تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

واکنش آمریکا به مذاکرات هسته ای «وین»

  • کد خبر : 24298
  • 01 اسفند 1392 - 11:39
واکنش آمریکا به مذاکرات هسته ای «وین»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دور اول مذاکرات جامع ایران و ۱+۵ را سازنده و مفید دانست.

کمال مهر: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دور اول مذاکرات جامع ایران و ۱+۵ را سازنده و مفید دانست.

«مری هارف» در کنفرانس خبری خود از وین درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) گفت که مذاکرات تا صبح امروز به وقت وین ادامه خواهد داشت و سپس دور اول مذاکرات جامع به پایان می‌رسد.

هارف تأکید کرد: ما فکر می‌کنیم این دور از مذاکرات تقریباً سازنده و مفید بوده است. ما هم درباره فرایند و هم درباره محتوا بحث کردیم و مباحثات زیادی با شرکای ۱+۵ خود هم در سطح مدیران سیاسی و هم سطح کارشناسی داشتیم. در خصوص موضوعاتی چون برچیده شدن، ما چندین ماه است که به وضوح اعلام کردیم که هدف ما جلوگیری ایران از دستیابی به سلاح‌ هسته‌ای است. اگر رسیدن به این هدف شامل یک نوع برچیده شدن باشد، این موضوع بعنوان بخشی از مذاکرات جامع روی میز قرار خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما اعلام کردیم که تمامی نگرانی‌های جامعه بین‌الملل باید بعنوان بخشی از این مذاکرات برطرف شود، بنابراین فکر می‌کنیم که این یک مجموعه مذاکرات سازنده و مفید بود. ما ۶ ماه زمان برای مذاکره داریم تا بررسی کنیم که آیا می‌توانیم به توافق جامعی برسیم که تمامی نگرانی‌های ما برطرف شود و درباره موضوعات خاص، می‌دانیم که دو طرف با مواضع خاص در ذهن خود به میز مذاکره آمده‌اند اما ما فکر می‌کنیم که در چند روز اخیر مذاکرات، ما پیشرفت‌هایی را حاصل آوردیم و امیدواریم که بر اساس آن به سمت جلو پیش رویم.

وی ادامه داد که مذاکرات هم در سطح مدیران سیاسی و هم سطح کارشناسی درباره اینکه چگونه مذاکرات در ظرف ۶ ماه پیش رود، ادامه دارد و گفت‌وگو درباره بخشی از محتوا نیز آغاز شده است بنابراین مذاکرات سازنده و مفید بوده است.

مری هارف در خصوص موضوع موشک های بالستیکی ایران گفت: در ارتباط با موضوع موشکی، ببینید در برنامه اقدام مشترک به وضوح اعلام شده است که ما با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و موضوعاتی که در گذشته نگرانی ایجاد کرده، مواجه خواهیم بود. ما اعلام کردیم که تمامی نگرانی‌های ما باید بخشی از این مذاکرات (جامع) باشد، بعلاوه فکر می‌کنم در پایان این مذاکرات احتمالاً مسائل زیادتری برای گفتن داشته باشم.

خبرگزاری فارس
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x