تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
0

نبش قبر و سرقت بقایای یکی از بزرگان پاکستانی در جاسک + تصاویر

  • کد خبر : 177549
  • 07 بهمن 1395 - 9:39
نبش قبر و سرقت بقایای یکی از بزرگان پاکستانی در جاسک + تصاویر

روز گذشته خبر نبش قبر و سرقت بقایای یکی از بزرگان شهرستان جاسک به نام سید محمد از سوی فرد یا افراد ناشناس ساکنان این شهرستان را در شک فرو برد.

 

به گزارشم« کمال مهر» به نقل از مکران نیوز؛ روز گذشته خبر نبش قبر یکی از بزرگان شهرستان جاسک به نام سید محمد از سوی فرد یا افراد ناشناس به گوش ساکنان این شهرستان رسید و مسئولین شهرستان به همراه نیروهای انتظامی برای یافتن حقیقت خود را به محل مورد نظر رساندند.

تقریبا ۱۵۰سال پیش سیدی با تابعیت پاکستان وارد شهرستان جاسک می شود  و چون قرآن را بسیار قرائت می کرده است ساکنان این منطقه به وی اعتقاد پیدا  می کنند و در مواقع گرفتاری و بیماری حاجات خود را از وی می خواستند و اجایت هم می شده است.

 

طبق گفته های ساکنان این منطقه پس از این که مدتی دراین شهرستان ساکن می شود فرزند پسر ۶ساله خود را از دست می دهد و به اصرار ساکنان، فرزندش را در همین منطقه دفن می کند و به مملکت خود بازمی گردد.

 

البته درخصوص فوت فرزند این سید پاکستانی دو روایت وجود دارد:

یک روایت این است که فرزندش در کشتی فوت می شود و چون دریا طوفانی بوده است در همین مکان دفن می شود و روایت دیگر این است که پس از ورود به این شهرستان فرزندش را از دست می دهد.

 

پس از دفن سید محمد در شهرستان جاسم بواسطه اینکه ساکنین این منطقه اعتقاد بسیاری برای وی قائل بودند محل دفنش را با ساخت اتاقی تبدیل به زیارتگاه و مکان مقدسی می کنند و تمام حوائج خود را از ایشان می خواهند و نتیجه آن را ه شفای بیماران بوده است را هم دریافت می کنند و تاکنون هم از این مکان برای شفای بیماران خود استفاده می کنند.

 

تا اینکه پس از بارندگی های چند روز اخیر در اکثر نقاط کشور بویژه شهرستان جاسک بانوی اهل سنتی از این شهرستان روز گذشته برای شفا به این مقبره می رود و پس از رسیدن به این مکان با صحنه عجیب نبش قبر روبرو می شود و سریع خود را به فرمانداری جاسک می رساند و به مسئولین شهرستانی اطلاع می دهد.

 

مسئولین شهرستانی هم پس ازشنیدن این خبر برای یافتن صحت و سقم این مطلب خود را سریع به محل مورد نظر می رسانند و با همکاری نیروهای پلیس آگاهی از مکان مورد تصویربرداری کرده و شواهد را مورد بررسی قرار می دهند.

 

 

پس از بررسی و مشاهده مکان احتمالات مختلفی از جمله کار جویندگان گنح، تاجران وسلفی مد نظر قرار می دهند اما با توجه به اینکه هیچ گونه اثری باز باقی مانده استخوان مشاهده نمی شود احتمال اینکه کار جویندگان گنج باشد نیست.

 

مدتی پیش دو یا سه تاجر که با خارج از کشور وابسته هستند درصدد بودند که این قبرستان جاسک واقع در مرکز شهر را تخریب کنند و ساختمان تجاری بسازند امام چون قبر شهید جهانگیر فراهان نیز در این مکان قرار دارد با مخالفت شدید مردم روبرو می شود و حدس نهایی این است که احتمال دارد کار سلفی ها و هابیون باشد.

 

 

مولوی راشد بندار امام جمعه اهل سنت شهرستان جاسک نبش قبر را محکوم کردند.

 

گفتنی است قبرستان شهرستان جاسک در مرکز شهر و  روبروی بانک ملت پشت بانک مهر اقتصاد این شهرستان قرار دارد.

 

 

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=177549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x