تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
0

جراحى که براى بیماران صرع ۵۰ میلیون آب مى خورد/ بیمه از این بیماران حمایت نمى کند

  • کد خبر : 178103
  • 10 بهمن 1395 - 14:22
جراحى که براى بیماران صرع ۵۰ میلیون آب مى خورد/ بیمه از این بیماران حمایت نمى کند

قائم مقام مدیرعامل انجمن صرع ایران با اشاره به بیماران صرع مقاوم که دارو در آنها تاثیرگذار نیست، گفت: روش هاى تشخیصی و جراحى حدود ۵۰ میلیون براى این بیماران هزینه بردار است.

 

  گروه علمی پزشکی«کمال مهر»  پرویز بهرامى قائم مقام مدیرعامل انجمن صرع ایران  با بیان اینکه درمان دارویى، مهمترین راهکار درمانی در بیمارى صرع است، گفت: اکثر داروهایى که در دنیا براى درمان صرع مورد استفاده قرار مى گیرند، در ایران نیز وجود دارند که بخش اعظمى از این داروها را تولیدات داخلى و بخش دیگر داروهای تحت لیسانس هستند.
وى بیان کرد: علاوه بر این موارد داروهاى مورد مصرف برخى بیماران به خصوص در صرع هاى مقاوم، داروهاى خارجى وارداتى و گران قیمت هستند که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند و انتظار داریم با حمایت بیمه ها و وزارت بهداشت بیماران صرع مقاوم در دانشگاه هاى علوم پزشکى شناسایى و از طرف متخصصان مغز و اعصاب به انجمن صرع معرفى شوند.
بهرامى عنوان کرد: بسیارى از بیماران توانایى مالى خوبی ندارند و این در حالى است که برخى بیماران ماهیانه ٢٠٠ هزار تومان صرف خرید دارو مى کنند.
قائم مقام مدیرعامل انجمن صرع با اشاره به برخى صرع هاى مقاوم به درمان که نیازمند جراحى هستند، تصریح کرد: در بیمارانى که صرع مقاوم دارند و دارو تاثیرگذار نیست، نیاز به بررسى و روش هاى تشخیصى براى انجام جراحى است که متاسفانه این روش هاى تشخیصى بسیار گران قیمت، تحت پوشش بیمه نیستند.
وی اظهار داشت: به طور متوسط هزینه روش هاى تشخیصى و جراحى بیماران صرع مقاوم براى مشخص کردن کانون آن در مغز حدود ۵٠ میلیون تومان است که این هزینه بالا به دلیل تجهیزات گران قیمت وارداتى تشخیصى و جراحى است.
بهرامی بیان کرد: این جراحى در بسیارى از  کشورهاى دنیا در زمره جراحى هاى گران قیمت محسوب مى شود، به عنوان مثال بیمارى که قصد داشت به کشور آلمان براى انجام جراحى برود، هزینه بیمارستان وی تنها ۵٠ هزار یورو (حدود ٢٠٠ میلیون )مى شد در حالى که ما در ایران با ٣٠ میلیون همین فرد را جراحى مى کنیم.
قائم مقام مدیرعامل انجمن صرع با بیان اینکه در گذشته جراح مغز و اعصاب در حوزه اپیلپسى (صرع) کم بود، افزود: خوشبختانه این رشته در دانشگاه هاى علوم پزشکى راه اندازى شده و در سال هاى آینده شاهد رشد متخصص در این رشته هستیم.
انتهای پیام/
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=178103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x