تاریخ : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
2

: مذاکرات پیچیده و دشوار است/ ممکن است به توافق نرسیم

  • کد خبر : 23840
  • 29 بهمن 1392 - 10:01
: مذاکرات پیچیده و دشوار است/ ممکن است به توافق نرسیم

مقام ارشد آمریکایی با اشاره به پیچیدگی و دشواری مذاکرات جامع گفته است احتمال دارد طرفین نتوانند به توافقی که می‌خواهند دست یابند.

 

به گزارش کمال مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در حالی از امروز در شهر وین اتریش آغاز می‌شود که یک مقام ارشد آمریکایی حاضر در محل مذاکرات می‌گوید ممکن است طرفین نتوانند به توافق برسند.

این مقام ارشد که خواسته نامش فاش نشود، با «پیچیده، دشوار و طولانی» خواندن روند مذاکرات، اذعان کرده است: «احتمال دارد که به آن توافقی که می‌خواهیم، نرسیم.»

نمایندگان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ بعد از آنکه اوایل ماه آذر به توافق اولیه دست یافتند، بار دیگر از امروز برای گفت‌وگو در مورد راهکار جامع به میز مذاکرات بازمی‌گردند.

در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دیروز تأکید کرده است که این مذاکرات باید به توقف کامل غنی‌سازی در ایران منجر شود، خبرگزاری رویترز نوشته است که مقامات و دیپلمات‌های غربی در محافل خصوصی اذعان کرده‌اند که برنامه هسته‌ای ایران آنقدر پیشرفت کرده که دستیابی به هدف برچیدن توان هسته‌ای این کشور، بسیار بعید و دور از دسترس است.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23840

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x