تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

حملات شدید سایت های اصلاح طلب به کارگردان «فیلم چ»

  • کد خبر : 34031
  • 25 فروردین 1393 - 15:26
حملات شدید سایت های اصلاح طلب به کارگردان «فیلم چ»

پس از حضور ابراهیم حاتمی کیا در برنامه تلویزیونی “راز”، برخی از رسانه ها به ویژه رسانه های اصلاح طلب، حملات گسترده و شدیدی را علیه وی ترتیب دادند و به انتقاد از تفکرات این کارگردان سینما پرداختند.

 

به گزارش کمال مهر، چهارشنبه شب گذشته بود که ابراهیم حاتمی کیا، کارگردان فیلم سینمایی “چ”، به بهانه روز هنر انقلاب اسلامی و همچنین شهادت سید شهیدان اهل قلم “سید مرتضی آوینی” در برنامه تلویزیونی “راز” در شبکه چهار سیما حضور یافت و با نادر طالب زاده همکار قدیمی و دوست دیرین خود به گپ و گفت پیرامون وضعیت کنونی سینمای ایران و همچنین ذکر ویژگی ها و خاطراتی از شهید آوینی پرداخت.

گپ و گفتی که در آن ابراهیم حاتمی کیا از مسئولان سینمایی ده پانزده سال گذشته تا حال حاضر انتقاد کرد و از وظیفه خطیر و رسالت سنگین سینماگران و اصحاب فرهنگ و هنر، صحبت کرد. صحبتهایی که به مذاق عده ای خوش نیامد و با آغاز هفته جدید، موج شدیدی از حملات و انتقادات را به سمت وی روانه کردند. از جمله این انتقادات را می توانستیم در رسانه های اصلاح طلبی همچون بهار نیوز و آفتاب نیوز مشاهده کنیم.

در هر صورت باید حضور مجدد ابراهیم حاتمی کیا در رسانه ملی و همچنین بازگشت مجدد و تاثیرگذار وی را در سینمای دفاع مقدس به فال نیک گرفت. اما بد نیست بدانیم که کدامیک از بخشهای صحبتهای حاتمی کیا در “راز”، بیشتر از سایر صحبتها مورد انتقاد رسانه های اصلاح طلب قرار گرفت:

“تندی جشنواره عمار مرا هول می کند و گاه می‌ترسم نزدیکش شوم. ولی یک چیزی درونشان دارند؛ اینکه چرا تأسیس شده و چرا این بچه‌ها احساس می‌کنند که در جشنواره فیلم فجر جایی ندارند. من در جشنواره برلین می‌دیدم که ما حرفی برای آنان نداریم و مسأله ما مسأله آنان نیست.دغدغه بچه‌های جشنواره عمار، همان علایق سی سال قبل من است. حرف‌های آن وقت مرا، اکنون در بین آنان می‌بینم.”

“یک فیلمی ساخته می‌شود و در آن نشان داده می‌شود که ایرانی‌ها دروغگو هستند و بعد این فیلم در اسکار جایزه می‌گیرد چرا من نباید اعتراض کنم و حرف حق را بزنم مگر خط مشی من را اسکار تعیین می‌کند.”

“این بحثی که امروز مطرح شده و افراد و هنرمندان دوپاسپورته در فرهنگ وجود دارند نگران کننده است. چرا باید یک هنرمند و فیلمساز یک پایش در این ور مرز و یک پایش در آن ور مرز باشد.”

“مگر هدف سینما تنها خنداندن است؟ آخه این چه فیلمیه برادر من! تو این فیلم همه چیزسر جای خودشه الا کارگردان فیلم که از بچه های ارزشی ست! اگر آقا مرتضی بود، حتما تذکر می داد، ولی الان همه چیز فقط تعارف هست”

“امروز وقت آن است که جشنواره فیلم فجر را بررسی کنیم و ببینیم آیا این جشنواره برای فجر انقلاب است یا خیر و آیا تمامی فیلم‌های ساخته شده در قالب این جشنواره قرار می‌گیرند.”

این ها بخش هایی از صحبت های حاتمی کیا بود که با انتقاد شدید و گسترده رسانه های اصلاح طلب مواجه شد. و سوالی که در این میان پیش می آید این است که آیا ابراهیم حاتمی کیا که به اذعان بسیاری، از نوابغ سینمایی کشور است، نباید فرصت داشته باشد تا در برنامه ای تلویزیونی، به انتقاد از شرایط موجود در سینمای ایران بپردازد؟ حال آنکه تنها برنامه سینمایی کشور با نام “هفت” مدتهاست که جولانگاه حضور چهره های سینمایی همگرا با جریانهایی است که تفکراتشان متناسب با تفکر و ایده وزارت ارشاد کنونی است.

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x