تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
0

رابطه عضو کارتل اقتصادی “بابک” با دولت یازدهم/ اموالی که “زنجانی” به نام “شیرازی منش” زد/ لزوم شفاف سازی سوابق ابهام برانگیز دستیار “بابک” + اسناد

  • کد خبر : 177943
  • 09 بهمن 1395 - 18:51
رابطه عضو کارتل اقتصادی “بابک” با دولت یازدهم/ اموالی که “زنجانی” به نام “شیرازی منش” زد/ لزوم شفاف سازی سوابق ابهام برانگیز دستیار “بابک” + اسناد

پرونده حسین شیرازی منش شاید از آنجایی که رابطه بسیار نزدیکی با برخی از دولتی ها دارد بسیار پیچیده باشد به طوری که گفته می شود شیرازی منش حلقه میان دولت یازدهم و بابک زنجانی است چرا که وی رابطه بسیار نزدیکی با حسین مرعشی و موسوی لاری نیز دارد، تا جایی که چندین سال فرماندار بخش هایی از کرمان بوده است.

به گزارش «کمال مهر؛ نیمه دوم دی ماه بود که قوه قضاییه در راستای مقابله با مفاسد اقتصادی اقدام به بازداشت و رسیدگی به پرونده بابک زنجانی کرد در ادامه این پیگیری ها، در ششمین روز سپری شده از بازداشت بابک زنجانی، حسین شیرازی منش دستیار نخست وی در دفتر کار خود در تهران با حکم قضایی بازداشت شد.

 

حسین شیرازی منش در سالهای اخیر به عنوان سخنگوی بابک زنجانی ظاهر شده بود اگرچه بازداشت شد اما به خاطر نبود مدارک متقن علیه وی دوباره بعد از مدتی آزاد شد.
دبیرکلی انجمن سرمایه­ گذاران و کارآفرینان کیش و ریاست هیئت­ مدیره سندیکای صاحبان صنایع کیش آخرین سمت های شیرازی منش در کنار بابک زنجانی بود.

شیرازی منش که یک فعال اقتصادی در کیش بود و به کار کشاورزی در گلخانه می پرداخت، به گفته خود در سال ۱۳۹۰ در حال ورشکستگی بوده است که با بابک زنجانی آشنا می شود و زنجانی با پرداخت ۴۳ میلیارد تومان دیون پروژه تجار کیش که تحت مدیریت شیرازی منش قرار داشت وی را از بحران مالی رهایی می بخشد و از این پس شیرازی منش به عنوان یکی از اعضای اصلی کارتل اقتصادی بابک زنجانی به فعالیت می پردازد.

 

در ابتدای دستگیری شیرازی منش رسانه های زنجیره‌ای با سر و صدای زیادی برای به حاشیه راندن دستگیری او، ادعا می کردند که شیرازی منش مهره انحرافی بوده و سر دسته اصلی تخلفات بابک زنجانی فرد دیگری است؛ هرچند آنها برای این اظهارات خود سندی ارائه نکردند؛ در همین راستا برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس نیز این موضوع را به کرات عنوان می کردند.

 

شیرازی منش تا پیش از آشنایی با بابک زنجانی فعالیت های اقتصادی خود را در قالب شرکت های تجاری در کیش انجام می داده است؛ هرچند تا پیش از آن به عنوان فرماندار برخی از شهرستان های استان کرمان در دوران استانداری حسین مرعشی فعالیت های سیاسی زیادی را به انجام رسانده است.

 

همین فعالیت های سیاسی منجر به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در چند شرکت اقتصادی در شهرستان کهنوج از توابع استان کرمان شد.

 

طی ده سال گذشته ده ها شرکت اقتصادی به نام شیرازی منش به ثبت رسیده که به جز یک یا دو مورد مابقی آنها سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش بوده است و شاید بتوان گفت فعالیت اقتصادی شیرازی در کیش باعث آشنایی وی با بایک زنجانی شده است.

شیرازی منش یکی از افرادی است که شرکت های مختلفی را با بابک زنجانی به ثبت رسانده است و از مدت ها قبل شائبه واگذاری اموال بابک زنجانی از سوی وی به شیرازی منش مطرح بوده است؛ قوه قضاییه هم در این خصوص اعلام کرده بود: در اثناء کار بر روی پرونده بابک زنجانی همکاران متوجه می‌شوند اموالی که زنجانی دارد عمدتاً به نام خودش نیست بلکه به نام بستگان یا دیگران است.

 

اژه‌ای در نشست خود در خصوص حسین شیرازی منش در پرونده بابک زنجانی گفته بود که حسین شیرازی‌منش یکی از کسانی بود که اموال قابل توجهی از بابک زنجانی به نام او بود که این فرد توسط دستگاه قضایی شناسایی شد و اموال وی نیز توقیف و به اموال بابک زنجانی منتقل شد اما در حال حاضر پرونده او هنوز به دادگاه نرفته است و حسین شیرازی‌منش در حال حاضر با قید وثیقه آزاد است اما تحقیقات و پیگیری‌های قضایی در رابطه با این پرونده ادامه دارد.

پرونده حسین شیرازی منش شاید از آنجایی که رابطه بسیار نزدیکی با برخی از دولتی ها دارد بسیار پیچیده باشد به طوری که گفته می شود شیرازی منش حلقه میان دولت یازدهم و بابک زنجانی است چرا که وی رابطه بسیار نزدیکی با حسین مرعشی و موسوی لاری نیز دارد، تا جایی که چندین سال فرماندار بخش هایی از کرمان بوده است.

انتهای پیام/ط

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=177943

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x