تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1

اعتراض تند مداح معروف به فیلم “رستاخیز”!

  • کد خبر : 22888
  • 26 بهمن 1392 - 10:08
اعتراض تند مداح معروف به فیلم “رستاخیز”!

این شوخی نیست. نمی دانم متولی کیست، کمیسیون فرهنگی مجلس یا دولت. ما از شما می خواهیم که یک گروهی تشکیل دهند، هم جلوی این فیلم را بگیرند و هم ریشه ساخت این فیلم را دربیاورند.

 گروه سینما «کمال مهر» ؛ مراسم هفتگی هیئت الرضا (ع) با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مرتضی صادقی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج امیر تاجری، کربلایی حسین یعقوبیان و کربلایی حسین ابراهیمی در حسینیه موسی بن جعفر (ع) جمعه شب برگزار شد.
وارث نوشت،این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سپس سخنرانی حجت الاسلام شیخ مرتضی صادقی آغاز شد.
حجت الاسلام صادقی با بیان احکام سخنرانی خود را شروع کرد و در سلسله بحث های هفته ی گذشته ی خود به بحث وهابیت پرداخت و گفت؛ پشت پرده وهابیت، اسرائیل و انگلیس هستند.
دشمن هزینه می کند، تا به حالا هشت میلیون نسخه در تبلیغ وهابیت کتاب چاپ کرده اند. چهل هزار سایت اینترنتی فعال دارند. ده هزار عنوان کتاب و جزوه تولید کرده اند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن به این نتیجه رسید که مکتب تشیع و تفکر علوی عامل و قدرت این انقلاب بوده است. پس شروع کردند به شبهه افکنی در شیعه.
از مهمترین شبهاتی که وهابیت در ذهن جوان شیعه می اندازد بحث توسل به ائمه (ع) است.
گفتند چرا توسل، گریه و زیارت ائمه؟ وهابیت می گوید ما خدا را داریم. فقط باید به سراغ خداوند برویم.
در جواب این شبهه به آیه ای از قرآن از سوره یوسف باید اشاره کرد. آیه ای که می گوید برادران یوسف پیش پدرشان یعقوب رفتند و گفتند برای ما از درگاه خداوند به خاطر گناهمان طلب مغفرت کن. این یعنی توسل.
شاید باز به همین آیه شبهه کنند و بگویند فرزندان یعقوب خطاکار بودند و این بار هم خطا کردند و پیش پدرشان برای طلب مغفرت رفتند و به درگاه خداوند رجوع نکردند. اگر این موضوع درست بود یعقوب نبی(ع) باید به آنها اعتراض می کرد و می گفت پیش من نیایید و به خداوند رجوع کنید.
خیر یعقوب این گونه نگفت. در ادامه آیه یعقوب به فرزندانش می گوید به زودی از درگاه خداوند برای شما طلب مغفرت می کنم.
در قرآن به طور واضح به بحث توسل اشاره شده ” یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَیهِ الْوَسِیلَهَ ” در این آیه آمده، ای کسانی که ایمان آورده‌اید! ازخدا بپرهیزید! و وسیله‌ای برای تقرب به او بجوئید!
ما اگر در خانه ائمه آمده ایم در واقع در خانه خداوند رفته ایم.
در ادامه این مراسم حاج عبدالرضا هلالی به قرائت زیارت عاشورا پرداخت. در میان زیارت عاشورا حاج عبدالرضا با اعتراض به فیلم رستاخیز گفت: شما می خواهید مثال بزنید و از تخیلتان استفاده کنید، خب این همه سوژه تاریخی! اما شما حق ندارید در مورد مبدا تاریخی و تعامل و تعالی بشر نظر بدهید.
سر سلسله انقلاب های عالم امام حسین (ع) است. حتی کسانی که منش امام حسین (ع) را قبول ندارند؛ رهبر انقلاب های خودشان را امام حسین (ع) می دانند همچون گاندی!
برای این جریان به این مهمی خیلی بیجا می کنید به بهانه کار هنری انحراف ایجاد می کنید. چرا گیر دادید به امام حسین(ع)؟ آنقدر قشنگ به این مسائل وارد می شوند و تحریف می کنند!
آقای درویش مبنای تاریخی ساخت این فیلم کجاست؟ و از کجا در آمده است؟ شما یک سند آوردی که پسر حر در شام و کوفه بوده من دست شما را می بوسم!
بعد هم اینکه وقتی به هر کسی می گویی من کاری می خواهم برای امام حسین(ع) بکنم می گوید برو به ایران! برای عشق و علاقه به امام حسین (ع) تنها حکومتی است که در دنیا این پرچم را به دست گرفته است و خودش را خادم این پرچم می داند،جمهوری اسلامی ایران است.
امام (ره) فرمود ما هر چه داریم از محرم و صفر است؛ از امام حسین (ع) است و ما خادم این پرچم هستیم. بعد شما بروی در خارج از ایران آنهم لندن؟ کار هنری انجام داده ای؟ بدتر اینکه یک خوانده انگلیسی بی آید و بگوید این کار معنویست؟ این کار دیگر خیلی خنده دار است!
نکته بعد هم نشان دادن چهره شخصیت هایی است که آرمان های ما هستند! چهره ایی که همه جوانمردان و شهدای عالم به جایگاهش غبطه می خورند.
نشان دادن چهره ای که امام حسین(ع) به آن می فرمایند به نفسی انت! ما برای کوچکترین بی حرمتی که می خواستند به حرم حضرت زینب(س) کنند، این همه شهید دادیم. این درست است که هیبت ناموس خدا را نشان دهند؟ این توهین نیست؟
بعد به ما می گویند حرف نزن! به مداحان می گویند حرفی نزن! این همه کار فرهنگی، بروید کار دیگری انجام بدهید!
کل حرف من این است!
ای مردم!
این ها فهمیده اند که با امام حسین (ع) این مردم کسی جلودارشان نیست.
آقای رئیس جمهور!
شما مجتهد و منبری بوده اید! جلوی این فساد فرهنگی را بگیرید! در بالاترین سطوح مدیریت فرهنگی نباید این اتفاق بی افتد.
این شوخی نیست. نمی دانم متولی کیست، کمیسیون فرهنگی مجلس یا دولت. ما از شما می خواهیم که یک گروهی تشکیل دهند، هم جلوی این فیلم را بگیرند و هم ریشه ساخت این فیلم را دربیاورند.
در محکم ترین مقتل ها ۲-۳ جمله بیشتر در مورد بکر بن حر نداریم. در لهوف که مستند است نوشته است “و اما پسر حر بود که به شهادت رسید و وی جزو اولین شهدای کربلا بود”. حالا داستان را عشقی می کنند! این را چه کنیم!؟
می دانی در مورد که حرف می زنیم؟ این حرف ها وهن است و سخیف است!
امام حسین هم دین و هم دنیای ماست! کسی حق ندارد در مورد این جریان حرف بزند و هر چه که خواست غلطی این کند و آنرا تحریف کند.
من حرف خودم را زدم اگر به جایی رسید که رسید اگر هم نرسید، خدایا تو شاهد باش!
در ادامه پس از پایان رسیدن زیارت عاشورا با توسل به بی بی حضرت زینب (س) به عزاداری و ذکر توسل پرداختند.
منبع: فرهنگ نیوز
۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22888

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x