تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
0

افتتاح نخستین «مدرسه استثنایی» کشور با امکانات ویژه در کرج

  • کد خبر : 34025
  • 25 فروردین 1393 - 15:15
افتتاح نخستین «مدرسه استثنایی» کشور با امکانات ویژه در کرج

مدرسه خیری استثنایی دکتر اسپرورین در آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج با حضور دکتر حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش و مسئولین استانی افتتاح شد.

 

به گزارشکمال مهر؛ دکتر محمدرضا اسپرورین خیر مدرسه ساز البرزی در آیین افتتاح مدرسه استثنایی اسپرورین گفت: خیر واقعی در ایران عزیز شهداء و جانبازان و ایثارگران و خانواده های  معظم آن ها هستند که با صبر و استقامت درس وفا داری و عزت را به همه ما می آموزند.

وی افزود: امانت خداوند را به بنده اش داده و کار خاصی انجام ندادم. هر آنچه در راه خدا داده ام چندین برابرش را خداوند منّان به من هدیه داده است و هر چه برای دانش آموزان استثنایی هزینه کنم خدا صد برابرش را خواهد داد.

مدرسه خیری دکتر اسپرورین در زمینی به مساحت ۱۷۵۰ متر مربع در تعداد ۱۶ کلاس آموزشی، اداری، نمازخانه و سالن اجتماعات با اعتباری بیش از ده میلیارد ریال احداث و تحویل آموزش و پرورش ناحیه ۳ کرج گردید.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز یکی از مشکلات اصلی استان البرز را رشد جمعیت و ساخت و سازهای بی رویه بخصوص راه اندازی مسکن مهر در این استان عنوان کرد و افزود: با افزایش ۳ درصدی جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته، به ۲۱۴۸ کلاس درس در استان نیاز داریم که در اجرای این مهم  نیازمند به کمک خیرین مدرسه ساز هستیم.

وی تصریح کرد: در ابتدای تشکیل استان البرز ۲۱۲۳ کلاس درس احتیاج به مقاوم سازی داشتند که از این میزان ۱۳۱۰ کلاس مقاوم سازی و ۱۰۱۳ کلاس هنوز مقاوم سازی نشده اند و دو هزار و ۶۷۵ کلاس نیازمند تخریب و بازسازی هستند که از مجموع این تعداد یکهزار و ۱۸۹کلاس به کمک اعتبارات دولتی و خیرین تخریب و بازسازی شده و هنوز یکهزار و ۴۸۶ کلاس قابل بازسازی در استان وجود دارد.

اولین مدرسه استثنایی کشور با امکانات ویژه ساخته شد

دکترحافظی حرکت خداپسندانه خیرین مدرسه ساز را به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد مقدس دانست و گفت: جهاد مالی دارای جایگاه ویژه در پیشگاه خداوند است و کسانی که با خدا معامله کنند هرگز زیان نخواهند کرد، به برکت انقلاب ملت ایران و در سایه نظام جمهوری اسلامی و امنیت، روند مدرسه سازی برای ارتقاء تعلیم و تربیت و شکوفایی نسل آینده کشور به طور جدی ادامه دارد.

وی افزود: ما باید انجام کار خیر را از جوانی آغاز کنیم و به جوانان خود، فعال بودن در امور خیر را آموزش دهیم، زیرا نیکوکاری در جوانی لذت بخش تر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان البرز نیز دراین مراسم گفت: این آموزشگاه توسط دکتر محمدرضا اسپرورین با امکانات ویژه مانند بالابر (آسانسور) در کرج ساخته شده است و برای ساخت این مدرسه با زیر بنای یکهزارو ۹۰ متر مربع با تعداد ۱۰ کلاس درس، بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=34025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x