تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
0

هوشمندترین شهر جهان کدام است؟

  • کد خبر : 167381
  • 06 آبان 1395 - 12:39

  به گزارش «کمال مهر»؛؛ “یینچوان” شهری در چین است که به هوشمند ترین شهر جهان معروف شده است. طرح هوشمند سازی به صورت آزمایشی در این شهر اجرا شده که قرار است تمامی شهر های چین به این صورت در بیایند. در این شهر صورت شما، حساب بانکی شما است. با استفاده از تکنولوژی […]

 

به گزارش «کمال مهر»؛؛ “یینچوان” شهری در چین است که به هوشمند ترین شهر جهان معروف شده است. طرح هوشمند سازی به صورت آزمایشی در این شهر اجرا شده که قرار است تمامی شهر های چین به این صورت در بیایند.

در این شهر صورت شما، حساب بانکی شما است. با استفاده از تکنولوژی موجود در این شهر دستگاه هایی قرار دارند که با مشاهده صورت شما مانند اثر انگشت عمل می کنند و هزینه های شما با اسکن صورت از حساب بانکی تان کسر می شود. به عنوان مثال در اوتوبوس های شهری، نرم افزار هایی قرار دارد که با دیدن چهره شما، مستقیما کرایه را از حساب بانکی تان کسر می کند.

سطل های زباله موجود در سطح شهر با بهره گیری از انرژی خورشیدی می توانند زباله های داخل آن ها تا ۵ برابر فشرده کند و ظرفیت خود را افزایش دهند و در زمانی که سطل ها ظرفیتشان تکمیل شود با انتشار امواجی این اتفاق را اطلاع رسانی می کنند.

با استفاده از این تکنولوژی ها دیگر نیازی به خرید مواد غذایی در فروشگاه ها نیست. می توانید از طریق گوشی همراه مواد غذایی لازم خود را خریداری کنید و از موجودی یخچال خود با خبر شوید. به این طریق از زمان انقضای مواد غذایی داخل یخچال خود مطلع می شود.

در شهر کد های QR به صورت نقطه‌ای در دیوار قرار دارند که به سوالات مورد نظر مردم پاسخ می دهند و دیگر نیازی به کسی برای پاسخ به آن نیست. به عنوان مثال جویندگان کار این کد ها را اسکن می کنند تا در مورد فرصت آن شغل به سرعت اطلاعات را دریافت کنند. همه کارهایی که نیاز به تعامل داشتند با این کد ها تعامل از بین می رود. به عنوان مثال در کارهایی که شهروندان با دولت برای گرفتن مجوز یا گرفتن گذرنامه تعامل داشتند، کاملا به صورت آنلاین انجام می شود.

با استفاده از این تکنولوژی حتی نیاز دکتر رفتن نیز بر طرف شده است. سایت Haodaifu یک پورتال اینترنتی است که پزشکان را با بیماران مرتبط می‌کند و از راه دور به بیماران نسخه می‌دهد. این تکنولوژی از ازدحام در جلود مطب پزشکان را می کاهد.

یینچوان یکی از ۲۰۰ شهری است که در پروژه هوشمند سازی در چین قرار دارد و همچنین دولت چین سعی دارد تا سال ۲۰۵۰ حدود ۲۵۰ میلیون شهروند روستا نشین را به شهر منتقل کند. به این دلیل بر هوشمند سازی شهر هایش پافشاری دارد تا در شهر ها به دلیل جمعیت زیاد آنها کمبود امکاناتی حس نشود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167381

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x