تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

ابطحی: مالامیری از امارات با من تماس گرفت/ درخواست بدهکار فراری از بانک مرکزی برای انتشار اسناد وام ها

  • کد خبر : 177177
  • 05 بهمن 1395 - 17:23
ابطحی: مالامیری از امارات با من تماس گرفت/ درخواست بدهکار فراری از بانک مرکزی برای انتشار اسناد وام ها

نماینده مردم خمینی شهر گفت: آقای مالامیری از امارات با من تلفنی صحبت کرد و درخواست کرد که بانک مرکزی تمام اسناد وام‌هایی که گرفته است را در دسترس مردم و خبرگزاری ها قرار دهد و مدعی است که در دولت روحانی حتی یک ریال هم وام نگرفته است و به طور کلی این موضوع را تکذیب کرد؛ در حالی اسناد موجود صحبت های او را تایید نمی‌کند.

 

 گروه سیاسی «کمال مهر»جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اقدامات فریدون و ارتباط وی با بدهکار بزرگ بانکی اظهار داشت: مسئله فریدون برای اولین بار همراه با بحث حقوق‌های نجومی مطرح شد؛ برادر رئیس جمهوری توصیه‌ای به برخی از مسئولان برای انتصاب بعضی از افراد در پست‌های اقتصادی به خصوص مدیریت بانک‌ها داشته است که باید بررسی شود.

وی افزود: فریدون همچنین در زمینه اخذ وام از بانک‌ها در دبی و تبدیل آن‌ها به ریال در داخل فعالیت‌هایی داشته که با روشنگری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما متوجه شدیم که سطح ارتباطات فریدون گسترده‌تر از آن است ما تصور می‌کردیم.

نماینده مردم خمینی شهر ادامه داد: فریدون با افرادی مثل آقای مالامیری که شرکت‌های متعددی را به ثبت رسانده و فعلا هم در امارات مقیم است ارتباط خانوادگی داشته و با آقای دانیال زاده ارتباط وسیعی داشته و می‌طلبد که قوه قضاییه بدون اغماض و با قاطعیت و شفافیت لازم وارد پرونده شود.

ابطحی گفت: یکی از مطالبی که امروز افکار عمومی آن را مطالبه می‌کند شفافیت در مورد پرونده فریدون است و قوه قضاییه هم باید اطلاعات کافی در مورد این پرونده را به مردم دهد تا افکار عمومی قانع شود.

وی افزود: از طرف دیگر دولت هم باید طی نامه‌ای از دستگاه قضا بخواهد که که این پرونده را بدون هیچ اغماضی بررسی کند که البته این کار برای بازسازی چهره دولت و تنویر افکار عمومی هم بسیار موثر است.

نماینده مردم خمینی شهر عنوان کرد: آقای مالامیری از امارات با من تلفنی صحبت کرد و درخواست کرد که بانک مرکزی تمام اسناد وام‌هایی که گرفته است را در دسترس مردم و خبرگزاری ها قرار دهد و مدعی است که در دولت روحانی حتی یک ریال هم وام نگرفته است و به طور کلی این موضوع را تکذیب کرد.

ابطحی ادامه داد: اسناد موجود این اظهارات را تایید نمی‌کند و ما هم بدون سند صحبت نمی‌کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: از آنجایی که مالامیری یک ایرانی است و از حقوق شهروندی برخوردار است بهتر است که به کشور بازگردد و پاسخگوی شبهات مطرح شده باشد، من از او دعوت کردم که به کشور بازگردد و جوابگوی این مسائل حاشیه‌ای باشد.

نماینده مردم خمینی شهر اظهار داشت: مالامیری در این تماس تلفنی مدعی شد که فرزندان او طی شش ماه گذشته بارها دستگیر شده‌اند و تحت فشار بوده‌اند و من هم به او گفتم که سر بی‌گناه بالای دار نمی‌رود و اگر واقعا مدعی است که بی‌گناه است به کشور بازگردد و پاسخگوی مسائل مطرح شده باشد.

ابطحی گفت: مالامیری با بیان صحبت‌هایی از قبیل اینکه او را به خاطر اصلاح‌طلب بودن تحت فشار قرار داده‌اند، سعی در فرافکنی از طریق لابی‌های رسانه‌ای خود دارد.

وی افزود: این افراد با لابی رسانه‌ای که دارند سعی در حاشیه‌سازی و انحراف افکار عمومی از موضوع اصلی به موضوعات فرعی دارند.

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه هر کس در هر مقام و رده‌ای که فعالیت می‌کند اگر آلوده به فساد است باید به پرونده‌اش رسیدگی شود عنوان کرد: نه تنها فریدون که به حاکمیت متصل است و دستیار ویژه رئیس جمهور است بلکه تمامی کسانی که در دوره‌های مختلف تخلفی داشته‌اند و از رانت‌های اطلاعاتی استفاده کرده‌اند باید محاکمه شوند و به پرونده آن‌ها رسیدگی شود.

ابطحی در پایان گفت: یکی از ضعف‌های دستگاه قضایی که تا حدودی در دوره آقای لاریجانی برطرف شده، برخورد با دانه درشت‌ها بوده که این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم قوه قضاییه این روند را تا انتهای کار ادامه دهد.

انتهای پیام/نج

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=177177

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x