تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

آژانس توسعه‌ ملی آمریکادر ایران چه می‌کند؟/ شکایت از برخی سخت گیری های اداری برای ارائه سبد کالا

  • کد خبر : 23071
  • 27 بهمن 1392 - 7:36
آژانس توسعه‌ ملی آمریکادر ایران چه می‌کند؟/ شکایت از برخی سخت گیری های اداری برای ارائه سبد کالا

«آسمان» و ریسمان‌های روزنامه جدید حزبی- دولتی!،سواد دیپلماتیک ۲۴ نماینده منتقد دولت،شرط حمایت از روحانی،حمله نژادپرستانه به نوجوان ایرانی‌ و … از جمله خبر ویژه های برخی روزنامه های یکشنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

 

کمال مهر؛


*کیهان

به جای نقد از خودمان تقدیر کنیم!

به فاصله دو روز از دعوت رئیس‌جمهور به منظور ورود حقوق‌دانان به موضوع توافق‌نامه ژنو با هدف بررسی محتوای توافق هسته‌ای با غرب و اطلاع‌رسانی به جامعه، یک تشکل پیش‌قدم شد.خانه اندیشمندان علوم انسانی با همین هدف جلسه‌ای با موضوع «جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی ایران پس از گفت‌وگوهای هسته‌ای» را با دعوت از چند حقوقدان هم نظر  و همسو با موضع دولت، ترتیب داده است. در این جلسه از حقوق‌دانانی چون محمدکاظم سجادپور، کیهان برزگر، جهانگیر کرمی و صادق زیباکلام دعوت به عمل آورده شده تا در دوشنبه ۲۸ بهمن ماه رأس ساعت ۱۶ در مرکزی وابسته به شهرداری تهران گردهم آیند.

ترکیب دعوت‌شدگان به این جلسه به صورت واضح حاکی از آن است که هدف از این گردهمایی نقد و بررسی مفاهیم و محتوای بندهای توافق‌نامه ژنو نیست بلکه تصمیم بر این است که مجموعه‌ای از نیروهای همسو به منظور هم آوردی قوا با انگیزه یکسان‌سازی برداشت‌ها و تحلیل‌ها گرد هم آیند. البته این موضوع هیچ نسبتی با درخواست شخص رئیس جمهور محترم مبنی بر «نقد منصفانه» توافق‌نامه ژنو و اطلاع‌رسانی در این خصوص به جامعه ندارد. با این وجود به نظر می‌رسد کماکان پروژه ضربه زدن به دولت از سوی برخی دوستان- یا دوست‌نمایان- ایشان  با انگیزه کمک اجباری حزبی و گروهی، ادامه دارد!

خانه اندیشمندان علوم انسانی در سال ۱۳۹۱ ابتدا با نام «اندیشه آرمان ایرانیان» به ثبت رسید و سپس با گذشت اندک زمانی ضمن تغییر نام با انگیزه ایجاد فضای مناسب برای تبادل اندیشه و گفت‌وگو میان نخبگان و اندیشمندان در حوزه‌های مختلف علوم انسانی آغاز به کار کرد. رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل این مرکز در سال ۱۳۹۲ به سمت مشاور شهردار تهران و مدیر کل دفتر شهردار تهران منصوب گردید. علاوه بر آن خانه اندیشمندان علوم انسانی در زمینه هزینه‌ها و امکانات سخت‌افزاری وابستگی کامل به مجموعه شهرداری تهران دارد. نائب رئیس هیئت مدیره این مرکز نیز اخیراً توسط «علی جنتی»، به سمت مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران منصوب شده است. وی همچنین دبیر و عضو شورای سیاست‌گذاری کتاب شهرداری تهران نیز می‌باشد.

حال مشخص نیست برگزاری چنین جلساتی که به واسطه تیم کارشناسان همگن و هم‌نظر مدعو، چندان چالشی با هدف گره‌گشایی از سؤالات بی‌پاسخ مانده مردم و متخصصین در مورد پرونده توافق‌نامه ژنو به نظر نمی‌رسند، چگونه می‌تواند رئیس جمهور و دولت وی را در ادامه مسیر دشوار پیش رو به منظور کسب مجدد حمایت و اعتماد حداکثری مردم در گفت‌وگوهای پیش رو با غرب جلب کند.

ماجرای خلقت مشاوران!

حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و نماینده قوه مجریه در هیئت نظارت بر صدا و سیما طی نامه‌ای خطاب به عزت‌الله ضرغامی اعلام کرد محمود سریع‌القلم مشاور رئیس جمهور نبوده و چنین حکمی برای ایشان صادر نشده است.ماجرا از آنجا آغاز شد که عصر جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ برنامه گزارش هفتگی با پخش تصویری از محمود سریع‌القلم که در اجلاس داووس کراوات زده بود، انتقادی طنزگونه به مسئولان دولتی مطرح کرد و گفت: «وقتی کسی عنوان مشاور رئیس جمهور را یدک می‌کشد، بد نیست متناسب با پروتکل‌های کشورمان لباس بپوشد و در نشست‌های بین‌المللی شرکت کند.»

پس از این انتقاد بود که «حسام‌‌الدین آشنا» در اقدامی دیرهنگام از اساس منکر حکم مشاور رئیس جمهور برای محمود سریع‌القلم شد و این کار رسانه ملی را «خلق مشاور برای رئیس جمهور» خواند. این در حالی است که سریع‌القلم از مدت‌ها پیش در سایت شخصی‌اش و در قسمت زندگینامه، خود را اینگونه معرفی می‌کند:

«دکتر محمود سریع‌القلم (مشاور روحانی): محمود سریع‌القلم (متولد ۱۳۳۸ در تهران) مشاور رئیس جمهور ایران و پژوهشگر حوزه توسعه، علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران است.»

اکنون این سؤال مطرح می‌شود که چرا پس از گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز دولت تدبیر و امید و در حالی که تمامی رسانه‌ها و  خبرگزاری‌ها از محمود سریع‌القلم به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور یاد کرده و حتی «سریع‌القلم» نیز در زندگینامه خود از این عنوان استفاده می‌کنند؛ دوستان دولتی تازه یادشان افتاده که چنین حکمی برای ایشان صادر نشده است؟ در ضمن اگر چنین حکمی برای آقای سریع‌القلم صادر نشده پس ایشان تحت چه عنوانی و با چه سمتی در تیم همراه رئیس جمهور به اجلاس داووس رفته و در پنل‌های تخصصی آن به سخنرانی و ایراد نظرات خود پرداخته‌اند؟امیدواریم آقای آشنا و دوستانشان به عنوان مشاور فرهنگی رئیس جمهور، علیرغم اینکه حق انتخاب مجری را جهت سؤال از رئیس جمهور برای رسانه ملی قائل نیستند، حداقل حق پرسش چنین سؤالاتی را برای مردم قائل باشند؛ و البته هیچ بعید نیست در چند روز آینده شاهد این خبر باشیم که «حسام‌الدین آشنا» به هیچ عنوان مشاور رئیس جمهور نبوده و لطفاً مشاور خلق نکنید!

«آسمان» و ریسمان‌های روزنامه جدید حزبی- دولتی!

نخستین شماره «روزنامه آسمان» از رسانه‌های زنجیره‌ای حزب کارگزاران دیروز در حالی منتشر شد که اخبار مختلف و تکذیب نشده از اختصاص بودجه حمایتی کلان به این نشریه حکایت می‌کند. «آسمان» که خود را «اولین روزنامه دوران اعتدال»(!) معرفی کرده، توسط «غلامحسین کرباسچی» اداره می‌شود و سردبیری آن را «محمد قوچانی» (سردبیر روزنامه توقیف شده «اعتماد ملی» متعلق به مهدی کروبی) برعهده دارد که در جریان حوادث فتنه ۱۳۸۸ بازداشت شد و در دادگاه حوادث فتنه محاکمه گشت.مدیر مسئول روزنامه در یادداشت «راه ما» اگرچه کوشیده است تا «آسمان» را در ردیف نشریات «مستقل» و «غیر دولتی» جا بزند، اما سردبیر آن ضمن شرح «اصول لیبرالی» حاکم بر نشریه جدید حزب کارگزاران، همه رشته‌های مدیر مسئول را پنبه کرده و «آسمان» را عملاً «صدای دولت» و «نهادی از نهضت اعتدال‌گرایی» می‌داند که به ادعای او، راه سرکردگان «نهضت آزادی» را ادامه می‌دهد! قوچانی که چندی پیش و بنابر اخبار منتشر شده در رسانه‌ها برای انتشار یک رپورتاژ آگهی مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از بودجه دولتی دیپلماسی عمومی دریافت کرد، در یادداشت «کدام روزنامه؟ کدام اعتدال» به فقر نظری و فقدان تئوری در دولت یازدهم اشاره می‌کند و می‌نویسد که «آسمان» قصد نظریه‌پردازی برای دولت دکتر روحانی را دارد تا «برنامه سیاسی اعتدال» را با تکیه بر اصول «حقوق شهروندی» و «اقتصاد آزاد لیبرالی» شکل دهد.

«فقر نظری» و فقدان «برنامه سیاسی» در دولت یازدهم که روزنامه «آسمان» در نخستین شماره‌اش آن را به عنوان یک «نقطه ضعف» به رخ کابینه دکتر روحانی کشیده است، ناشی از عدم تعریف «شعار اعتدال‌گرایی» توسط رئیس‌جمهور است که زمینه را برای تفاسیر نادرست از «اعتدال» و مصادره آن توسط فتنه‌گران فراهم کرده است؛ رویدادی که «دولت اصلاحات» را نیز با چالش‌های جدی مواجه ساخت و با گذشت ۱۶ سال از دوم خرداد، هنوز «سید محمد خاتمی» از ضرورت تعریف «اصلاحات» سخن می‌گوید! این بار نیز سردبیر روزنامه دولتی- حزبی «آسمان» در یادداشت خود تصویری از یک «مرام‌نامه التقاطی و لیبرالی» را ارائه می‌دهد که یک سوی آن به روشنفکران ماسون‌زده عصر مشروطه و سوی دیگر آن به گروهک غیرقانونی «نهضت آزادی» و «ملی-‌مذهبی» می‌رسد و چهره‌هایی مانند «محمد مصدق» و «مهدی بازرگان» به عنوان نسل اول اصلاح‌طلبان ایرانی معرفی شده‌اند! «آسمان» پس از آسمان و ریسمان بافتن‌های فراوان تلاش کرده تا رئیس جمهور را در ردیف این چهره‌های غیرانقلابی و التقاطی قلمداد کند که مورد نفی و اعتراض صریح امام خمینی(ره) بودند.

«محمد قوچانی» که در دولت اصلاحات در صف رادیکال‌ترین منتقدان آقای هاشمی رفسنجانی قرار داشت و ستون‌نویس روزنامه‌های زنجیره‌ای «جامعه»، «طوس»، «نشاط» و… بود، برای ادای دین به حمایت‌های مالی و معنوی حزب کارگزاران، البته یک «نقش تاریخی غیرقابل کتمان»(!) را در سناریوی خود برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کنار می‌گذارد و می‌نویسد: «در ایجاد همسویی میان اعتدال‌خواهی و اصلاح‌طلبی، البته نقش تاریخی اکبر هاشمی رفسنجانی قابل کتمان نیست.»التقاط نظری روزنامه حزبی- دولتی «آسمان» در اغلب صفحات اولین شماره آن موج می‌زند. این روزنامه در صفحه ۳۰ خود به بازنشر مطالب و نوشته‌های «روزنامه آیندگان» (ارگان رسمی صهیونیست‌ها در عصر پهلوی دوم که ابتدای انقلاب و پس از اعتراض امام خمینی(ره) به خط مشی آن توقیف شد) پرداخته است. «آسمان» مصاحبه «احمد شاملو» از شاعران وابسته به دربار پهلوی را با این روزنامه صهیونیستی تجدید چاپ کرده و یک صفحه را نیز به تبلیغ «آیدین آغداشلو» از دیگر هنرمندان عضو «دفتر فرح پهلوی» اختصاص داده است.

البته علیرغم ادعای گردانندگان «آسمان» مبنی بر کار حرفه‌ای و رسانه‌ای، این روزنامه در اولین شماره خود «استفن هاوکینگ» (فیزیکدان انگلیسی) را با یک رمان‌نویس آمریکایی اشتباه گرفته است!حزب کارگزاران که یک حزب دولتی و متشکل از وزرا و دولتمردان دولت‌های پنجم و ششم است، پس از حوادث فتنه ۱۳۸۸ بر حجم فعالیت‌های کارتل رسانه‌ای و مطبوعاتی خود افزود و نشریات «مهرنامه»، «تجربه»، «دانشنامه» و «آسمان» و… را در سال‌های گذشته منتشر کرده است.گفتنی است روزنامه ایران (ارگان رسمی دولت) از هفته گذشته با انتشار آگهی‌های پیاپی در صفحه اول خود به استقبال انتشار روزنامه آسمان رفت و برای آن تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخت.

آژانس توسعه‌ ملی آمریکادر ایران چه می‌کند؟

در شرایطی که سال‌هاست سفارت آمریکا یا به تعبیر دقیق‌تر، «لانه جاسوسی» در کشورمان اجبارا تعطیل شده است مجمو‌عه‌ای از مدارس تحت مدیریت واحد بنیادی وابسته به «آژانس توسعه ملی آمریکا» در تهران و برخی شهرستان‌ها آزادانه فعالیت می‌کنند.«مدرسه الف» و «مدرسه کارآفرینی خ» با انگیزه شبکه‌سازی و مهندسی اجتماعی جوامع زنان، معلمان و گروه‌های هدف مورد نظر آمریکا در ایران، از سال ۱۳۸۸ با بکارگیری مجموعه‌ای از نیروهای بومی با مدیریت رسمی آمریکایی تشکیل گردیده‌اند. این دو مدرسه و چند نهاد به ظاهر مردمی دیگر بر اساس مستنداتی غیر قابل انکار با حمایت تشکیلاتی و بودجه مرکزی به نام «بنیاد اوراسیا» در کشور شکل گرفته و اکنون به واسطه اجرای دقیق جزوات و برنامه‌های نهادهای آمریکایی وابسته به وزارت خارجه آمریکا، متاسفانه در پاره‌ای از موارد با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از ضریب نفوذ مناسبی نیز در اقشار مورد نظر برخوردار گردیده‌اند.

از برگزاری جلسات حل تعارض و ترویج فرهنگ صلح که در نهادهای فراماسونری جهانی مفاهیم آن کلاسه‌بندی شده است برای معلمان و دانشجویان ایرانی، تا حمایت از تشکیل بنگاه‌های اقتصادی به نام کارآفرینی با هدف شبکه‌سازی اقتصادی و سرپرستی مجموعه‌هایی قابل پایش در حوزه اقتصاد برای زنان سرپرست خانوار و مهاجرین روستایی! همه این موارد اقداماتی هوشمندانه است که با هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد تغییراتی بنیادین در سیاست و اقتصاد و فرهنگ جامعه ایرانی توسط این مراکز صورت گرفته و کماکان در حال انجام است.«بنیاد اوراسیا» به عنوان نهادی که مدیریت تغذیه فکری و ساختاری و تزریق مالی پروژه‌های مدارس ذکر شده را برعهده دارد بر اساس اذعان صریح خود، وابسته به «آژانس توسعه ملی آمریکا» می‌باشد، USAID یا آژانس توسعه ملی آمریکا بر اساس آنچه در اساس نامه نظامی آن ذکر شده، به منظور حمایت از اهداف ژئوپولیتیکی آمریکا و تامین منافع دستگاه سیاست خارجی این کشور ایجاد شده است. این مرکز نظامی مستقیما تحت نظر رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و شورای امنیت ملی آمریکا فعالیت می‌کند. هم‌اکنون بسیاری از دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا دوره‌های مخصوص کاری خود را با هدف آشنایی با راهکارهای مهندسی اجتماعی جوامع حریف و کشف و تبیین مسیرهای نفوذ نرم، در آژانس توسعه ملی آمریکا می‌گذرانند.

جالب توجه است که مدیران «برنامه  ایران» بنیاد اوراسیا وابسته به USAID، پیش‌ از این در یک مجموعه نفتی رانتی ایرانی که در اخبار ویژه مرتبط با پرونده کرسنت در کیهان به آن پرداخته بودیم دوره‌‌های «مدیریت سازمان‌های مردم نهاد» را گذرانده‌‌اند و هم‌‌اکنون مستقیما و به صورت علنی با وزارت خارجه آمریکا همکاری می‌کنند! اشایان ذکر است در سایت آژانس توسعه ملی آمریکا هیچ نشانی از فعالیت این سازمان در ایران وجود ندارد.گفتنی است پیش از این نیز کیهان خبر سفر سفیران غیررسمی «آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا» با دعوت رسمی وزارت خارجه و به میزبانی «دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی» به ایران را افشا کرده بود. پرونده فعالیت‌های بزرگ‌ترین نهاد مهندسی اجتماعی  و جاسوسی محیطی وزارت خارجه آمریکا در ایران به زودی درکیهان گشوده خواهد شد.

*خراسان

شکایت از برخی سخت گیری های اداری برای ارائه سبد کالا

بر اساس شکایت تعدادی از کارمندان یکی از دستگاه های اجرایی به نهادهای نظارتی، مشخص شده که طبق بخشنامه مسئولان برخی ادارات استانی، ترتیبات خاصی برای ارائه سبد کالا به کارمندان و بازنشستگان تصویب شده که از جمله آنها پیش ثبت نام کارمندان در فرم های خاص برای دریافت سبد کالاست.همچنین بر اساس این بخشنامه، کارمندان شاغل تنها در ساعات عصر و شاغلان در ساعات صبح می توانند سبد کالا را دریافت کنند.

 

حذف مجوز سازمان انرژی اتمی برای ورود برخی جواهرات

بر اساس بخشنامه ای که اخیرا از سوی سازمان انرژی اتمی به دستگاه های مربوطه در امر ورود و نظارت بر ترخیص کالا ابلاغ شده، مقرر شده است در زمینه واردات اقلامی خاص مانند سنگ زیرکونیوم و کنسانتره های آن، دیگر نیازی به بازرسی و پرتوسنجی این سازمان نباشد و فعالان تجاری، بدون نیاز به اخذ مجوز خاص بتوانند این سنگ را که برای ایجاد الماس های بدلی مورد استفاده قرار می گیرد، وارد کنند.

*ایران

سواد دیپلماتیک ۲۴ نماینده منتقد دولت

خبر اول این که سایت خبری انتخاب در گزارشی به بررسی تحصیلات و سوابق کاری نمایندگان منتقد روحانی در حوزه دیپلماسی پرداخته است. براساس جدول انتشار یافته در این سایت خبری، هیچ یک از نمایندگانی که به سخنان روحانی درباره لزوم اظهار نظر نخبگان دانشگاهی درباره پرونده هسته‌ای و انتقاد از اظهار نظر در این حوزه، اعتراض داشته‌اند دارای مدرک دانشگاهی مرتبط با انرژی هسته‌ای نیستند. علاوه بر اینکه اغلب آن‌ها حتی در حد حضور در سفر یک هیأت دیپلماتیک نیز تجربه مرتبط با دیپلماسی نداشته‌اند. این نمایندگان ۲۴ نماینده‌ای هستند که در مورد سخنان روحانی درباره سواد منتقدان تذکر دادند.

اعتراض فاطمه هاشمی به رأی دادگاه

خبر دیگر این که وکیل فاطمه هاشمی از ثبت اعتراض موکل خود به رأی شعبه اول دادگاه انقلاب خبر داد. سید وحید ابوالمعالی در این باره به ایرنا گفت: متأسفانه علی رغم این که موکل اینجانب تنها آقای لاریجانی را نصیحت کرده بود و با وجود این که براساس نص قانون، رسیدگی به شکایت مزبور نیاز به شکایت شاکی خصوصی داشت در جلسه‌ای که اجازه حضور سایرین داده نشد، محاکمه و در نهایت به شش ماه حبس تعزیری محکوم گردید که به مدت دو سال تعلیق شد.

ادعا درباره خروج یک عضو القاعده از ایران

شنیدیم که روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات اطلاعات جاسوسی فعلی و پیشین امریکا مدعی شد که یک شخصیت ارشد القاعده که دارای روابط نزدیکی با رهبر فعلی این گروه تروریستی است و پس از فرار از دست نیروهای امریکایی در افغانستان در سال ۲۰۰۱ سال‌ها در ایران زندگی می‌کرده، ایران را ترک کرده است. به گزارش ایسنا، در یکی از اسناد فوق محرمانه سال ۲۰۰۸ امریکا که توسط ادوارد اسنودن پیمانکار پیشین آژانس امنیت ملی امریکا فاش شد، ادعا شده است که ۱۳ تن از اعضای پیشین القاعده یا وابستگان آن‌ها در ایران به سر می‌برند. نام پنج نفر آن‌ها به عنوان «مدیران ارشد» در این گروه تروریستی ذکر شده است که از آن پنج نفر، سه نفر در سال‌های اخیر ایران را ترک کرده‌اند.

تاجر ایرانی بزودی آزاد می‌شود

با خبر شدیم که «گورسل تکین» معاون حزب جمهوریخواه خلق بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس ملی این کشور گفت: رضا ضراب تاجر ایرانی تبعه ترکیه که به اتهام فساد مالی و ارتشا از نزدیک به دو ماه پیش در زندان به سر می‌برد، روز ۲۵ فوریه (۶ اسفند) از زندان آزاد خواهد شد. به گزارش ایرنا، این خبر در حالی منتشر می‌شود که دادگاه رسیدگی‌کننده به پرونده فساد مالی و ارتشا در دستگاه دولتی ترکیه روز جمعه هشت تن از متهمان این پرونده از جمله مدیرعامل سابق هالک بانک را آزاد ولی درخواست آزادی «رضا ضراب» و دو تن از فرزندان وزرای سابق ترکیه را رد کرده بود. «سلیمان ارسلان» مدیرعامل سابق هالک بانک (بانک ملی) ترکیه روز جمعه از زندان آزاد شده است.

توضیح درباره دکترین آیت الله مصباح یزدی

دست آخر این که سخنان حجت الاسلام محمود محمدی عراقی در برنامه شناسنامه درباره دکترین حکومت داری آیت الله مصباح یزدی  که در ستون «دیگه چه خبر» روز شنبه روزنامه ایران نیز به نقل از خبرگزاری فارس منتشر شد، بازخوردهای متفاوتی داشته است. دفتر محمدی عراقی  با ارسال جوابیه ای خطاب به فارس که نسخه ای از آن به ایران نیز ارسال شد، تصریح کرده آنچه به عنوان نظریه آیت الله مصباح در برنامه شناسنامه مطرح شده «مربوط به قبل از انقلاب» بوده و « بدیهی است پس از تدوین قانون اساسی و تصویب و تایید آن از جانب امام (ره) و رفراندوم مردم همه در ساختار جمهوری اسلامی موظف به پذیرش و تبعیت و اجرای آن هستند».

*تهران امروز

شرط حمایت از روحانی

آیت‌الله ابوالقاسم خزعلی در گفت‌وگو با فارس درباره شرط حمایت از دولت روحانی گفت: بنده سه سال پیش به احمدی‌نژاد گفتم که ما رئیس‌جمهور سال ۸۴ را تایید کردیم و تا وقتی که رئیس دولت قانون‌اساسی و مهم‌ترین بحث قانون‌اساسی یعنی ولایت‌فقیه را محترم نگه ‌دارد، از او حمایت می‌کنیم و در این دولت نیز معیار و شاخص ما همین نکته است لذا اگر دولت به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری بپردازد موفق خواهد شد.

بازجویی از یک عضو جبهه پایداری

مهدی دواتگری رئیس کمیته بررسی پرونده غائله ۲۲ بهمن قم در گفت‌وگو با «شرق» گفت: قاسم روانبخش، دبیر سیاسی هفته‌نامه پرتو و از روحانیون نزدیک به آیت‌الله مصباح‌یزدی در قم بازجویی شده، آن هم به دلیل احتمال همدستی و سازماندهی حمله به سخنرانی علی لاریجانی.

آخرین وضعیت دانشگاه احمدی‌نژاد

مشرق: شنیده‌ایم کار پذیرش دانشجو در دانشگاه احمدی‌نژاد که قرار بود از بهمن امسال عملی شود به تعویق افتاده و احتمالا از مهر سال آینده پذیرش دانشجو صورت خواهد گرفت. احتمال می‌رود هیات امنای دانشگاه در روزهای آینده با صدور بیانیه‌ای درباره کارشکنی‌های صورت‌گرفته در مسیر تاسیس و پذیرش دانشجو مطالبی را بیان کنند. با حکم احمدی‌نژاد، رئیس سه دانشکده این دانشگاه منصوب شده‌اند.

انصراف نمایندگان از استیضاح وزیر روحانی

مشرق: برخی نمایندگان مجلس که به‌دنبال استیضاح نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت بودند، از پیگیری استیضاح خودداری کرده و معتقدند با توجه به عملکرد ضعیف مدیریتی وی در حوزه صنعت و بازرگانی به‌ویژه پس از عرضه سبدکالا، دولت اقدام به جابه‌جایی وی خواهد کرد و نیازی به طرح استیضاح نخواهد بود.

ماجرای حمله اصلاح‌طلبان به هاشمی رفسنجانی

سیدمحمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در گفت‌وگو با سایت «نماینده» درباره هجمه اصلاح‌طلبان در دولت خاتمی به هاشمی‌رفسنجانی گفت: فقط عناصر تندرویی که بعدا قوام و شکل گرفتند مثل اکبر گنجی و عباس عبدی و… بود که علیه آقای هاشمی بودند. البته بعدا هم اذعان کردند که اشتباه می‌‌کردند. جریان حاکم دولت خاتمی با آقای هاشمی مرتبط بود. حتی اکثر وزرای کابینه آقای هاشمی در کابینه آقای خاتمی هم بودند.

معاون اول آقای رفسنجانی(مرحوم‌دکتر‌حبیبی) معاون اول آقای خاتمی هم بود. آقای نوربخش، آقای مهاجرانی، آقای خرازی و… عناصر کلیدی بودند که در هر دو کابینه (آقای هاشمی و آقای خاتمی) حضور داشتند. بنابراین این دو دولت در تقابل باهم نبودند. عناصر تندرو و رادیکالی بودند که صاحب نشریه هم بودند.

*جمهوری اسلامی

* تأیید فیلم رستاخیز از سوی آیت‌الله سیستانی و مراجع دیگر تکذیب شد. به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) – ابنا – درحالی که تعدادی از رسانه‌ها به نقل از وزیر ارشاد مدعی شده بودند که “آیت‌الله العظمی سیستانی” و تعدادی دیگر از مراجع، فیلم سینمایی “رستاخیز” را مورد تأیید قرار داده‌اند روابط عمومی وزارت ارشاد و نیز مؤسسه تماشا این خبر را تکذیب کردند. متن اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سایت رسمی این وزارتخانه منتشر شده به شرح زیر است: “مطالبی از قول وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، جناب آقای جنتی، توسط خبرگزاری‌ها نقل شده که از آن سخنان، سرمایه‌گذاری مستقیم تعدادی از مراجع عظیم الشأن تقلید در ساخت فیلم رستاخیز و نظارت بر مراحل تحقیق و نگارش فیلم نامه برداشت شده است. بدین وسیله خبر فوق تصحیح و نقش مراجع عظیم الشأن به شیوه یاد شده تکذیب می‌گردد.”

* صدور حکم ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی توسط حضرت امام خمینی، حتی خردسالان را نیز برای حمایت از اسلام به صحنه آورد. یک تصویر که در سایت‌ها منتشر شده، دختری خردسال به حکم تاریخی حضرت امام است که در این حکم آمده است: “به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب “آیات شیطانی” که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاءالله. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد.” در پلاکاردی که دختر خردسال مسلمان دردست دارد به زبان انگلیسی آمده است: ما آماده کشتن رشدی هستیم.

*قدس

حمله نژادپرستانه به نوجوان ایرانی‌
قدس آنلاین: پلیس آمریکا از دستگیری نوجوانی به اتهام «حمله نژادپرستانه» به امید باباخانی دانش‌آموز ۱۳ ساله ایرانی‌تبار مقیم شیکاگو خبر داد.

۸ شهر در مرز هشدار آبی

ایرنا: ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به اینکه بر خلاف ظاهر فراوان بارشها، کشور در بدترین سال بارندگی قرار دارد، گفت: در شرایط فعلی تهران و هفت شهر اصفهان، بندرعباس، مشهد، قم، شیراز، اهواز و آبادان شهرهایی هستند که از نظر وضعیت آبی به مرز هشدار رسیده اند.

سراج: فرار خاوری صحت ندارد

باشگاه خبرنگاران: ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کشور گفت: در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر فرار خاوری چیزی به دست ما نرسیده و باید بگویم که منبع این خبر هنوز مشخص نیست و دقیقاً نمی‌دانیم که از کجا شایعه شده است.

دوستان احمدی روشن اخراج شده اند

جهان: رحیم احمدی‌روشن پدر شهید احمدی‌روشن با بیان اینکه اخراج همکاران فرزندم در سازمان انرژی اتمی شایعه
 نیست، گفت: من در ازای خون پسرم طلبکار نیستم، بلکه بدهکار هم هستم؛ اما ناخواسته یکسری از دوستان مصطفی را از رده خارج می‌کنند.

«کلت صدام» در دست صهیونیستها!

ایسنا: پلیس رژیم صهیونیستی از کشف کلت اهدایی صدام در خودروی یک شهروند اسراییلی خبر داد. گفته می شود که پلیس رژیم صهیونیستی این کلت را مصادره کرده و سپس سه تن از متهمان این ماجرا را رها کرده است.

تعطیلی رستوران آدمخوارها در نیجریه!

شبکه خبر: پلیس نیجریه پس از اینکه به طور اتفاقی متوجه استفاده از گوشت انسان در غذاهای یک رستوران در آنامبرا شد، مالک و ۱۰ کارگر رستوران را بازداشت کرد. با حضور پلیس و بازرسی های بیشتر مشخص شد که ویژه ترین غذاهای این رستوران از گوشت انسان تهیه می‌شده و اتفاقاً مشتریان زیادی نیز داشته است.

اعتراض بختیاری ها به یک برنامه

گروه سیاسی: به دنبال ادامه پخش مجموعه تلویزیونی سرزمین کهن به کار گردانی کمال تبریزی صبح دیروز(شنبه) حدود ۲۰۰ نفر از بختیاری های استان چهارمحال و بختیاری با حضور در مقابل صدا و سیمای مرکز استان، خواستار توقف پخش این مجموعه تلویزیونی شدند.

حسینی جای ضرغامی را می‌گیرد؟

فرارو: شنیده ها حاکی است که قرار است سید محمد حسینی به جای عزت‌ا… ضرغامی به ریاست سازمان صداوسیما منصوب شود. سیدمحمد حسینی در دولت نهم حضور داشت و قائم‌مقام وزیر علوم و رئیس دانشگاه پیام نور بود.

رئیس‌جمهور نظر سرهنگ‌ها را هم بپرسد!

فارس: مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رئیس‌جمهور غیر از حقوقدانها، نظر سرهنگها، تحلیلگران، دیپلماتها و مهندسان هسته‌ای را هم درباره توافقنامه ژنو بپرسد.

تکذیب توهین به دولت در برنامه «عمو پورنگ»

مهر: علی زارعان مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو درباره شائبه توهین به نماد دولت در برنامه «عمو پورنگ» گفت: من خیلی فکر کردم چطور می‌شود از روایتی ساده درباره کلید، توهین به دولت تدبیر و امید را استنباط کرد. وی توهین به دولت در برنامه «عمو پورنگ» را تکذیب کرد.

نامه همسر شهید وصالی به حاتمی‌کیا

جهان: مریم کاظم زاده همسر شهید اصغر وصالی در نامه‌ای به ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «چ» از او برای ساخت فیلمهایی که از شهدا یاد می کند، تقدیر و تشکر کرد.

عزل و نصب ها در وزارت علوم

ندای انقلاب: شنیده ها حاکی است که بیشتر تصمیم گیری و عزل و نصبهای مهم وزارت علوم از سوی آقایان توفیقی، میلی منفرد و فریدون صورت می گیرد. در همین زمینه خبر می رسد، مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم که یکی از مراکز حساس و مهم این وزارتخانه محسوب می شود، دستخوش تغییرات زیادی شده و اکثر کارشناسان این مجموعه اخراج و یا به جای دیگری منتقل شده اند.

لغو پروانه پزشکان زیرمیزی‌بگیر

تسنیم: عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به ضرورت لغو پروانه پزشکان زیرمیزی بگیر و شلاق زدن آنان، گفت: پدیده زشت زیرمیزی مورد تأیید هیچ کسی نیست.

اظهارات خصمانه وزیر زن بحرینی

العالم: سمیره رجب وزیر اطلاع رسانی بحرین در گفت و گویی یک دقیقه ای با شبکه تلویزیونی المنار، این شبکه را دشمنی نامید که علیه بحرین فعالیت دارد و گفته است که ما با آن همکاری نمی‌کنیم.

ممنوعیت انتخاب یک نام در آذربایجان

جهان: دولت آذربایجان انتخاب نام «آتاترک» برای نوزادان این کشور را ممنوع اعلام کرد.

رضایت۸۰ درصدی مردم از توافق ژنو

ایرنا: منصوری آرانی نماینده مجلس با بیان اینکه نظر مردم درباره توافق هسته ای ژنو را باید از مردم کوچه بازار پرسید، گفت: مردم از سیاست خارجی و آنچه در توافق ژنو گذشت، اعلام رضایت می‌کنند و اکثریت مردم، یعنی بیش از ۸۰ درصد آن را خوب ارزیابی می‌کنند.

ادعای شاخدار از نوع آمریکایی

مهر: روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامهای مبارزه با تروریسم این کشور مدعی شد که ثروت شحاطه، یکی از چهره‌های شناخته شده القاعده که رابطه گسترده ای با ایمن الظواهری رهبر فعلی القاعده دارد، و مدتی را در ایران سپری کرده چندی پیش این کشور را ترک کرده است.

 

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x