تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

نمایش شرم‌آور و بی‌فرهنگی مردمی که همیشه از همه بهترند +عکس

  • کد خبر : 144130
  • 01 تیر 1395 - 10:35
نمایش شرم‌آور و بی‌فرهنگی مردمی که همیشه از همه بهترند +عکس

نمی‌شود بازگشت بربریت و ظهور چهره واقعی اروپا در خونین‌ترین درگیری‌های خیابانی در دهه گذشته را ندید و از کنارش در سکوت و بی خبری گذشت و حتی بی خبر از همه جا باز هم از فرهنگ بالای مردمی گفت که همیشه از همه بهترند و برتر!

ویژه‌نامه یورو ۲۰۱۶«کمال مهر»؛ – رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ کلید خورده و مرحله گروهی آن تا پایان این هفته به پایان می‌رسد. مردم جهان در وسعتی قابل تامل این رقابت‌ها را دنبال می‌کنند و حرفه‌ای ها خوب می‌دانند که فوتبال آن‌هم در سطح یورو چه ابعاد پیچیده و متنوعی دارد.

نگاه ساده به چمن سبز و نوع پاسکاری و هیجان ناشی از پیش بینی نتیجه بازی و تهیه خوراک اطلاعاتی برای کری خواندن با همکار و دوست، همه یورو ۲۰۱۶ نیست و نمی‌شود گریه های لوکاکو برای فقر کودکی در آفریقا و خاطرات تلخش از مهاجرت به بلژیک را ندید.

نمی‌شود بازگشت بربریت و ظهور چهره واقعی اروپا در خونین‌ترین درگیری‌های خیابانی در دهه گذشته را ندید و از کنارش در سکوت و بی خبری گذشت و حتی بی خبر از همه جا باز هم از فرهنگ بالای مردمی گفت که همیشه از همه بهترند و برتر!

نمی‌شود بی لیاقتی نیروهای امنیتی یک کشور به ظاهر قدرتمند در غرب اروپا را دید و به نعمت بالای امنیت در کشور خود توجه نداشت، حتی چهره زیبای یورو ۲۰۱۶ را هم نمی‌شود در میان انبوهی از سیاهی‌ها و بی فرهنگی‌ها نادیده گرفت، کمک‌های گردشگران به سازمان‌های مردم نهاد که به امید جمع آوری کمک‌های نقدی مردم در اطراف استادیوم میز و صندلی می‌چینند و هنگام کمک به هم‌نوع، دیگر نه ملیت و مرز مهم است و نه فقیر و غنی و نژاد و اصالت.

خشونت، درگیری‌های خونین، فحاشی، نژادپرستی و مستی در خیابان‌های شهرهای مهم فرانسه کلکسیونی از بی فرهنگی و فقر اجتماعی را به نمایش گذاشته است، کشوری که مدعی کامل‌ترین قوانین انسانی و معتبرترین راهکارهای جامعه شناسی است، در جریان یورو ۲۰۱۶ نتوانست ویترین از قبل طراحی شده خود را حفظ کرده و مجبور شد پشت پرده و البته واقعیت خود را در نمایشی تلخ و تکان دهنده تایید کند.

هواداران روسیه، در این میان سردمدار خشونت بوده اند اما این را در اوج بزرگ‌نمایی می‌توانید در رسانه‌های بریتانیایی و آلمانی مشاهده کنید، رسانه‌هایی که رسالت اولشان در این روزها تخریب روسیه است تا خوراک حملات رسانه‌های بعدی را تهیه کرده باشند، هر مقاله‌ای علیه روسیه در این روزها، درست یا غلط، سندی می‌شود برای اثبات یک شایعه بی اساس در آینده تا ذهن مردم جهان نسبت به روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ مخدوش و بدبین شود.

در این میان شاید رتبه دوم خشونت حتی به استناد رسانه‌های انگلیسی، هواداران و البته هولیگان انگلیس است. مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و قرص‌های توهم‌زا نقش قابل توجهی در درگیری‌های خونین خیابان‌های اطراف استادیوم‌های مهم فرانسه داشته است.

درگیری و زد و خورد هواداران انگلیس و روسیه پیکارهای یورو ۲۰۱۶ را به خصوص در مراحل آغازین تحت تاثیر قرار داده بود و این زد و خوردها در رسانه‌های مختلف جهان بازتاب فراوانی داشت.

راشا تودی، به نقل از روابط عمومی و سخنگوی کرملین از قول پوتین نوشت: درگیری میان هواداران روسیه و انگلیس تاسف‌بار است؛ اما نمی‌دانم چطور می‌شود که ۲۰۰ هوادار روسی ۱۰۰۰ هوادار انگلیس را مورد ضرب و شتم قرار می ‌دهند؟

نکته جالب در این درگیری‌ها این بود که پلیس فرانسه عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست مانع وقوع این درگیری‌ها بین هواداران دو تیم شود. در حالی که کشور فرانسه پس از کشتار ۱۳۰ شهروند این کشور در حملات تروریستی در وضعیت اضطراری به سر می‌برد، نیروهای امنیتی فرانسه در اولین آزمون جدی خود مردود شدند.

خشونت و نژادپرستی در مارسی و میان روس‌ها و انگلیسی‌ها محدود نشده و گویا شهرهای دیگر هم از این سیاهی و بی اخلاقی سهم می‌خواهند. شهر نیس یکی از شهرهای میزبان فرانسه در یورو ۲۰۱۶ صحنه درگیری‌های خونین بین مردم ایرلند شمالی و فرانسوی‌ها بود.

هواداران سه تیم ولز، انگلیس و روسیه نیز در شهر لیل فرانسه به جان هم افتادند و درگیری شدید بین آنها ۲۵ زخمی روی دست اورژانس شهری و نیروهای پلیس گذاشت.

در حالی‌که یوفا به روسیه هشدار جدی داده، این کشور را جریمه نقدی کرده و با تعلیق مشروط این کشور را تهدید کرده است، هواداران روسیه نه تنها دست بردار نبوده‌اند بلکه بر شدت حملات خیابانی خود نیز اضافه کرده‌اند. البته در این میان نمی‌شود به قدرت رسانه‌ای بریتانیا اشاره نکرد که توانسته به راحتی بر کمیته انضباطی یوفا اثر بگذارد، گویا هیچ اتفاقی از سوی هولیگان انگلیس رخ نداده و این بار مردم ولز به عنوان دیگر نماینده بریتانیا به این درگیری‌های خونین دامن زده‌اند و مشخص نیست پلیس فرانسه، یوفا، نیروهای ناتو و مقامات امنیتی اروپا تا چه زمانی تنها تماشاگر این بربریت تازه احیا شده در اروپای غربی هستند.

روزنامه گاردین در این رابطه می‌نویسد: فرانسه شکست خورده، این امنیت متزلزل در شان یک کشور قدرتمند و صاحب دستگاه اطلاعاتی نیست، پلیس فرانسه دیگر سرش را پایین انداخته و توان مقابله با جمعیت را ندارد، مشخص است که اگر در میان این هیاهو و درگیری‌های خیابانی، تروریسم بین الملل هم دست به کار می‌شد، چه فاجعه‌ای پیش می‌آمد.

اصرار یوفا و فیفا به اقلیت بودن هولیگان چندان منطقی به نظر نمی رسد، در هر حال هم اتحادیه فوتبال اروپا یوفا و هم فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا٬ وقوع حوادث خشونت‌آمیز میان هواداران تیم‌های ملی انگلستان و روسیه قبل از برگزاری دیدار دو تیم را محکوم کردند. یوفا اعلام کرد: درگیری در مارسی را محکوم می‌کنیم. افرادی که در چنین رویدادهای خشونت‌آمیزی شرکت می‌کنند نمی‌توانند در جامعه فوتبال جایی داشته باشند.

فیفا نیز این حوادث را شرم‌آور دانست و اظهار داشت: هرگونه خشونت را محکوم می‌کنیم. چنین صحنه‌هایی ناشی از رفتارهای احمقانه یک گروه اقلیت بوده هیچ رابطه‌ای با فوتبال و هواداران آن ندارد و غیرقابل قبول است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=144130

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x