تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

چالش بزرگ نیروهای عراقی در بازپس‌گیری موصل

  • کد خبر : 168360
  • 16 آبان 1395 - 16:45

موسسه تحلیلی آمریکایی در گزارشی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای بر ایجاد موانع متعدد داعش در حفظ شهر مهم موصل در عراق اشاره کرد.

 به گزارش«کمال مهر»؛، موسسه تحلیلی «استراتفور» در گزارشی به تحلیل مواضع داعش در شهر موصل در عراق پرداخت.

به نوشته این موسسه آمریکایی، در حالی‌که نیروهای ارتش عراق و ائتلاف تحت رهبری آمریکا به شهر موصل نزدیک می‌شوند، اما نیروهای داعش نیز بیکار نشسته‌اند.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای،این گروه تروریستی مواضع دفاعی قابل توجهی را در امتداد حاشیه جنوبی مرکز شهر ایجاد کرده است. آن‌ها سنگرهای چند منظوره را برای مقابله با مهاجمان بنا کرده‌اند.داعش برای برخورداری از دید واضح همه سازه‌های موجود در بخش جنوبی مرکز شهر موصل را از بین برده است.

چالش بزرگ نیروهای عراقی در بازپس‌گیری موصل

بر اساس این گزارش، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در ۳۱ اکتبر نشان می‌دهند که نیروهای داعش منطقه گسترده‌ای را به سمت شمال فرودگاه موصل، در امتداد ساحل غربی رود دجله پاکسازی کرده‌ و تقریبا کلیه ساختمان‌های این فرودگاه و پایگاه هوایی سابق به سمت غرب با زمین هم سطح شده‌اند.

نیروهای داعش با تخریب این ساختمان‌ها احتمالا سعی دارند مرکز شهر مستحکم شده موصل را  تبدیل به حصاری نمایند تا بدین طریق بتوانند نیروهای دشمن که در حال نزدیک شدن به شهر هستند را هدف قرار دهند.

چالش بزرگ نیروهای عراقی در بازپس‌گیری موصل

مواضع روباز و بزرگی که داعش به سمت مواضع جنوبی‌اش در موصل ایجاد کرده، این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا طرف مقابل را از فاصله دورتر زیر نظر داشته باشند.

چالش بزرگ نیروهای عراقی در بازپس‌گیری موصل

استراتفور در ادامه این تحلیل نوشت: داعش سنگرهایی را در جاده منتهی به شهر برپا کرده و همچنین بلوک‌های بتونی و خرده سنگ‌هایی را در خیابان‌ها جمع آوری کرده تا بدین طریق مانع تردد نیروهای طرف مقابل شود. آن‌ها اینک موانعی را مهیا کرده‌اند که در امتداد دو طرف جاده ‌قرار گرفته ولی مسیر تردد کماکان باز است و در صورت نزدیکی نیروهای دشمن، داعشی‌ها به سهولت این موانع در خیابان‌ها مستقر می‌کنند.

چالش بزرگ نیروهای عراقی در بازپس‌گیری موصل

موسسه استراتفور در خاتمه نوشت: قدرت هوایی و توپخانه نیروهای عراقی به طور قابل توجهی فرصت حفظ و نگهداری داعش از مواضعش را در موصل کاهش می‌دهد. با این وجود، اقدام‌های تدافعی‌آن‌ها چالش دفاعی قابل توجهی برای مهاجمان خواهد بود. پس نیروهای عراقی یا باید مسیر حرکت خود را طوری تنظیم کنند تا از برخورد مستقیم با مواضع داعشی‌ها اجتناب شود یا این ‌که خطر عبور از مناطق مسطح جهت رسیدن به سنگرهای حفر شده داعش را به جان بخرند.

منبع: فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=168360

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x