تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

توشه نوروز ۹۳ با پیام های معنوی شهری پر بارتر شود

  • کد خبر : 24651
  • 04 اسفند 1392 - 1:35
توشه نوروز ۹۳ با پیام های معنوی شهری پر بارتر شود

: رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز بر ضرورت ارائه پیام های شهری در ایام نوروز تأکید کرد و گفت: در ایام نوروز پیام های شهری با محوریت رویش دوباره طبیعت و از منظر معنوی نیز فلسفه وجودی آن منطبق با آموزه ها و ارزشهای اسلامی برای شهروندان تبیین شود.

به گزارش گروه استان «کمال مهر»؛حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی حسینی همدانی در «بیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان» که در شهرداری کرج برگزار شد؛ ضمن اشاره به برگزاری شکوهمندانه راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و حضور گسترده مردم در این مشارکت سیاسی از کلیه دستگاه های عضو ستاد قدردانی به عمل آورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه با بیان اینکه که نوروز ۹۳ با ایام سوگواری فاطمیه مقارن شده است، افزود: کلیه برنامه های این دهه بالاخص پس از ۱۴ فروردین باید برخوردار از حال و هوای ایام فاطمیه باشد.

پیام های شهری در نوروز تک بعدی نباشد

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره اینکه همزمان با آغاز طبیعت و سال جدید پیام های شهری نیز حال و هوای نوروزی به خود می گیرد، اظهار داشت: هر پیام نوروزی در شهر باید با مفهوم چند بعدی همراه باشد به نحوی که تأمل شهروندان را در بر داشته باشد.

وی افزود: این پیام ها علاوه بر اینکه تناسبی با ایام نوروز و نشاط و تازگی طبیعت دارد باید به نحوی برخوردار از پیام های معنوی نیز باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، امام جمعه کرج با اشاره به مصداقی در این رابطه یادآور شد: هماهنگونه که بهار، پیام زندگی دوباره طبیعت را به همراه دارد، برای ما مسلمان ارزشهای معنوی همچون صله رحم، بهره مندی از مواهب طبیعت و… را داراست که باید در پیام های شهری هنرمندانه به آنها پرداخته شود و در نقاط مختلف شهر شاهد پرداختن به این موضوع باشیم.

وی در پایان از آغاز مقدمات تدوین«کتاب انقلاب اسلامی در شهر کرج»  نیز خبرداد و افزود: تألیف این کتاب در مرحله اولیه قرار دارد که به فراخور زمان جزئیات آن اعلام خواهد شد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24651

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x