تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

۱۰ ترکیب مغذی و باورنکردنی غذایی

  • کد خبر : 22206
  • 24 بهمن 1392 - 7:54
۱۰ ترکیب مغذی و باورنکردنی غذایی

برخی غذا‌ها که با هم ترکیب می شوند، عملکرد بهتری از خود نشان می دهند و بهتر با بیماری مقابله می کنند.

به گزارش کمال مهر، متخصصان تغذیه معتقدند غذاهایی که انسان ‌ها طی نسل ‌ها به خوردن آن ادامه می دهند از جمله برنج و لوبیا یا گوجه فرنگی همراه با روغن زیتون مغذی‌تر و خوشمزه‌تر است. در این مطلب به چند ترکیب غذایی مناسب اشاره شده که مغذی بودن آن را علم ثابت کرده است.

تخم مرغ + پنیر: ویتامین D موجود در زرده تخم مرغ، به جذب کلسیم لبنیات در بدن کمک می کند و نه تن‌ها برای استخوان ‌ها بلکه برای سلامت قلب نیز مفید است.

گوجه فرنگی+ روغن زیتون : ترکیب مقابله کننده با سرطان و بیماری قلبی به نام کاروتنوئید به وفور در گوجه فرنگی یافت می شود. این ماده قابل حل در چربی است و خوردن گوجه فرنگی با چربی ‌ها مانند روغن زیتون باعث جذب بهتر آن در بدن می شود.

ماهی + سیر: هر دوی این مواد با بیماری و التهاب مقابله می کند. نتایج بررسی ‌ها نشان می دهد مصرف ترکیب سیر و ماهی با هم، میزان کلسترول مضر خون را کاهش می دهد.

شکلات + شاتوت: محققان دریافته‌اند هنگامی که شاتوت همراه با شکلات مصرف شود، فلاوانوئید (کورستین در شاتوت و کاتکین در شکلات) که با بیماری مقابله می کند قوی‌تر می شود و در رقیق کردن خون و بهبود سلامت قلب موثرتر است.

زردچوبه+ فلفل سیاه: زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی است که برای مقابله با سرطان، بهبود عملکرد کبد، کاهش کلسترول و پیشگیری از بیماری آلزایمر مفید است. ترکیب کردن زردچوبه با فلفل سیاه باعث می‌شود بدن کورکومین (ماده فعال در زردچوبه) را هزار بار بیشتر جذب کند.

جو دو سر+ پرتقال: فنولز، نوعی ترکیب گیاهی در جو دو سر و ویتامین C در پرتقال کلسترول مضر را کاهش می دهد. هنگامی که این دو ماده با هم خورده شود در پیش گیری از بیماری قلبی ۴ برابر کارآیی بیشتری دارد.

لیمو و اسفناج: ویتامینC در لیمو ترش به جذب آهن گیاهی موجود در اسفناج کمک می کند.
این ماده معدنی از بروز بدخلقی پیش گیری می کند.

لبو و نخود: نخود منبع عالی ویتامین B6 است که به بدن در جذب منیزیم موجود در لبو کمک می کند. ویتامین B6 در انتقال منیزیم به غشای سلولی نیز موثر است. این ماده مغذی هم به گونه ای عمل می کند که علایم قاعدگی و ADHD را کاهش می دهد.

چای سبز و لیمو: ویتامین C لیمو شیرین باعث جذب مقدار بیشتری کاتکینز(نوعی آنتی اکسیدان) موجود در چای سبز در بدن می شود.

سرکه+ برنج: سرکه، قابلیت برنج در افزایش میزان قند خون را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش می دهد.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x