هافبک تازه‌وارد یک سال بعد در فصل ۸۹-۸۸ پیراهن کوثر لرستان را بر تن کرد و سپس راهی گهر زاگرس شد. پس از آن بود که نمایش قابل‌توجه‌اش چشم کادر فنی نفت مسجدسلیمان را گرفت. وحید طی ۲ فصل برای گهر ۴۸ بازی انجام داد و ۲ گل دسته اولی به ثمر رساند. این بازیکن آخرین بار در ایستگاه ۲۶ لیگ ۹۲-۹۱ آزادگان برای نفت مسجدسلیمان ۹۰ دقیقه به میدان آمد تا شریک شکست ۲ بر صفر تیمش مقابل گل‌گهر سیرجان باشد. از آخرین باری که امیری در لیگ دسته اول فوتبال ایران توپ زد (دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۲) دقیقا ۳ سال و یک ماه و ۲۸ روز می‌گذرد. پس از آن بود که وحید راهی نفت یحیی گل‌محمدی شد. 

وی که سابقهٔ بازی در باشگاه فوتبال نفت مسجدسلیمان، گهر دورود و کوثر لرستان نیز دارد در پست هافبک بازی می‌کند و در آذر ۱۳۹۳ توسط کارلوس کیروش به تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی تمرینی آفریقای جنوبی دعوت شد.

وحید امیری در سال ۱۳۹۵ با قراردادی ۲ ساله به عضویت باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران درآمد.

شهرستان لر نشین نورآباد فارس با سه بازیکن در جمع این ۶ فوتبالیست رکوردار تعداد بازیکن لرزبان در تیم ملی است.

ساسان انصاری متولد ۱۴ اردیبهشت سال  ۱۳۷۲در شهرستان نورآباد ممسنی در استان فارس است. این بازیکن که از آکادمی فولاد به تیم بزرگسالان راه پیدا کرد؛ ۵ فصل در این تیم بازی کرد.

او در فصل ۹۰-۹۱ اصلا فرصت بازی کردن پیدا نکرد. فصل بعد در ۱۸ بازی به میدان رفت اما توفاقی برایش حاصل نشد. در سالی که فولاد با حسین فرکی قهرمان شد؛ ساسان نتوانست عرض اندام چندانی داشته باشد اما آمدن دراگان اسکوچیچ، حسابی برای این بازیکن ۱۷۰ سانتی متری خوب شد.

ساسان با رفتن بختیار رحمانی و سروش رفیعی بیشتر دیده شد. در لیگ چهاردهم ۲۷ بازی انجام داد. دو گل زد، سه پاس گل داد و سه کارت زرد هم گرفت. اما لیگ پانزدهم محلی برای درخشش خیره کننده ساسان بود. او تحت هدایت اسکوچیچ در سال بعد فولاد، ۹ گل زد و ۳ پاس گل هم داد و ۲۴۶۹ دقیقه در زمین حضور داشت. یکی از پنالتی زنان تیمش هم بود.

اوج شاهکار او زدن سه گل به استقلال اهواز بود که باعث شد به همراه ابراهیمی تنها هت تریک کنندگان لیگ پانزدهم باشد. انصاری تنها دو بازی را از دست داد که آن هم به دلیل سه و دو کارته بودنش بود. یکی از این کارتها را ساسان در بازی برابر پرسپولیس گرفت.

سروش رفیعی (زاده ۴ فروردین ۱۳۶۹ در شیراز)  بازیکن فوتبال اهل نورآباد ممسنی فارس است که در تیم فولاد خوزستان خود را به فوتبال کشور معرفی کرد و به یکی از چهره‌های تأثیرگذار این تیم تبدیل شد تا کارلوس کیروش را متقاعد کند تا وی را به تیم ملی دعوت کند.

این بازیکن جوان موفق شد در اردوهای تیم ملی مؤثر واقع شود و به یکی از بازیکنان موردعلاقه سرمربی پرتغالی تیم ملی تبدیل شود ولی به خاطر محرومیت به خاطر ابطال کارت پایان خدمت نتوانست در ترکیب اصلی تیم ملی حضور پیدا کند.

وی برای گذراندن دوران مقدس سربازی به تیم تراکتورسازی پیوست تا بتواند با درخشش در این تیم جایگاه خود را در ترکیب تیم ملی پس بگیرد و به آینده امیدوارتر باشد که در مرداد ماه سال ۹۵ توسط کارلوس کیروش به تیم ملی دعوت شد و با کسب مجوز  توانست تیم ملی را در اردوی ایتالیا همراهی کند.

وی هم اکنون با پیراهن شماره ۷ در تیم پرسپولیس مشغول به بازی است.

داریوش شجاعیان (زادهٔ ۱۸ فروردین ۱۳۷۱ نورآباد ممسنی) یک بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست هافبک برای باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز در لیگ برتر خلیج فارس بازی میکند.

شجاعیان پیش از بازی در لیگ برتر، عضو تیم بهمن شیراز در دسته دو بود. در جریان یک بازی تدارکاتی پیش از فصل در برابر گسترش فولاد تبریز، فراز کمالوند به قابلیت‌های ویژه او پی برد و بلافاصله قراردادی دو ساله به او پیشنهاد کرد. شجاعیان در پایان لیگ پانزدهم، با حضور در ۲۸ بازی و به ثمر رساندن ۵ گل و کسب امتیاز میانگین ۲.۷۵ از وبسایت برنامه ۹۰، جزو ۱۰ بازیکن برتر فصل قرار گرفت.

وی  اولین بار در اسفند سال ۱۳۹۴، با نظر کارلوس کیروش برای همراهی در دیدار برابر هند و عمان به اردوی تیم ملی دعوت شد. شجاعیان در بازی با هند در تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۵، برای اولین بار در ترکیب تیم ملی برای دقایقی در نیمه دوم به میدان رفت و روی گل چهارم تیم ملی با ارسال یک پاس بلند علیرضا جهانبخش را صاحب موقعیت کرد و در به ثمر رسیدن این گل مؤثر بود.

وی هم اکنون در تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز بازی می کند.

گزارش:فاضل کامران

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178534

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x