تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

همه برای یک تحول بزرگ آماده شویم/ عزم دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی/یارانه نیازمندان حذف نخواهد شد

  • کد خبر : 24937
  • 06 اسفند 1392 - 12:41
همه برای یک تحول بزرگ آماده شویم/ عزم دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی/یارانه نیازمندان حذف نخواهد شد

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت آماده اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: امروز ایران در شرایطی است که همه باید با هم خود را برای یک تحول بزرگ در مسائل اقتصادی، سیاسی و سیاست خارجی آماده کنند.

 

خبرگزاری فارس: همه برای یک تحول بزرگ آماده شویم/ عزم دولت برای اجرای اقتصاد مقاومتی/یارانه نیازمندان حذف نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس حسن روحانی دقایقی پیش در جمع مردم بندرعباس با بیان اینکه هرمزگان یکی از استان‌های مهم و راهبردی برای ایران است، اظهار داشت: این خطه، استانی با سابقه تاریخی و مبارزاتی علیه استعمارگران و مداخله‌گران است.

رئیس جمهور اضافه کرد: امروز ایران در شرایطی است که همه باید با هم خود را برای یک تحول بزرگ در مسائل اقتصادی، سیاسی و سیاست خارجی آماده کنند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از طرف رهبری ابلاغ شده است تصریح کرد: دولت خود را برای اجرای این سیاست‌ها آماده کرده است.

وی اضافه کرد: براساس اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور بر مبنای علم، فناوری و دانش خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین اقتصاد مقاومتی باید سبب توسعه صنعت نفت و سایر حوزه‌ها شود.

وی ادامه داد: در این راستا مناطق آزاد و ویژه تجاری باید خود را بیش از پیش آماده کنند تا از این طریق بخش اعظمی از مشکلات اشتغال نیز رفع شود.

دولت قدمی از حقوق مردم عقب‌نشینی نمی‌کند

روحانی همچنین گفت: شرایط امروز کشور شرایطی است که همه بازرگانان جهان مسیر ایران را اتخاذ کردند به نحوی که روزانه دیده می‌شود چه مقدار سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی و کارآفرینان خود را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند.

وی افزود: ما باید زنجیرهای به ناحق تحریم‌ها که به دست و پای اقتصاد کشور بسته شده است را بگشاییم که تاکنون در این راستا قدم نخست نیز محکم برداشته شده است.

وی افزود: امروز شاهد لغو بخشی اعظمی از تحریم‌های خودرو، بیمه، کشتیرانی و امور بانکی هستیم.

روحانی اضافه کرد: مردم ایران بدانند که حقوق آنها محفوظ خواهد ماند و دولت قدمی از حقوق مردم چه در موضوع حقوق هسته‌ای و چه سایر بخش‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد.

وی افزود: می‌خواهیم حقوقی که به ناحق از مردم ما سلب شده است را به حول قوه الهی و با حمایت ملت بازگردانیم.

وی افزود: مذاکرات و قدم نهایی با قدرت‌های بزرگبرای حذف همه تحریم‌ها تا پیروزی نهایی مردم ایران ادامه می‌یابد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: دولت تدبیر و امید به مردم ایران قول داده است که همه مردم کشور به طور مساوی از حقوق شهروندی برخوردار شوند و در این راستا فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و همه مسلمانان و آنهایی که گوینده لا اله الا الله هستند برادر و در کنار هم هستند.

وی در ادامه افزود: همه با هم باید از مسیر سختی که دشمن ایجاد کرده عبور کنیم.

روحانی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: در هر استان فرصت‌های شغلی به وجود می‌آید اولویت واگذاری این فرصت‌ها با مردم بومی است

رئیس جمهور در عین حال تصریح کرد: اگر نیروی متخصص مورد نیاز در برخی از استان‌ها وجود نداشت اشکالی نمی‌بینیم تا از نیروهای سایر استان‌ها استفاده شود اما باید در آن استان زمینه تربیت نیروی مورد نیاز و متخصص در بین جوانان بومی فراهم شود.

وی اضافه کرد: به صراحت می‌گویم در مرحله بعدی هدفندی یارانه‌ها تمام آنهایی که در زندگی خود نیازمند یارانه نقدی هستند، همچنان یارانه می‌گیرند و یارانه‌ آنها حذف نخواهد شد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه مجلس به تمام استان‌هایی که نیازمند یارانه هستند، یارانه نقدی پرداخت می‌شود البته معیارهای سنجش نیازمندان به یارانه نقدی نیز از طرف دولت تعیین و مشخص می‌شود.

وی افزود: دولت در گام بعدی افزایش تولید، امنیت غذایی و بیمه سلامت را برای نیازمندان در نظر دارد.

این خبر در حال تکمیل شدن است.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13921206000694#sthash.U3y002li.dpuf

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x