تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

کاهش ۶ درصدی بودجه استان البرز برای سال ۹۳

  • کد خبر : 24068
  • 30 بهمن 1392 - 12:43
کاهش ۶ درصدی بودجه استان البرز برای سال ۹۳

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از کاهش شش درصدی بودجه استان البرز بر اساس لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور خبر داد.

محمدجواد کولیوند اظهار داشت: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور به ویژه اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری معظم انقلاب اسلامی‌، امسال شاهد کاهش اعتبارات و بودجه‌های بخش‌های مختلف بودیم.

وی افزود: این کاهش بودجه در همه بخش‌ها دیده می‌شود و بنابراین باید به صورتی مدیران برنامه‌ریزی و اقدام کنند که از منابع موجود بیشترین استفاده را داشته باشیم.

این نماینده در پاسخ  مبنی بر اینکه بر اساس لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور، اعتبارات مربوط به استان البرز چگونه تخصیص یافته است، گفت: با توجه به کاهش بودجه بخش‌های مختلف‌، استان البرز نیز در سال آینده این امر را تجربه می‌کند.

کولیوند ادامه داد: با مقایسه اعتبارات پیش‌بینی شده برای استان البرز در ابتدای سال ۹۲ با بودجه سال آینده، می‌بینیم که حدود شش درصد بودجه کل استان کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین از مدیران ارشد استانداری البرز و مسئولان ادارات کل و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم که با برنامه‌ریزی ویژه، اعتبارات موجود را در بخش‌های اولویت‌دار هزینه کنند تا شاهد استفاده مناسب از امکانات باشیم.

* ضرورت ارزیابی پروژه‌های عمرانی در دست اجرای البرز

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: در گام نخست مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی ابتدا باید ارزیابی دقیقی از پروژه‌های عمرانی در دست اجرا داشته باشند تا بدانیم اعتبارات محدود فعلی را چگونه و در چه بخش‌هایی هزینه کنیم.

کولویند با اشاره به رویکرد دولت در تخصیص اعتبارات و بودجه کشور گفت: یکی از راهکارهایی که برای سال آینده مد نظر قرار دارد، این است که اعتبارات عمرانی ابتدا به پروژه‌هایی اختصاص یابد که حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی اذعان داشت: اولویت‌بندی برای تخصیص بودجه به پروژه‌های عمرانی که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته‌اند، موجب می‌شود که این طرح‌ها با سرعت بیشتری تکمیل و به بهر‌ه‌برداری برسد.

کولویند در پایان تاکید کرد: به طور قطع  مدیران استان البرز با برنامه‌ریزی علمی و کارشناسی و تلاش ویژه می‌توانند با اعتباراتی که برای سال ۹۳ این استان پیش‌بینی شده، خدمات مناسبی به مردم استان ارائه دهند.

 

 

 

فارس

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=24068

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x