تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

ایران باهدف نابودی تروریستها واردخاک پاکستان می شود

  • کد خبر : 23095
  • 27 بهمن 1392 - 8:07
ایران باهدف نابودی تروریستها واردخاک پاکستان می شود

نماینده زابل ابراز امیدواری کرد؛ با تصویب توافق‌نامه امنیتی میان ایران و پاکستان، نیروهای مسلح ایران به‌صورت قانونی برای نابودی تروریست‌ها وارد خاک پاکستان شوند.

 

ایران باهدف نابودی تروریستها واردخاک پاکستان می شود

به گزارش گروه سیاسی کمال مهر –  یک هفته ای می‌شود که ۵ مرزبان ایرانی در منطقه مرزی “جکیگور” به دست گروهک تروریستی جیش العدل اسیر شده اند؛ تنها اطلاعات به دست آمده از وضعیت آنها تصاویری است که از آنها منتشر شده است.

در این میان یک عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، به خبرنگار سیاسی افکار نیوز گفت: ۵ مرزبان ربوده شده ایرانی در سلامت به سر می برند و با توجه به اینکه لایحه موافقت‌نامه امنیتی میان ایران و پاکستان، مبنی بر حضور نیروهای مسلح ایران در خاک پاکستان برای نابودی تروریست‌ها به امضای دو کشور رسیده است، نیروهای امنیتی کشورمان به زودی این مرزبانان را به کشور باز می گردانند.

وی در تشریح این موافقتنامه گفت: با توجه به اینکه پاکستان به بستری برای فعالیت و رشد گروهک‌های تروریستی و تکفیری تبدیل شده است، تصویب موافقت نامه امنیتی میان ایران و دولت پاکستان ضروری است؛ به همین جهت لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین دولت ایران و پاکستان در دستور کار بررسی صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تصویب توافق‌نامه امنیتی میان ایران و پاکستان، نیروهای مسلح ایران به‌صورت قانونی برای نابودی تروریست‌ها وارد خاک پاکستان شوند.
به گفته سید باقر حسینی نماینده زابل، ۵ مرزبان کشورمان به دست گروهک تروریستی جیش العدل ربوده شده اند و در سلامت کامل به سر می برند.

نماینده مردم زابل، در پاسخ به این سوال که مقامات دیپلماتیک کشورمان برای آزادی این مرزبانان تا کنون چه اقداماتی انجام داده اند؟ گفت: پس از رایزنی های گسترده میان مسئولان وزارت کشور با مسئولان پاکستانی قرار است در روزهای آینده هیاتی از کشورمان برای پیگیری وضعیت مرزبانان ربوده شده، به پاکستان سفر کنند.

به گزارش گروه سیاسی افکار نیوز، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درخصوص آخرین اقدامات جهت آزادی ۵ مرزبان ربوده شده ایرانی، گفت: هیئتی برای پیگیری این موضوع مشخص شده و ان‌شا‌الله به استان سیستان و بلوچستان خواهند رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سایر بخش‌ها هم در این زمینه پیگیری‌های لازم را صورت می‌دهند؟ اظهار داشت: بله، پیگیر هستند. وزارت‌خارجه و سفیر ایران در پاکستان پیگیر آزادی این مرزبانان هستند. وزارت کشور هم در این زمینه کمیته‌ای با دستگاه‌های دیگر تشکیل داده است.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور درخصوص آخرین وضعیت ۵ مرزبان ربوده شده، گفت: آخرین خبرهای ما حکایت از زنده بودن این مرزبانان دارد.

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور هم با بیان اینکه «باید به آزادی این سربازان امیدوار بود» گفته است: «از سوی دستگاه‌های امنیتی- انتظامی اقداماتی در حال انجام است که نمی‌توانیم آنها را فعلا اطلاع‌رسانی کنیم.» وزارت خارجه ایران، یکشنبه هفته گذشته نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان را احضار و مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کرد.

سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی هم با اعلام اینکه موضوع ربودن پنج مرزبان کشورمان را از طریق وزارت امور خارجه پیگیری می کنیم، به مهر گفت: ما همچنان به دولت پاکستان در خصوص نحوه کنترل مرزهایش معترضیم. چطور می شود در نقطه صفر مرزی عده ای می آیند و مرزبانان ما را می دزدند، این موضوع را از طریق دستگاه دیپلماسی پیگیری می کنیم.

گفته شده است یگان ویژه صابرین از یگان های ویژه نیروی زمینی سپاه پاسداران برای مقابله با گروهک تروریستی جیش العدل به منطقه اعزام شد است. یگان ویژه صابرین از “زبده ترین یگان های ویژه در دنیا” به حساب می آید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=23095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x