تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
0

چهره‌های شاخصی که جهان سینما را ترک کردند/ اسامی و عکس افراد

  • کد خبر : 174124
  • 12 دی 1395 - 4:32
چهره‌های شاخصی که جهان سینما را ترک کردند/ اسامی و عکس افراد

شماری از مهمترین چهره‌های دنیای سینما و تلویزیون و بازیگری سال ۲۰۱۶ چهره در خاک کشیدند. در این میان عباس کیارستمی نیز یکی از مهمترین چهره‌های جهانی بود که دریغش برای همه باقی ماند.

به گزارش کمال مهر؛ مهر به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، شماری از مهمترین چهره‌های دنیای سینما و تلویزیون و بازیگری سال ۲۰۱۶ چهره در خاک کشیدند. در این میان عباس کیارستمی نیز یکی از مهمترین چهره‌های جهانی بود که دریغش برای همه باقی ماند.

شماری از این بزرگان عبارتند از:

آلن ریکمن: بازیگر ۶۹ ساله بریتانیایی و ستاره صحنه تئاتر که در مجموعه «هری پاتر» در نقش یکی از چهره‌های منفی ظاهر شده بود ۱۴ ژانویه درگذشت. او از بازیگران «جان سخت» نیز بود.

ایب ویگودا: بازیگر ۹۴ ساله که برای چشمان غمگینش شهرت داشت و در سریال تلویزیونی دهه ۱۹۷۰ «بارنی میلر» در نقش کارآگاه فیل فیش بازی کرده بود و از بازیگران «پدرخوانده» بود، ۲۶ ژانویه درگذشت.

تونی برتون: بازیگر ۷۸ ساله که در نقش مربی آپولو کرید در فیلم‌های «راکی» بازی کرده بود ۲۵ فوریه درگذشت.

جو الاسکی: صداپیشه ۶۳ ساله نقش‌هایی چون باگزبانی، دافی داک و دیگر شخصیت‌های به یادماندنی ۳ فوریه درگذشت.

آنتون یلچین : بازیگر ۲۷ ساله آمریکایی که برای ایفای نقش چخوف در سری جدید فیلم‌های «جنگ ستارگان» شناخته می‌شد، بر اثر برخورد اتومبیل با او برابر منزلش درگذشت.

مایکل چیمینو: کارگردان ۷۷ ساله برنده جایزه اسکار برای فیلم «شکارچی گوزن» که از مهم‌ترین چهره‌های هالیوود در دهه ۱۹۷۰ بود ۲ جولای درگذشت.

عباس کیارستمی: کارگردان ۷۶ ساله ایرانی که با فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ جایزه نخل طلای کن را دریافت کرد ۴ جولای درگذشت.

گری مارشال: نویسنده و کارگردان مشهور ۸۱ ساله که برنامه‌های متعدد و پرطرفدار تلویزیونی چون «لاورن و شرلی» و «مورک و میندی» را در کارنامه داشت ۱۹ جولای درگذشت.

فیوش فینکل: بازیگر برنده جایزه امی در ۹۳ سالگی درگذشت. او که عمری روی صحنه تئاتر درخشیده بود بازیگر «ویولون زن روی بام» بود. وی ۱۴ آگوست درگذشت.

استیو هیل: بازیگر برجسته تئاتر، سینما و تلویزیون در ۹۴ سالگی و در تاریخ ۲۳ آگوست درگذشت.

جین وایلدر: بازیگر و کمدین ۸۳ ساله که در نقش های به یادماندنی چون «تولید کنندگان» و «فرانکشتاین جوان» بازی کرده بود ۲۳ آگوست درگذشت.

جان پولیتو: بازیگر ۶۵ ساله سریال‌های تلویزیونی چون «خانواده مدرن» و «بارتون فینک» و «لبوفسکی بزرگ» اول سپتامبر درگذشت.

رابرت وان: بازیگر ۸۳ ساله نامزد جایزه اسکار که نقش‌های متعدد سینمایی و تلویزیونی داشت و از جمله بازیگران سریال پرطرفدار «مردی از آنکل» و «شارلاتان‌ها» بود ۱۱ نوامبر درگذشت.

ران گلس: بازیگر ۷۱ ساله کهنه‌کار تلویزیون که برای بازی‌اش نامزد امی هم بود ۲۵ نوامبر درگذشت.

زازا گابور: بازیگر ۹۹ ساله و ملکه زیبایی که از چهره‌های مشهور هالیوود بود ۱۸ دسامبر درگذشت.

کری فیشر: بازیگر ۶۰ ساله که برای بازی در نقش پرنسس لیا در «جنگ ستارگان» شهرت جهانی داشت ۲۷ دسامبر و پس از سکته قلبی درگذشت.

دبی رینولدز: بازیگر ۸۴ ساله و مادر کری فیشر که از وقتی ۱۹ سال داشت با بازی در «آواز زیر باران» شهرت جهانی کسب کرد، یک روز پس از درگذشت دخترش کری فیشر درگذشت.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=174124

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x