تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
3

با هرگونه تغییر کاربری«باغ سیب مهرشهر» مخالف هستیم/پارک از لحاظ تاثیرگذاری در محیط زیست امکان خود پالایی ندارد

  • کد خبر : 55758
  • 27 شهریور 1393 - 10:39
با هرگونه تغییر کاربری«باغ سیب مهرشهر» مخالف هستیم/پارک از لحاظ تاثیرگذاری در محیط زیست امکان خود پالایی ندارد

حسین محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در خصوص تغییر کاربری باغ سیب به پارک و صدور مجوز ساخت ۳۰ درصد از این مجموعه به بنیاد مستضعفان ، به خبر نگار «کمال مهر»گفت:مابا هرگونه تغییر کاربری باغ سیب مهرشهر مخالف هستیم.

حسین محمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در خصوص تغییر کاربری باغ سیب به [highlight color=”eg. yellow, black”]«پارک ملی»[/highlight]  و صدور مجوز ساخت ۳۰ درصد از این مجموعه به بنیاد مستضعفان ، به خبر نگار «کمال مهر»گفت:مابا هرگونه تغییر کاربری باغ سیب مهرشهر مخالف هستیم.

وی افزود:ما از فعالیتهای خوب شهرداری کرج استقبال میکنیم ولی عزیزان توجه داشته باشند ،کارهای خوبشان را با اینچنین تصمیم گیری هایی پاک نکنند.

محمدی در پاسخ به این پرسش که در صورت اجرایی شدن طرح چه اتفاقی برای این باغ خواهد افتاد تصریح کرد:در این حالت باغ کارکرد زیست محیطی خود را قطعاً از دست خواهد داد .

وی ادامه داد: میزان تاج پوشش مهم است و پارک عمومی نیز بخش عمده آن فضای سبز و صرف احداث پیاده رو و محیط های دیگر خواهد شد، لذا پارک از لحاظ تاثیرگذاری در محیط زیست امکان خود پالایی ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در خصوص [highlight color=”eg. yellow, black”]احداث ساختمان[/highlight] در ۳۰ درصد باغ اظهار داشت : تصور کنید ۱۰۰هکتار ساختمان در آن محل احداث شود! ، این فضا قطعاً یک شهر کوچک خواهد شد این موضوع نیز [highlight color=”eg. yellow, black”]چالش[/highlight] جدی برای این باغ بدنبال خواهد داشت.

این مسئول در خصوص آلودگی هوای کرج نیز خاطر نشان کرد: کرج در طول سال ۱۵۰ روز آلودگی هوا دارد و بیش از ۵ درصد مردم هم دچار مشکلات تنفسی هستند ، چیزی از این واجب تر نیست که هوا را پالیش کنیم تا مردم دچار مشکل نشوند.

به گزارش کمال مهر،محمدی با اشاره به اینکه تنفس هوای پاک برای قشر آسیب پذیر امری حیاتی است ، اضافه کرد: در این خصوص ما باید جوابگوی آیندگان باشیم ،و در این راستا  اولویت اول برای ما حفظ محیط زیست و تلاش برای داشتن هوای پاک برای مردم عزیز است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=55758

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x