تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
1

سیر صعودی قیمت زعفران در بازار

  • کد خبر : 24507
  • 03 اسفند 1392 - 10:21
سیر صعودی قیمت زعفران در بازار

از ابتدای سال زراعی جاری ۶۱۷ هزار و ۱۶۲ تن محصولات زراعی و باغی با ارزش سه میلیارد و ۷۱۰ ریال تولید شده است.

گروه اقتصادی « کمال مهر»؛ عبدالله رضازاده گفت: از ابتدای سال زراعی جاری۵۷۹ هزار و ۷۸۷ تن به ارزش ریالی دو میلیارد و ۹۸۱ ریال محصولات زراعی تولید شده است.

 

وی میزان محصولات تولیدی باغی تعاونی‌های روستایی را ۳۷ هزار و ۳۷۵ تن به ارزش ۷۲۹ میلیارد ریال اعلام کرد.

 

رضازاده با اشاره به اینکه این تولیدات شامل محصولات زراعی و باغی می‌شود، تصریح کرد: محصولات زراعی شامل گندم، جو، یونجه، سبزی و سیفی، پنبه و محصولات علوفه‌‍‌ای و محصولات باغی شامل زرشک، زعفران، عناب، انگور و سایر محصولات باغی می‌شود.

 

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی اظهارکرد: تولیدات محصولات تعاونی‌های روستایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر تولید ۱۸ درصد و از نظر ریالی ۲۱ درصد رشد داشته است.

 

رضازاده تعداد تعاونی‌های روستایی استان را ۱۹۹ اتحادیه و تشکل اعلام کرد و گفت: این تعاونی‌ها در قالب تعاونی‌ روستایی، زنان، کشاورزی، تعاونی تولید و سهامی زراعی فعالیت دارند.

 

وی سرمایه تعاونی‌های روستایی را بالغ بر ۲۷۴ میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۸۸ هزار و ۷۱۶ ریال اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۴۶ هزار و ۶۹ نفر عضو این تعاونی‌ها هستند.

 

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان جنوبی، میزان اشتغال‌زایی رسمی تعاونی‌ها را ۴۸۸ نفر و میزان اشتغال‌زایی قراردادی را ۴۳۹ ذکر کرد.

 

رضازاده با اشاره به اینکه میزان یک تن و ۲۳۲ کیلوگرم گل زعفران به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال توسط اتحادیه تعاون روستایی استان با مشارکت اتحادیه تعاون روستایی قاین خریداری شده است،

 

وی خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر قیمت زعفران در بازار سیر صعودی دارد.

منبع: ایسنا
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x