تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

بقعه امامزاده طاهر(ع)نگین سبز استان البرز است / تابلویی برای معرفی این امامزاده شاخص کشوری وجو ندارد!

  • کد خبر : 153531
  • 18 مرداد 1395 - 17:52
بقعه امامزاده طاهر(ع)نگین سبز استان البرز است / تابلویی برای معرفی این امامزاده شاخص کشوری وجو ندارد!

امروز پنجم ذیقعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است. به مناسبت این روز گفتگویی داشتیم با تولیت آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) در مهرشهر کرج که در ادامه می خوانید:

به گزارش «کمال مهر»؛ امروز پنجم ذیقعده به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است. به مناسبت این روز گفتگویی داشتیم با تولیت آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) در مهرشهر کرج که در ادامه می خوانید:

*در خصوص آستان مقدس امامزاده طاهر (ع) و مقام و منزلت این بقعه متبرکه توضیحاتی بفرمایید:

با عرض سلام و ادب خدمت شما و مردم عزیز، بنده هم این روز به همه عاشقان اهل بیت (ع) تبریک و تهنیت عرض میکنم، بقاع متبرکه محفلی برای انس و الفت مردم و نزدیکی به آل الله است.

مردم ایران ارادت ویژه ای به خاندان پیامبر(ص) دارند و همین امر باعث شده که مردم خالصانه در جوار امامزادگان و خاندان نبوت عرض ارادت داشته باشند و حاجات خود را از درب خانه این بزرگواران از خداوند متعال طلب نمایند.

آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) فرزند بلافصل امام سجاد(ع) می باشد و اسم اصلی ایشان با عنوان حسین اکبر بن زین العابدین (ع) منسوب است؛ و به تایید آیت الله مرعشی نجفی نسب شناس عالیقدر نیز رسیده است.

 

*فعالیت هایی که در این آستان انجام می شود در چه خصوصی است توضیح بفرمایید:

عمده فعالیت ما در آستان مقدس در سه بخش فرهنگی، عمرانی و جاری می باشد، که بخش فرهنگی متشکل از اجرای برنامه های مناسبتی و مراسمات ادعیه خوانی هفتگی و برگزاری یادواره های شهدا و مرسمات خاص مانند برگزاری شبهای قدر، مراسمات عاشورا و تاسوعای حسینی، دسته های عزاداری ماه محرم ، شهادت امام جعفرصادق(ع) و حضرت زهرا(س) می باشد.

همچنین برگزاری نمایشگاه های سمعی و بصری مانند یاس نبوی، آرامش بهاری، سبک زندگی، حجاب و عفاف و برنامه های متنوع و شاد دیگر.

*درخصوص فعالیتهای عمرانی  توضیحاتی دارید بفرمایید: 

بله،  یکی از شاخص ترین برنامه های عمرانی آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، خیرین و مردم در حالی شکل گیری است، ساخت ساختمان سه طبقه مجموعه فرهنگی و قرآنی  در محوطه آستان  می باشد.

این ساختمان که باهدف راه اندازی بزرگترین مرکز فرهنگی و قرآنی استان البرز بوده، فاز اول آن در حال تکمیل می باشد؛ که با راه اندازی سالن اجتماعات ، کتابخانه ، مرکز آموزش های قرآنی و امور فرهنگی و غرفه های خیمه معرفت برای خدمت رسانی به مردم منطقه و استان می باشد و در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی فرهنگی در این بقعه متبرکه خواهیم بود.

در امور جاری نیز یکی از اهداف مهم ما تشکیل گروه های مختلف خادمین افتخاری برای حضور و ارائه خدمات به زائرین می باشد که ارائه خدمات و تلاش این خدام قابل تقدیر و تشکر و ستودنی است.

*استقبال مردم از برنامه های این بقعه متبرکه چگونه است، آیا مجاورین حرم نیز از برنامه ها بهره می برند؟

در دهه های گذشته استقبال کم بود اما از پنج سال گذشته آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) محل شادی و سوگواری اهل بیت (ع) برای مردم  شده است، به طور مثال ابتدای امسال سه هزار نفر در مراسم تحویل سال نو در جوار این بقعه متبرکه حضور داشتند؛ همچنین مجاورین حرم و مردم محترم کرج و تهران نیز از برنامه ها و حال و هوای معنوی این مکان بهره کافی می برند.

بمدت ۲ سال آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) در برنامه آرامش بهاری در  بین بقاع متبرکه کشور به عنوان شاخص معرفی می‌شود و مورد تقدیر و تشکر مسئولین واقع شده است که این امر بخاطر استقبال خیلی خوب مردم از برنامه های این مجموعه و زحمات خادمین می باشد.

*مهم ترین برنامه های شاخص آستان امامزاده طاهر (ع) در سال جاری را نام ببرید:

یکی از شاخصه های مهم این بقعه متبرکه وجود اتاق عقد برای ازدواج جوانان است که بصورت رایگان خدمت رسانی دارد و بطور میانگین در طول یکماه  پانزده زوج از این فضا بهره می برند.

برنامه شاخص دیگر مراسم رونمایی از سنگ یابود شهید جاویدالاثر محمد اینانلو است که متبرک به بقعه  امام حسین (ع) و کربلای معلی می باشد که در هفته جاری (۲۱ مرداد) در مزار شهدای امامزاده طاهر(ع) رونمایی خواهد شد.

مورد بعدی برنامه ویژه ای برای دهه ولایت است که در حال تدارک اجرای آن هستیم.

آیا مجموعه های فرهنگی دیگر هم با شما همکاری دارند؟

بله ستاد نمازجمعه مهرشهر و همچنین سپاه ناحیه امام هادی (ع) کرج نیز تعاملات خوبی را با ما دارند و به نوعی شورای فرهنگی مهرشهر تشکیل شده است.

البته یک موردی وجود دارد اینکه در مسیر اتوبان هیچگونه علائم راهنمایی و اطلاع رسانی در مسیر وجود ندارد و این در حالی است که آستان مقدس امامزاده طاهر(ع)  امامزاده شاخص کشوری و واجب التعظیم است، لذا  زائرین و یا مسافرانی که از این محل عبور می کنند یا دچار سردرگمی هستند و یا اینکه از این فضا در سفر خود بی بهره می شوند، ما در خواستی از اداره راه و شهر سازی داشتیم مبنی بر اینکه تابلو هایی در هر دو مسیر اتوبان نصب شود که از همینجا در خواست داریم به این موضوع رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید: وقتی ضعف مدیران استان البرز «تابلو» می شود/سهم استان البرز از مسافران میلیونی نوروز ۱۰۰هزار نفر است 

اگر مطلبی در آخر دارید بفرمایید:

تشکر میکنم از رسانه شما که برنامه های این بقعه متبرکه را پوشش می دهد و همچنین روز خبرنگار را به همه شما و خبرنگاران تبریک عرض میکنم. پیروز و سربلند باشید.

 

انتهای پیام/

 

برای دسترسی به اخبار آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) روی بنر زیر کلیک کنید

 

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=153531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x