تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
0

مستند اجتماعی “موزیک نفرین” اماده نمایش شد

  • کد خبر : 23547
  • 28 بهمن 1392 - 7:45
مستند اجتماعی “موزیک نفرین” اماده نمایش شد

تدوین فیلم مستند موزیک نفرین (عصر واسوخت ها) به کارگردانی محسن سلیمانی فاخر به پایان رسید .

 

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون کمال مهر؛ تدوین فیلم مستند موزیک نفرین (عصر واسوخت ها) به کارگردانی محسن سلیمانی فاخر به پایان رسید.

این مستند رواج ترانه های برگرفته از مکتب واسوخت که در دهه اخیر با تحریف محتوا به ترانه هایی با محتوای «دیس لاو» و نفرت  منجر شده، مورد بررسی قرار می دهد.

در این مستند «موزیک نفرین» خاستگاه، ریشه های درونی و اجتماعی ، شیوع و تب این نوع موسیقی در جامعه همراه با تحلیل مضامین نفرین گونه، ترانه های پایان عشق واکاوی می‌شود.

در تحلیل و نگاه فیلمساز به این مستند آمده است : “اینکه چرا از نفرین و انتقام نسبت به معشوق در ترانه اینقدر استقبال شد و اینکه چرا ما با نفرین و ناسزا با معشوق صحبت می‌کنیم، در حالی که به طور معمول معشوق باید مورد محبت و دوست داشته شدن قرار بگیرد، عوامل مختلفی دخیل اند. به طور کلی ترانه بازتاب روحیات جامعه است. ما نمی‌توانیم ترانه را مقصر یا عامل این ماجرا بدانیم، گاهی جامعه‌ای به مرور به سمتی می‌رود که نیاز دارد یک سری از خشم‌ها را ابراز کند و بعضی از این خشم‌ها به سمت ترانه‌ها روانه می‌شود. این همه سخن گفتن از جدایی، خیانت و آرزوی آینده بد برای معشوق بیانگر تغییرات عمیق در زندگی اجتماعی است. ”

این مستند ۹۰دقیقه ای به سفارش مدیریت فرهنگی هنری منطقه یک، با آسیب شناسی ترانه های مکتب واسوخت و اثرات آن و نیز جایگاه عشق در روابط انسانی تهیه و تولید می‌شود.

عوامل تولید : پژوهشگر و کارگردان: محسن سلیمانی فاخر، تهیه کننده:علیرضا زند وکیلی، تصویر بردار:سامان فرامرزپور، مدیر تولید: مهدی پویان، تدوین: سامان فرامرز پور- محسن سلیمانی فاخر ،مشاورتولید : هانیه ورشوچی ، هماهنگی و تبلیغات: پژمان مجیدی ، نویسنده گفتار متن: بهار موسوی، نریشن :محمد اطهری
باحضور :جمشید مشایخی ،علیرضا شیری ، عبدالجبار کاکایی، افشین یدالهی، امان الله قرایی و مصطفی مهر آیین ،مجید ابهری ، جاوید عسگری ، علی امیر صادقی ، عباس سجادی  غلامرضا صادقی ،محمد زهرایی، جمعی از خوانندگان جوان و جوانان.

انتهای پیام/ اس

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x