تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
1

جاسک به مرکز مهم صنعتی تبدیل خواهد شد

  • کد خبر : 25214
  • 07 اسفند 1392 - 11:56
جاسک به مرکز مهم صنعتی تبدیل خواهد شد

رئیس جمهور گفت: جاسک که امروز به عنوان یک بندر کوچک در کنار ساحل دریای عمان جلوه گری می کند در آینده نزدیک به مرکز مهم صنعتی در این منطقه تبدیل خواهد شد.

 

به گزارش کمال مهرحجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه هرمزگان دارای استعداد های فراوانی برای رشد و توسعه است گفت: از غربی ترین نقطه ساحلی تا شرقی ترین نقطه ساحلی استان هرمزگان استعداد فروانی برای بخش صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و همچنین برای توسعه بخش دریایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر در منطقه جاسک شاهد تحول زیادی به عنوان منطقه دریایی مهم برای آبهای ساحلی جنوب ایران و همچنین برای امنیت دریایی در کل این منطقه و ظهور و بروز دریادلان در کل منطقه خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بودید و این تحول همچنان ادامه دارد.

رئیس جمهور گفت: منطقه جاسک به منطقه اقتصادی مهم انرژی تبدیل می شود و باید ساحل مکران را آباد کنیم .

دکتر حسن روحانی در خصوص بزرگراه بندرعباس – جاسک افزود: بخشی از این بزرگراه تا میناب تکمیل شده و بخش دیگر تا پایان سال ۹۳ به صورت بهسازی از میناب به جاسک متصل می شود و برنامه ای برای بزرگراه از میناب به جاسک در حال مطالعه است که در طول دولت یازدهم اجریی می شود.

وی گفت: با استفاده از خط لوله گازی که از این منطقه عبور خواهد کرد صنایع پتروشیمی، فولاد و آلومینیوم هم ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جاسک به منطقه صنعتی تبدیل می شود تصریح کرد: جاسک به بندرگاهی برای صادرات نفت تبدیل و در این دولت قدم های اولیه برای این کار برداشته و در دولت دوازدهم تکمیل می شود.

دکتر روحانی گفت: برای آبادانی این منطقه مهم و استراتژیک در کنار دریای عمان نیازمند فرودگاهی هستیم که با توسعه فرودگاه فعلی آن را به یک فرودگاه بین المللی تبدیل می کنیم.

رییس جمهور در جمع مردم شهرستان جاسک از طراحی و راه اندازی شهر جدید ی در کنار شهرستان جاسک در سال آینده خبرداد و گفت : راه اندازی این شهر باعث توسعه و آبادانی این شهرستان می شود .

دکتر روحانی افزود : طرح فاضلاب جاسک با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان ، افزایش تعداد تختهای بیمارستان ۳۲ تختخوابی به ۶۴ تختخواب و رونق بیشتر سد جگین با هزینه ۲۰ میلیارد تومان از طرح هایی است که در سال آینده در این شهرستان اجرایی و عملیاتی می شوند .

وی با اشاره به تبدیل جاسک به مرکز تجاری ، صنعتی ، دریایی و منطقه ویژه در سال های آینده افزود :تمام سرمایه گذاران داخلی وخارجی وکار آفرینان می تواند در این منطقه سرمایه گذاری کنند و ما از همه ی آنها حمایت می کنیم .

رییس جمهور گفت : تمام همسایگان جنوبی در منطقه خلیج فارس و دریای عمان بدانند که مبنای دولت یازدهم ، تعامل ، دوستی با همسایگان به ویژه همسایگان جنوبی این منطقه است .
باشگاه خبرنگاران
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=25214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x