تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2

زمان و نحوه دقیق توزیع سبد کالا هنوز معلوم نیست/ تهیه فهرست جدید کنترل قیمت‌ها/ شفاف‌سازی درباره عمل جراحی در آلمان

  • کد خبر : 34978
  • 31 فروردین 1393 - 10:55
زمان و نحوه دقیق توزیع سبد کالا هنوز معلوم نیست/ تهیه فهرست جدید کنترل قیمت‌ها/ شفاف‌سازی درباره عمل جراحی در آلمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تا کنون زمان و نحوه دقیق توزیع سبد کالا مشخص نشده است، از ارائه پیشنهاداتی در مورد اعطای تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاها مصوبه‌ای در جهت ثابت ماندن قیمت‌ها صادر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی کمال مهر، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه همایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه‌ پایدار و پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد زمان و نحوه توزیع مرحله دوم سبدکالا اظهار داشت:‌زمان و نحوه دقیق توزیع این سبد هنوز نهایی نشده است و نیز دولت قصد دارد هر دو یا سه ماه یکبار به خانوارها یک سبد کالا ارائه کند.

وی توضیح داد: تاریخ و چگونگی توزیع سبدکالا هنوز در دولت نهایی نشده ولی نظراتی در مورد اینکه این سبدکالا در چند نوبت توزیع شود مطرح است.

وی توضیح داد: برای توزیع مرحله جدید سبدکالا باید جامعه آماری و اولویت‌ها مشخص شود و همچنین باید معین شود که چه کالایی و به چه مقدار بین مردم توزیع شود.

نعمت‌زاده افزود: همچنین نحوه اجرای کار و چگونگی توزیع سبدکالا باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه دفعه قبل در توزیع سبدکالا تعجیل شده بود تا این سبد قبل از عید توزیع شود، گفت: در آن زمان سیستمی طراحی شده بود که کالا مستقیما به خانوارها داده شود که بسیار سخت بود و با این حال بین ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار توزیع کالا انجام شد.

وی ادامه داد: در مورد اینکه مرحله بعدی سبد کالا توسط وزارت صنعت یا تعاون انجام شود، هنوز مصوبه دولت صادر نشده است.

وزیر صنعت در مورد اینکه در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌های ترجیحی برای انرژی مصرفی بخش صنعت در نظر گرفته شده یا خیر نیز به فارس، گفت: چنین چیزی پیش‌بینی نشده است.

وی افزود: در مورد اعطای تسهیلات ۱۰ هزار میلیارد تومانی از محل درآمد یارانه‌ها نیز که قرار است به بخش تولید اختصاص یابد پیشنهادی به دولت ارائه کرد‌ه‌ایم تا سهم صنعت از این رقم مشخص شود.

وی افزود: پیشنهاداتی در مورد اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به واحدهای صنعتی و همچنین تأمین بخشی از سود وام بانکی نیز توسط دولت در حال پیگیری است.

وی در مورد اعطای تسهیلات برای بهبود فرایند تولید و مصرف انرژی واحدهای صنعتی نیز، گفت:‌کاهش شدت انرژی مصرفی واحدهای صنعتی مدنظر دولت است و در این مورد بحث‌هایی در خصوص اعطای کمک بلاعوض در حال پیگیری است که البته هنوز نهایی نشده است.

نعمت‌زاده در مورد مصوبه دولت برای ثابت ماندن قیمت ۸ گروه کالایی نیز، گفت: در شرف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها دولت  این نگرانی را دارد که قیمت برخی کالاها افزایش یابد و گرانی غیرقابل پیش‌بینی اتفاق بیفتد که برای جلوگیری از این مسئله مصوبه‌ای در جهت ثابت ماندن قیمت‌ها صادر شد.

وی افزود: این مصوبه شامل ۸ گروه کالایی است و فهرست جدیدی نیز برای کنترل قیمت ۱۰ تا ۱۲ گروه کالایی در دست تهیه است.

وزیر صنعت در مورد عمل جراحی خود در تعطیلات نوروز نیز به فارس گفت: حدود ۱۵ سال بود که در صورتم با مشکل روبرو بودم و عصب صورتم دچار ناراحتی بود که برای این مشکل دارو مصرف می‌کردم.

وی ادامه داد: این مشکل که به نام تری‌ژی‌مینال مطرح بود در دو عصب سه‌شاخه در بخش چپ و راست صورت مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: قرار بود از چند سال پیش برای حل این مشکل عملی انجام دهم که به دلیل برخی گرفتاری‌ها نتوانستم این کار را انجام دهم و سال گذشته نیز گرفتار انتخابات بودیم.

وزیر صنعت افزود: با توجه به اینکه برای این مشکل تعداد زیادی قرص استفاده می‌کردم دکترها توصیه می‌کردند که این مسئله ممکن است اثر سوء داشته باشد و بهتر است عمل کنم.

وی تصریح کرد: در اسفندماه در مکالمه تلفنی با پروفسور سمیعی که بهترین جراح مغز و اعصاب جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و یک ایرانی است موضوع را مطرح کردم و ایشان توصیه کردند که سریعا عمل کنم.

نعمت‌زاده ادامه داد: به همین دلیل از تعطیلات نوروز استفاده کردم و این عمل را در آلمان انجام دادم.

وی با بیان اینکه گوشم را عمل نکرده‌ام گفت:‌ عمل عصب صورت طوری بود که پزشک از پشت گوش وارد جمجمه شد و این عمل را انجام داد.

انتهای پیام/

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x