تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
1

کلاه قرمزی ۹۳ ساخته می‌شود، اما …

  • کد خبر : 24890
  • 06 اسفند 1392 - 10:45
کلاه قرمزی ۹۳ ساخته می‌شود، اما …

با وجود اعلام اخبار مختلف درباره تولید یا عدم ساخت مجموعه «کلاه قرمزی» برای پخش در نوروز ۹۳، تهیه کننده پروژه با اعلام اما و اگرهایی،کلید خوردن سری جدید آنرا تقریباً قطعی می‌ داند.

کمال مهر: با وجود اعلام اخبار مختلف درباره تولید یا عدم ساخت مجموعه «کلاه قرمزی» برای پخش در نوروز ۹۳، تهیه کننده پروژه با اعلام اما و اگرهایی،کلید خوردن سری جدید آنرا تقریباً قطعی می‌ داند.

حمید مدرسی خبر داد: «در ساخت سری جدید مجموعه کلاه قرمزی همچنان توافق مالی با شبکه دوم سیما صورت نگرفته است، اما بنا داریم در جلسه‌ ای که فردا با حضور مدیران شبکه خواهیم داشت، با همفکری به تصمیمی برسیم که رضایت طرفین را در بر داشته باشد.»

او در ادامه افزود: «اینکه گفته می‌شود ما می‌ خواهیم با این تعلل، کلاه قرمزی را به سوی شبکه نمایش خانگی سوق دهیم، یک شایعه نادرست است. خانه کلاه قرمزی تلویزیون است و ما دوست نداریم آنرا از خانه اش جدا کنیم.»

او همچنین خبر درخواست سازندگان برای دریافت یک میلیارد تومان از تلویزیون جهت ساخت کلاه قرمزی ۹۳ را نیز رد کرد و گفت که رقم درخواستی در این حدود که اعلام شده نیست. او این مطلب را در واکنش به خبری می‌ داند که خبرگزاری نسیم روز گذشته اعلام کرد. این پایگاه خبری روز گذشته نوشت: «عوامل از ۵/۱ماه پیش، تولید را شروع کردند، اما به دلیل عدم توافق مالی با سیما بر سر رقم یک میلیارد تومانی، پخش آن مشخص نیست و احتمال توزیع در شبکه خانگی وجود دارد.

پخش مجموعه کلاه قرمزی ویژه نوروز که گویا قرار است مثل هرساله در ابهام باشد و محل دعوای عوامل تولیدکننده با تلویزیون، امسال نیز برای پخش از شبکه دو در نوروز۹۳ همچنان وضعیت مشخص و شفافی ندارد.به هرحال این مجموعه پرطرفدارترین تولید سیما برای ایام نوروز است و همه ساله نیز توانسته بیشترین مخاطبان کوچک و بزرگ را به خود جذب کند و نبود آن هم نقطه ضعف و از دست دادن، کسر امتیازی برای تلویزیون و بویژه شبکه دو خواهد بود.گرچه عوامل تولیدکننده این مجموعه نیز برحسب آمار بالای تماشاگران کلاه قرمزی نه تنها امسال بلکه همانند سالیان گذشته توانسته‌اند با فشار بیشتر بر مدیران سیما، عاید مالی بیشتری هم نصیب خود کنند که البته اگر بجا باشد محل اعراب و اتهامی ندارد.

به هرحال مهم جذب مخاطب است آنهم در مجموعه‌ای سالم که تیم حمید مدرسی، ایرج طهماسب و حمید جبلی نشان داده‌اند که توانایی اش را دارند و عصایی برای تلویزیون بوده‌ اند و خواهند بود. در حالی که کمتر از یک ماه به نوروز۹۳ مانده دوباره عدم شفافیت تولید کلاه قرمزی جای سوال دارد؛ از یک طرف مدیران سیما و شبکه دو بر تولید و پخش آن خبر می‌دهند و از طرفی تولیدکنندگان این مجموعه، اعلام می‌کنند که خبری از تولید آن نیست. خبری که در گفتگو با برخی صداپیشه‌های این مجموعه نیز تأکید می‌شود گرچه حاضر نیستند اسمی از آنان برده شود!

اما طبق پیگیری‌های «نسیم»، تولید کلاه قرمزی۹۳ از حدود ۵/۱ ماه پیش آغاز شده و گروه مشغول ضبط قسمت‌های آن هستند. اما گویا از تلویزیون درخواست مبلغی حدود یک میلیارد تومان را داشته‌اند که همین باعث اختلاف بر سر پخش آن از سیما شده و حتی عوامل این مجموعه گویا اعلام کرده‌اند که اگر شبکه دو با درخواست مالی آنان موافقت نکند آن را به شبکه نمایش خانگی می‌برند.خبری که به نظر می‌رسد طی یکی دو روز آینده تکلیفش مشخص و تلویزیون دوباره متقاعد به پخش آن در نوروز می‌شود.»

اما با این وجود اگر چه ما هم در «بانی فیلم» چهارشنبه ۹ بهمن در گفت و گو با یک منبع آگاه از کلید خوردن سری جدید این مجموعه نوشتیم، اما طبق اطلاعات جدیدی که به دستمان رسیده، سازندگان طی هفته‌های اخیر و با جدی شدن پخش آن در ایام نوروز ۹۳، مشغول سپری کردن مراحل پیش تولید بوده‌اند. همچنین مطلع شده‌ ایم که دکورهای جدید برای این مجموعه طراحی و طی هفته‌های گذشته ساخته شده است تا در صورت انجام توافقات، تصویربرداری آن بدون مشکل و حتی در زمان کوتاهی آغاز شود.

برهمین اساس گویا سازندگان مصمم هستند که از پانزده یا بیستم ماه جاری، ضبط تصاویر را آغاز کنند. به ویژه که فیلمنامه نیز حاضر شده است و به دلیل داخلی بودن لوکیشنها، ضبط می‌تواند در مدت کوتاهی به صورت فشرده پیگیری و احتمالاً تا اوایل فروردین سال آینده نیز ادامه داشته باشد. مجموعه‌ای که به لطف حضور ایرج طهماسب و حمید جبلی، سالهاست جزو پربیننده‌ترین آثار تلویزیون در مناسبتهای مختلف به ویژه نوروز قرار گرفته است.تهیه‌کنندگی این مجموعه را نیز حمید مدرسی بر عهده دارد.

یادآور می‌شود پیش از این علی بخشی زاده مدیر شبکه دو سیما در اواسط زمستان از قطعی بودن پخش کلاه قرمزی در ایام نوروز ۹۳ خبر داده بود.

بانی فیلم
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x