تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

“ببعی” باعث شد زبان انگلیسی را جدی بگیرم

  • کد خبر : 38493
  • 24 اردیبهشت 1393 - 8:19
“ببعی” باعث شد زبان انگلیسی را جدی بگیرم

“محمد بحرانی” گفت: شخصیت‌هایی که صداپیشگی آنها را برعهده داریم از ما تأثیر می‌گیرند و بر ما تأثیر می‌گذارند.

کمال مهر:”محمد بحرانی” بازیگر سینما تئاتر و صدا پیشه شخصیت‌های آقای همساده و ببعی گفت: شخصیت‌های کلاه قرمزی اصولا زاییده ذهن آقایان ایرج طهماسب و حمید جبلی هستند که پس از مشورت با مرضیه محبوب، عروسک‌ها ساخته می‌شوند و در روند تمرین های قبل از ضبط، صداهای مختلف را امتحان می‌کنند تا صدایی که به شخصیت آن عروسک نزدیک‌تر است، انتخاب شود.

وی افزود: فعالیت ما در مجموعه کلاه قرمزی یک فعالیت جمعی است و مسلما در چنین فعالیتی، تک تک صداپیشگان و عروسک گردانان در شخصیت‌پردازی عروسک‌ها نقش دارند و حتی گاهی پیش آمده است که صداپیشه یا عروسک‌گردان یک شخصیت، پیشنهاداتی برای شخصیت دیگر ارائه دهد که البته مسلما باید نتیجه، از فیلترذهن آقایان “ایرج طهماسب” و “حمید جبلی” عبور کند.

صداپیشه “آقای همساده” در ادامه گفت: حقیقت این است که عوامل کلاه قرمزی افرادی هستند که سالها، تجربه، سابقه و تحصیلات در حوزه های مختلف  هنرهای نمایشی  دارند و همین موضوع نیز یکی از عوامل موفقیت مجموعه ی کلاه قرمزی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا صداپیشگی همزمان دو کاراکترشما را سردرگم نمی کند افزود: تا به حال این اتفاق نیفتاده است؛ ضمن این که درست است که من صداپیشگی دو شخصیت را به عهده دارم اما “حمید جبلی” صداپیشگی حدودا ۶ عروسک را در این مجموعه بر عهده دارد و می‌بینید که هر کدام را به نحو احسن انجام می‌دهد و این نشان می‌دهد که “حمید جبلی” چه استاد بزرگی در این زمینه است.

بحرانی تصریح کرد: فضای کاری ما بسیار خوب است اما این با جدی بودن کار منافات ندارد، چرا که هم برای ایرج طهماسب و حمید جبلی و  هم تک تک ما کار بسیار جدی است.

صداپیشه “ببعی” در ادامه گفت: فعالیت در این مجموعه بسیار سنگین است و ایرج طهماسب با وسواس زیادی تمرین‌ها را پیگیری می‌کند و در تمام این مدت ذهن و جسم تمام عوامل به شدت درگیر است.

وی بیان کرد: به اعتقاد من امکان ندارد ویژگی‌های ما در شخصیت‌هایی که صداپیشگی آنها را به عهده داریم، نمود پیدا نکند؛ همانطور که ما هم از این شخصیت‌ها تأثیر می‌پذیریم؛ به عنوان مثال خود من بعد از صداپیشگی ببعی تصمیم گرفتم زبان انگلیسی خود را جدی‌تر پیگیری کنم.

بحرانی افزود:به هر اتفاقی که در حوزه نمایش و تصویر اعم از سینما تلویزیون و تئاتر می‌افتد باید جدی‌تر نگاه کرد، چرا که این اتفاقات حاشیه نیستند و هر کدام می‌توانند با ایجاد یک جریان مثبت حال مردم را خوب کنند؛ ضمن آنکه از لحاظ اقتصادی نیز بسیار تأثیرگذار هستند.

وی خاطر نشان کرد: من امیدوارم نگاه کلان به حوزه های مختلف هنرهای نمایشی جدی تر و کار شناسی تر باشد .

انتهای پیام/ اس

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=38493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x