تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

هلاکت سرکرده تاجیکی داعش در عراق

  • کد خبر : 169912
  • 24 آبان 1395 - 17:38

منابع خبری نزدیک به داعش، از کشته شدن یکی از سرکردگان این گروه به نام «ابوعبدالله التاجیکی» در نزدیکی شهر «موصل» عراق خبر دادند.

 به گزارش «کمال مهر»؛، به نقل از «رادیو آزادی»، بنا بر اعلام منابع خبری نزدیک به شبه نظامیان داعش، «ابوعبدالله التاجیکی» یکی از رهبران تاجیک عضو این گروه در نزدیکی شهر «موصل» در عراق به هلاکت رسیده است.

بر اساس این گزارش، این منابع اطلاعات دیگری در مورد نام و مشخصات رسمی و محل تولد این جنگجوی تاجیک منتشر نکرده‌اند.

همچنین منابع نزدیک به داعش از کشته شدن یکی دیگر از جنگجویان تاجیک به نام «حمزه تاجیکی» در درگیری‌های موصل خبر داده‌اند.

جنگجویان تاجیک که به صف گروه افراطی داعش پیوسته‌اند، برای خود نام‌های عربی انتخاب نموده و واژه «التاجیکی» را به آن می‌افزایند تا مشخص باشد که به کدام کشور تعلق دارند.

انتشار خبر کشته شدن این شبه نظامیان تاجیکی در حالی است که تقریبا ۲ ماه پیش نیز منابع خبری از کشته شدن «ابومحمد التاجیکی» یکی دیگر از سرکردهای تاجیک عضو داعش در درگیری‌های سوریه و عراق گزارش داده بودند.

بنا بر اعلام مقامات امنیتی تاجیکستان، تاکنون بیش از هزار شهروند این کشور برای پیوستن به صف گروه‌های افراطی مانند داعش به سوریه و عراق رفته‌اند که در حال حاضر خبر مرگ بیش از ۳۰۰ نفر آنها به نزدیکانشان رسیده است.

«دوشنبه» برای افرادی که به صورت اختیاری از سوریه و عراق برگردند و خود را به مقامات امنیتی تسلیم کنند، قانون عفو را به مورد اجرا خواهد گذاشت.

مقامات تاجیک در این زمینه عنوان کرده‌اند که فهرست افرادی که عضویت آنها در داعش و گروه‌های افراطی دیگر به اثبات رسیده است مورد پیگرد «اینترپل» قرار دارند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=169912

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x