تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

شناسایی افرادی که درعملیات گروگانگیری نقش داشتند/۱۰۰ درگیری مسلحانه با گروهک‌های تروریستی

  • کد خبر : 23653
  • 29 بهمن 1392 - 7:22
شناسایی افرادی که درعملیات گروگانگیری نقش داشتند/۱۰۰ درگیری مسلحانه با گروهک‌های تروریستی

فرمانده ناجا در توضیح ربوده شدن ۵تن از مرزبانان میهن اسلامی در مرزهای جنوب شرق کشور عنوان داشت: مرزبانی ناجا از ابتدای سال تا کنون طی ۱۰۰درگیری مسلحانه با گروهک‌های معاند و خرابکار ضربات قابل توجهی را به آنان وارد کرده است و در صورت هماهنگی توان هرگونه عملیات را دارد.

 

 

کمال مهر:سردار ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا ، با اعلام اینکه از ابتدای سال تاکنون ۳۵۰درگیری مسلحانه در مرزهای شرقی کشور به وقوع پیوسته که ۱۰۰مورد از این درگیری‌ها قطعاً با گروه‌های معاند و خرابکار بوده و خوشبختانه ضمن گرفتن تلفات ضربات قابل توجهی هم به پیکر این گروهک‌ها وارد شده که در این اقدامات نقش مردم مرزنشین را هم نباید نادیده گرفت.

سردار ذوالفقاری در ادامه با اشاره به آخرین درگیری مسلحانه با گروهک‌های معاند که در منطقه میر جاوه استان سیستان و بلوچستان به وقوع پیوسته عنوان داشت: در این درگیری دو نفر از اعضای گروهک به شدت زخمی شدند و سه نفر دیگر از افراد این گروهک که از منطقه دیگری از خاک کشورمان قصد ورود به کشور را داشتند نیز در منطقه دوم زخمی شدند که با بررسی‌های اطلاعاتی مشخص شد یک نفر از آنان به هلاکت رسیده است.

وی در ادامه گفت: حادثه اخیر در حوزه گروهان “کهیرتوک” مکانی واقع در صفر مرز حدفاصل پیشین ودشت ریمدان رخ داده تا چندی قبل بعلت عدم وجود زیرساخت‌ها(جاده و پایگاه) نیروهای مرزبانی در این منطقه مستقر نبوده‌اند و صرفاً با گشت پیاده و اجرای کمین به صورت موردی پایش مرز صورت می‌گرفته و اشرار و گروهک‌های معاند و قاچاقچیان مواد مخدر در این مناطق تردد و ناامنی ایجاد می‌کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: از سال ۱۳۹۱ مرزبانی با امکانات مهندسی خود از میان کوه‌ها و دره‌های صعب‌العبور راه عبور خودروها را باز کرد و با فراهم آوردن حداقل شرایط زیستی و ایجاد پایگاه‌های موقت، بعلت تهدیدهایی که وجود داشت، مرزداران در این محدوده ۷۰کیلومتری مستقر شدند و نتیجه آن کاهش چشمگیر شرارت‌های درون شهرهای مرزی بود.

سردار ذوالفقاری با بیان اینکه بررسی‌های تخصصی از صحنه گروگانگیری بیانگر این است که این واقعه نیاز به بررسی بیشتری دارد عنوان داشت: حادثه در یکی از واحدهای دیده‌بانی در نزدیکی پایگاه “کهیرتوک” رخ داده است که طی آن ۵مرزدار که وظیفه پایش مرز را به عهده داشتند شب هنگام مورد تهاجم افراد تروریست واقع و به دلیل شرایط جغرافیایی محل غافلگیر و به گروگان گرفته شدند که چگونگی آن به بررسی بیشتر و با دستگیری افراد روشن خواهد شد.

شناسایی افرادی که درعملیات گروگانگیری نقش داشتند

فرمانده مرزبانی کشور در مورد اقدامات اطلاعاتی انجام شده در راستای آزادی مرزداران گفت: در ارتباط با شناسایی افراد دخیل در این گروگانگیری با اقدامات اطلاعاتی گسترده‌ای که انجام شده به نتایج خوبی رسیدیم و تقریباً همه کسانی که مرتبط با موضوع هستند و یا در این ضمینه نقشی داشته‌اند شناسایی و بصورت ویژه با همکاری سایر رده های اطلاعاتی در حال پیگیری است.

انجام دو مرحله ملاقات مرزبانان  کشور با طرف‌های پاکستانی

سردار ذوالفقاری در رابطه با اقدامات دیپلماتیک انجام شده نیز عنوان داشت: با رد زنی‌های انجام گرفته مشخص شد گروگان گیرها از نقطه صفر مرزی وارد خاک پاکستان شده‌اند و بلافاصله با دعوت از مرزبانان کشور مقابل مراتب اعتراض کشورمان به آنان اعلام شد و از آنها خواستیم تا نسبت به تحویل رد تروریست‌ها در محل حاضر شوند و در جهت دستگیری تروریست‌ها تلاش کنند.

لکن در ملاقات بعدی مرزبانان پاکستان علیرغم وعده‌ای که داده بودند از تحویل‌گیری رد مهاجمان خودداری کرده و این موضوع جهت پیگیری‌های حقوقی به مقامات مسئول کشوری منعکس شد.

احداث جاده‌ها و پاسگاه‌ها و پایگاه‌های مرزبانی در منطقه جکیگور سرعت یافت

سردار ذوالفقاری افزود: در پی تشدید تحرکات گروهک‌ها در جنوب شرق کشور با شناسایی تمام مناطق آسیب‌پذیر و قابل نفود، گروههای مهندسی رزمی مرزبانی فعالیت خود را در این منطقه افزایش داده و احداث و بهسازی جاده‌های مرزی و ابنیه مورد نیاز این مناطق بسرعت در حال انجام است تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها این منطقه بیشتر از گذشته مورد پایش و کنترل قرار گیرد. واگذاری امکانات الکترونیکی جدید به واحدهای مرزی و بهره‌گیری از تاکتیک‌های جدید در کنترل مرز:

سردار ذوالفقاری تصریح کرد: نظر به تاکتیک‌ها و روش‌های گروهک‌ها در تعرض به یگانهای مرزی و اقدامات تروریستی، به صورت اساسی در سازماندهی و روش‌های عملیاتی نیروها تغییر ایجاد شده است و بخش قابل توجهی از امکانات راداری و اپتیکی نیز تهیه که با واگذاری این امکانات به واحدهای عملیاتی، یگانهای مرزی در زمینه این تجهیزات نیز تقویت خواهند شد.

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام اینکه براساس تصمیمات اتخاذ شده مقامات مسئول در بخش‌های مختلف قطعاً هرگونه تعرض به جان مرزبانان پیامدها و هزینه‌های سنگینی در ابعاد مختلف برای گروهک‌های تروریستی و حامیان آنها در برخواهد داشت عنوان کرد: با هماهنگی و انسجام رده‌های مسئول در استان سیستان و بلوچستان اعم از مسئولان سیاسی، قضایی، نظامی، انتظامی، اطلاعاتی و مرزبانی اقدامات لازم در جهت رهایی گروگان‌ها به اشکال مختلف در حال انجام است.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه گروهک‌های تروریستی با استفاده از خاک کشور پاکستان بر ضد امنیت داخلی جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌نمایند عنوان داشت: به مسئولان وزارت امور خارجه و کشور پیشنهاد شده تا هیئتی از مرکز به پاکستان اعزام و به طور ویژه و جدی از مقامات پاکستان خواسته شود ضمن اقدام برای حفظ جان مرزداران ایرانی و تلاش برای آزادی آنها در قبال اقدامات تروریست‌هایی که به صورت آزادانه در حوزه بلوچستان پاکستان علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند، پاسخگو و به وظیفه ملی و بین‌المللی خود در برخورد با این گروهک‌ها اقدام کنند.

در خواست از مسئولان برای تسریع در پشتیبانی و حمایت از امنیت مرزهای کشور

با توجه با اینکه فرزندان این مرز و بوم در شرایط سخت و با از خودگذشتگی و رشادت‌های بسیار در برابر گروهک‌های معاند که با کمک‌های اطلاعاتی و پشتیبانی‌های مالی و آموزشی قدرت‌های فرا منطقه‌ای و برخی حکومت‌های فاسد و خائن کشورهای منطقه بر ضد امنیت کشور اقدام می‌نمایند ایستادگی نموده و مانع ورود آنان به کشور می‌شوند از مسئولان انتظار داریم تا با حمایت همه جانبه از جمله واگذاری اعتبارات مناسب بر روند استحکام ابنیه و پایگاه‌های مرزی و تکمیل جاده‌ها در مرز مرزبانان را یاری نمایند.

انتهای‌پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x