تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

عکس: پوشش هنرمندان در اختتامیه فجر

  • کد خبر : 24427
  • 03 اسفند 1392 - 8:40
عکس: پوشش هنرمندان در اختتامیه فجر

سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم به پایان رسید و اختتامیه پر سر و صدای آن نیز، توجه زیادی به خود جلب کرد.

کمال مهر: سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم به پایان رسید و اختتامیه پر سر و صدای آن نیز، توجه زیادی به خود جلب کرد.

به همین مناسبت گزارشی از پوشش هنرمندان در جشن اختتامیه، برای شما دوستداران هنر و فشن، تدارک دیدیم.

ساده، شیک و برازنده. کت و شلوار تیره و پیراهن سفید، از کلاسیک ترین لباس های مردانه است که هیچ گاه کهنه نمی شود. پوشش سفید مجید مظفری را می پسندیم. این تصاویر، زیبایی در عین سادگی را نشان می دهد.

به طور کلی، ما پوشش اسپرت  را برای رسمی ترین مراسم سینمای ایران، خصوصا جشن اختتامیه جشنواره فجر، نمی پسندیم. هر چیزی جایی و مکانی دارد و هر مراسمی، پوشش خاص خود را می طلبد. با این حال، به نظر می رسد هنرمندان سینمای ایران، در این مراسم، توجه چندانی به ظاهر خود ندارند. به هر روی، میان این لباس های غیر رسمی و نامناسب، پوشش هومن سیدی را ترجیح می دهیم. لباس های تیره و هماهنگ، برای مراسمی که در شب برگزار می شود، انتخاب مناسب تری است.

به نظر می رسد، پوشش یکدست مشکی، انتخاب بی خطری برای بانوان هنرمند ایرانی است. با این حال، هر پوشش سیاهی، لزوما زییا و چشم نواز نیست. در اینجاست که توجه به جزییات پوشش، تزییباتش و هماهنگی آن با کیف و کفش و شال، می تواند لباسی را برازنده تر و شیک تر جلوه دهد.

پوشش مریلا زارعی در مراسم اختتامیه، طرفداران و مخالفان زیادی داشت. دلیل موافقان این پوشش، جنس مخمل مانتو- که پارچه ای رسمی به حساب می آید، رنگ آبی فیروزه ای که از رنگ های محبوب در فرهنگ ایرانی و اسلامی است و نیز طرح های کار شده روی لباس ایشان است. مخالفانش اما، به نوع برش و مدل لباس اشاره می کنند که بیشتر شبیه پوشش بانوان محجبه کشورهایی چون ترکیه است.در هر صورت، فارغ از سلیقه ی شخصی، این پوشش، مناسب مراسم رسمی است.

در بالا گفتیم که لباس و پوشش امری شخصی و سلیقه ای است، اما این نوع پوشش از هیچ نظری، مناسب رسمی ترین جشن سینمای ایران نیست. این دامن های های بلند رنگی و مشکی، و ترکیب آن با مانتو و شال، پوششی به شدت ناهماهنگ است. پارچه ی طرح دار دامن این پوشش، بیشتر شبیه به پیراهن های خانگی می ماند و سنخیتی با مراسمی رسمی و پر مخاطب، ندارد.

پوشش مهشید افشارزاده، برای مراسمی چون اختتامیه جشنواره فجر، ناهماهنگ و غیر رسمی جلره می کند.

نکته ای که در این تصویر مشاهده می کنید، یکی از نکات کلیدی دنیای مد است: علاوه بر طرح و رنگ لباس، باید به نوع پارچه هم توجه کرد. پارچه هایی از جنس ساتن، گپپور، ابریشم، مخمل و پارچه های زربافت، در ذات خود، رسمی و مجلسی هستند. از این نظر، پوشش بانوان هنرمندمان را در این تصاویر می پسندیم. جزییات و تزیینات لباس و طرح و برش آن، امری سلیقه ای است. به هر حال ، چه این لباس ها را دوست داشته باشیم یا نه، پوشش هاییست  درخور مراسمی رسمی .

این گزارش را با تصویری از پوشش برازنده ی علیرضا قربانی، تمام می کنیم تا باز هم بر این نکته تاکید شود که برای داشتن ظاهری مناسب و برازنده در مراسمی چون اختتامیه جشنواره فجر، لازم نیست پوششی عجیب و خیلی خاص بر تن داشته باشیم. پیروی از نکات کلیدی دنیای مد،مرتب و آراسته بودن، داشتن کمی سلیقه و وسواس، برای شما ظاهری زیبا و برازنده به ارمغان می آورد.

کافه سینما
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x