۵توصیه تغذیه‌ای برای استحکام استخوان‌ها

سلامت استخوان‌ها برای افراد از اهمیت بسزایی برخوردار است تا جایی که آسیب به استخوان‌ها باعث افت کارایی وعملکرد زندگی می‌شود.

 

 

کمال مهر:دکتر پیام فرهبخش متخصص تغذیه کمال مهر گفت: سلامت استخوان‌ها برای افراد از اهمیت به سزایی برخوردار است تا جایی که آسیب به استخوان‌ها باعث افت کارایی و عملکرد زندگی می‌شود. 
وی افزود: با ۵ توصیهٔ تغذیه زیر می‌توان به استحکام استخوان‌ها کمک کرد.
مهم‌ترین بخش در سلامت استخوان‌ها دریافت کافی کلسیم است که در ریشه لبنیات به وفور یافت می‌شود.
مصرف ۴-۸ لیوان آب در روز.
مصرف حبوبات وغلات که روزانه ۳۰ درصد کلسیم بدن را تامین می‌کند.
مغز‌ها حاوی املاح خیلی خوبی هستند اما باید با درصد متعادلی استفاده شوند.
از عواملی که باعث از دست رفتن استخوان‌ها می‌شود میزان زیاد فسفر است که فسفر با کلسیم ترکیب شده و باعث پوکی استخوان می‌شود.
که باید این موارد رعایت شود.
انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *