تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بحران ورشکستگی بانک ها در پیش است

  • کد خبر : 174928
  • 19 دی 1395 - 7:03
بحران ورشکستگی بانک ها در پیش است

محمد ساسانی منفرد کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خصوص وضعیت بانک های کشور گفت: در نگاه کلی آنچه که در بانک های کشور حاکم است مدیریت سکوت و انفعال دولت در برابر بحران ورشکستگی بانکها می باشد.

به گزارش گروه اقتصادی«کمال مهر»؛ محمد ساسانی منفرد کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در خصوص وضعیت بانک های کشور در گفتگو با خبرنگار «کمال مهر» گفت: در نگاه کلی آنچه که در بانک های کشور حاکم است مدیریت سکوت و انفعال دولت در برابر بحران ورشکستگی بانکها می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق برخی آمار دستگاه های نظارتی و برخی منابع آگاه حدود ۵۰ درصد، از دارایی های بانکها جزو معوقات بانکی است که بخش اعظم آن توسط عده ای معدود از طریق دریافت وام های کلان می باشد که اقساط آنها پرداخت نمی شود.

ساسانی منفرد با اشاره به این سهم ۱۴ درصد مشکلات بانکها مربوط به بدهی دولت به تعدادی از بانکها است، خاطر نشان کرد: عدم ساماندهی و مطالبه معوقات بدهکاران بانکی  توسط دولت، در آینده نزدیک می توان شاهد بحران اقتصادی باشیم.

وی ادامه داد:همچنین افزایش حجم نقدینگی دولت در این راستا نیازمند افزایش بیشتر انضباط مالی است که متاسفانه در این خصوص هم اقدام خاصی مشاهده نشده و این روند می تواند آسیب جدی بدنبال داشته باشد.

ساسانی منفرد با اشاره به این موضوع که برخی منابع آگاه عنوان می کنند که  حدود ۷۰ درصد بانکهای کشور با تراز مالی منفی مواجه هستند،تصریح کرد: این مسئله هشدار جدی برای کارشناسان و دولت تلقی می شود، البته آنچه که از مواضع دولت در مواجه به حقوق های نجومی مشخص است اراده ای برای پیگیری بدهکاران بانکی نیز نخواهد داشت.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی در پایان خاطر نشان کرد: بی تفاوتی دولت در این خصوص غیر قابل اقماض است و گمان می رود این نوع نگرش و حرکت دولت با برنامه و هدفمند طرح ریزی شده است؛ کما اینکه در صورت اعلام ورشکستگی بانکها، تبعات جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

بیشتر بدانید: اقتصاد کشور دچار «تضاد و بمباران تبلیغاتی غلط »است

بیشتر بدانید: خودکفایی و خود اتکایی ۲ واژه غریب در اقتصاد دولت کنونی است/«کوکاکولا و پپسی» مصداق عینی،عامل فروپاشی اقتصادی کشور هستند

 

 

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x