تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

با افشاگری‌ ویکی‌لیکس مشکل مغزی هیلاری تأیید شد

  • کد خبر : 167453
  • 06 آبان 1395 - 12:35

افشاگری‌ ویکی لیکس از ایمیل‌های رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون مشکل مغزی هیلاری را تأیید کرد

به گزارش «کمال مهر»؛، آیا هیلاری کلینتون زنده به کاخ سفید می‌رسد؟ این پرسش مهمی است که بار دیگر پس از یک افشاگری جدید درباره مشکل مغزی نامزد دموکرات‌ها در افکار عمومی آمریکا پیچیده است.
در تازه‌ترین سری ایمیل‌هایی که ویکی‌لیکس از رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون، «جان پودستا» افشا کرده است، دغدغه‌های اصلی حلقه پیرامون کلینتون‌ها با وضوح بیشتری آشکار می‌شود. در مهم‌ترین این رایانامه‌ها، هما عابدین، دستیار و مشاور اصلی  هیلاری در مکاتبه‌ای با پودستا که به یک سال و نیم پیش (۲۱ آوریل ۲۰۱۵) بازمی‌گردد، نگرانی خود نسبت به وضعیت وخیم مغزی رئیسش را  انعکاس داده و می‌نویسد: «سر هیلاری تاکنون کاملاً خوب نشده است».
کمی بعد (سپتامبر ۲۰۱۵)  پودستا نیز از جنیفر پالمیری، مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی کلینتون درباره بیماری رئیس‌شان می‌پرسد که پالمیری در جوابش می‌گوید: «چیزی نمی‌دانم».
درز یافتن همین مکاتبات الکترونیکی کوتاه به معنای رسمیت یافتن رازی مهلک است که هیلاری و دموکرات‌ها به دروغ در تمام این مدت پنهان می‌کردند. البته پس از غش کردن او در مراسم سالگرد ۱۱ سپتامبر، اطلاعات زیادی درباره کلکسیون بیماری‌های خطرناک او در رسانه‌های عمدتا غیرآمریکایی مطرح شد که از آن جمله بود گزارش «انجمن پزشکان آمریکا» درباره عارضه‌های «لخته خونی- ترومبوز- سینوز مغزی» و «لخته خونی- ترومبوز- وریدی عمقی» این نامزد ۶۸ ساله ریاست جمهوری. مشکلاتی که به بیماری‌های حاد دیگری چون سرفه‌های مکرر، رعشه، بیهوشی و عفونت خونی و مغزی انجامیده است.
دکتر «جین اورینت» رئیس این انجمن نیز اعلام کرد هیلاری فاقد توان مغزی و جسمانی لازم برای ریاست‌جمهوری است اما ستاد کلینتون حتی با وجود بیهوشی او و غیبت چند روزه‌اش در کارزارهای انتخاباتی حاضر نشد این حقایق را تایید کند و تا امروز کماکان بر ذات‌الریه موقت او تاکید کرده است.
این در حالی است که تصاویر بغل کردن هیلاری توسط همراهانش هنگام عبور از پلکان یا محافظی که همیشه سرنگ به دست در خدمت او است هنوز از اذهان عمومی پاک نشده ‌است.
متعاقب آخرین افشاگری‌ها از رایانامه‌های رئیس ستاد کلینتون، واشنگتن‌پست نوشته ویکی‌لیکس از ناامیدی و نگرانی‌های داخل حلقه کلینتون‌ها پرده برداشته است. نیویورک تایمز از افتضاحی دیگر که در ایمیل‌های افشا شده پودستا منعکس شده خبر می‌دهد.
در حالی که باراک اوباما سال گذشته پس از رسوایی استفاده وزیر خارجه سابقش از ایمیل شخصی برای مکاتبات رسمی وزارتی اعلام کرده بود از این موضوع چیزی نمی‌دانسته و از آن درس می‌گیرد، ویکی‌لیکس فاش می‌کند رئیس‌جمهور خودش از کسانی بوده که با ایمیل شخصی هیلاری مکاتبه داشته است.
جاش ارنست، سخنگوی وقت کاخ سفید برای رفع و رجوع دروغ اوباما گفته است رئیس‌جمهور این موضوع را به خود وزیر خارجه واگذار کرده است تا ببیند آیا استفاده از ایمیل شخصی برای کار دولتی با اصول سازگار است یا نه؟!
همچنین به گزارش آرتی، در یکی از رایانامه‌های قدیمی پودستا مربوط به نخستین کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری کلینتون در سال ۲۰۰۸، یکی از نزدیکان هیلاری، او را به کنایه «روانی» خوانده است. نیرا تاندن در آن نامه درست ۴ روز پیش از کنار کشیدن رئیسش به نفع باراک اوباما، تصمیم کلینتون برای ادامه دادن رقابت با دیگر نامزد دموکرات‌ها را تصمیمی «روانی» خوانده است.
در میان دیگر رایانامه‌های افشا شده ستاد کلینتون، توصیه‌ای دیده می‌شود از برنت بادووسکی، مقاله‌نویس نشریه هیل(ارگان کنگره) که در آن علنا به پودستا نصیحت می‌کند چگونه وزیر خارجه وقت، هیلاری کلینتون باید با مدیریت روابط و اظهارنظرهایش درباره داعش، سیاست رسمی کاخ سفید و اوباما را دور بزند.

در نهایت با برملا شدن مشکل مغزی هیلاری کلینتون و وخیم بودن حال او می‌توان با اطمینان گفت اوباما و دولت سایه واشنگتن قصد دارند پشت‌سر او به عنوان یک مترسک در کاخ سفید پنهان شده و سیاست‌های خود را اعمال کنند.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=167453

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x