تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

با انجام این کارها هرگز پولدار نمی شوید

  • کد خبر : 178410
  • 11 بهمن 1395 - 15:16
با انجام این کارها هرگز پولدار نمی شوید

هزینه‌های ما ارتباط نزدیکی با سبک زندگی، عادت‌ها، و به‌طور کلی علایق ما دارند.

به گزارش گروه  سرگرمی «کمال مهر»؛ کاملا هم مرسوم است که تمایل داریم هزینه‌های‌مان را توجیه کنیم، ولی وقتی دیگران را در حال پول خرج کردن برای چیزهای گران و پرخرج می‌بینیم رفتار آن‌ها را قضاوت می‌کنیم. شاید این یک مکانیسم دفاعی است که به علت زندگی در فرهنگ مصرف‌کننده‌ها به تدریج در ما شکل می‌گیرد.

با این حال لازم نیست از خرید چیزهایی که شما را خوشحال می‌کند دست بکشید. فقط کافی است رویکرد و تصمیم‌های‌تان را دوباره ارزیابی کنید. به عبارت دیگر، چگونگی به دست آوردن چیزی است که می‌خواهید، ولی با توجه به حفظ بودجه‌تان. احتیاط یک حسن است، شک نکنید که باید آن را تمرین کنید، زیرا تا حدودی ثبات به زندگی‌تان خواهد آورد.

در ادامه ۷ چیز گران و پرخرج که مانع ثروتمند شدن شما می‌شوند آمده است:

۱. آب معدنی

بله، آب یکی از نیازهای ضروری ما است، ولی مجبور نیستیم برای خرید آب معدنی پول بدهیم. درست است که آب لوله‌کشی گاهی باکتری‌های مضری دارد، ولی با نصب یک فیلتر آب قابل نوشیدن است. در حقیقت، یک فیلتر هزینه‌ی زیادی ندارد، و می‌تواند پول زیادی صرفه‌جویی کند و پر کردن یک بطری از شیرآب بسیار راحت‌تر است.
یک بطری آب ۱ لیتری تقریبا حدود هزار تومان است، و فرض کنیم مصرف روزانه‌ی آب آشامیدنی تقریبا ۲.۵ یا ۳ لیتر است. با مصرف آب شیر، می‌توانیم روزی ۳ هزار تومان، یا ماهی ۹۰ هزار تومان پس‌انداز کنیم.

۲. کارتریج پرینتر

صرف‌ نظر از این‌که زیاد از پرینتر‌تان استفاده می‌کنید یا نه، خرید یک کارتریج جدید وقتی قبلی خالی شده‌است، یک هزینه‌ی غیرضروری است. کارتریج‌ها طوری طراحی شده‌اند که قابل پر کردن هستند.
هم می‌توانید از کسی بخواهید این کار را انجام دهد، و هم می‌توانید خودتان دست‌های‌تان را کثیف کنید و پرشان کنید. در هر صورت می‌توانید قابلیت آن را با نصف قیمت به حال اول برگردانید. علاوه‌ بر این، اگر دایما از پرینتر استفاده می‌کنید، عاقلانه‌تر‌ است که موقع خرید، پرینتری انتخاب کنید که جوهر ارزان‌تری مصرف می‌کند.

۳. تلویزیون کابلی و اشتراکی

تقریبا هرچیزی که بخواهید بخوانید در اینترنت به صورت رایگان قابل دسترسی است. درمورد تلویزیون‌های کابلی می‌توانید برنامه‌ها یا نسخه‌ی کامل فیلم‌های بی‌شماری را به صورت آنلاین در Hulu.com بدون هزینه تماشا کنید.
نتفلیکس هم انواع برنامه‌های مختلف را تنها با ماهی ۹ دلار ارائه می‌دهد، که بسیار از اشتراک کابلی ارزان‌تر است. به عبارت دیگر، هر نوع برنامه‌ای که بیس‌تر از ۹ دلار برای آن بپردازید پول هدر دادن است.

۴. کالاهای برند گران‌قیمت

بیایید صادق باشیم، اگر به خرید برندهای معروف دنیا علاقه پیدا کرده‌اید، کیف پول‌تان با مشکل جدی مواجه است. این‌که سبک خودتان را داشته باشید یا از مد جدید پیروی کنید، هیچ اشکالی ندارد. ولی فقط به خاطر یک نام تجاری پرداختن پول بیشتر دیوانگی است. مثلا خرید یک کالای گران گاهی می‌تواند به جای رضایتمندی، استرس بیشتری به شما بدهد. بیشتر احتمال دارد طعمه‌ی دزد شوید، و بنابراین باید خیلی هوشیار باشید.؛ یا ممکن است با ترکیب لباس‌های دیگرتان هم‌خوانی نداشته باشد.

یک کیف شیک و گران‌قیمت ممکن است ۱۰۰۰دلار قیمت داشته باشد؛ ولی برای مثال، قیمت یک کیف پارچه‌ای با بند بلند، بین ۷۰ تا ۱۰۰ دلار است. درمورد کالاهای برند دیگر هم همین‌طور است. اگر بودجه‌ی شما را تمام و کمال می‌بلعد، به دنبال جایگزین‌های ارزان‌تر باشید. یاد بگیرید خلاق‌تر باشید. سعی نکنید مردم را با نام برندها تحت تاثیر قرار بدهید، دارید برای چیزی این همه هزینه می‌کنید که فقط یک احساس زودگذر است.

۵. بازی‌های رایانه‌ای

لازم نیست بازی‌ها مال خودتان باشند. با این کار، فقط ارتباط خود با اینترنت( جامعه‌ی مجازی)گسترس می‌دهید. هیچ اشکالی ندارد خود را یک بازی‌کن حرفه‌ای به حساب بیاورید. ولی پرداختن پول زیاد فقط برای این‌که دنیا این را بداند بیهوده است. مطمئنا دوستانی دارید که آنها هم به بازی علاقه دارند. با آنها در خریدن بازی‌های جدید به توافق برسید.

لازم نیست هربار ۴۰ دلار برای بازی جدیدی که به بازار می‌آید هزینه کنید. به علاوه اگر برای اشتراک ماهانه‌ی بازی‌ها پول می‌پردازید(۱۰ یا ۱۵ دلار در ماه)؛ یا حتی بدتر از آن، بازی‌های فریمیوم بازی می‌کنید، همین حالا دست نگه‌دارید. حتی سعی نکنید علت بازی کردن آنها را توجیه کنید. فقط دست نگه‌دارید و سرگرمی دیگری پیدا کنید. اگر می‌توانید ۲ یا ۳ ماه آن را بازی کنید، ببینید چرا این‌قدر مورد توجه است و بگذاریدش کنار. اگر نمی‌توانید تا این حد خویشتن دار باشید(جلوی خودتان را بگیرید) باید از خودتان بپرسید: آیا معتاد شده‌ام؟

۶. خریدن چیزهای جدید

خریدن گوشی موبایل جدید، ماشین جدید، کنسول بازی جدید و غیره در همان لحظه‌ای که به بازار عرضه می‌شود، شکل دیگری از خرج کردن غیرمسئولانه است، مخصوصا اگر مدل‌های قبلی که دارید هنوز خوب کار می‌کنند. پز دادن با چیزهای جدید جذاب و رضایت‌بخش است، ولی تکرار همیشگی آن بد است. چرا باید هرروز سخت کار کنید، فقط برای این‌که اجازه بدهید بازیچه‌ی چند حقه‌ی حقیر تبلیغاتی شوید.

اگر فکر می‌کنید کلکسیونر هستید یا به چیزی علاقه دارید، لازم نیست آن را همین که در قفسه‌ی فروشگاه‌ها قرار گرفت بخرید. اگر آیفون قدیمی شما هنوز کار می‌کند، لازم نیست ۶۰۰ دلار هزینه کنید تا مدل جدید آن را بخرید. درمورد ماشین هم همین‌طور است. پرداختن ۶۰۰۰ یا ۷۰۰۰ (۶ یا ۷هزار ) دلار برای یک ماشین جدید یعنی از دست دادن بخشی از ثروت بدون هیچ دلیل خاصی.

منبع:جام نیوز

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178410

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x