تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
1

پوست این میوه، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند

  • کد خبر : 22294
  • 24 بهمن 1392 - 9:15
پوست این میوه، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت می کند

بررسی های اخیر محققان نشان می دهد پوست کندن بسیاری از میوه ها نه تنها خوب نیست بلکه ارزش غذایی آنها را نیز کاهش می دهد.

به گزارشگروه وبگردی کمال مهر،نوبتش رسیده که عادات میوه خوردنتان را تغییر دهید. بعد از خواندن این مطلب، خواهید فهمید که چرا! همه‌ی ما از مغز میوه‌ها استفاده می‌کنیم و لذت می‌بریم و پوست آن را دور می‌اندازیم. ولیکن اگر به تمام قوت میوه‌ها نیاز دارید باید کمی بیشتر از دندان‌هایتان کار بکشید و پوست میوه‌ها را نیز به همراه آن‌ها بخورید. فقط مطمئن باشید که پیش از خوردن پوست میوه، آن را به خوبی شسته اید.

تحقیقات ثابت کرده‌اند که در پوست میوه‌ها آنتی اکسیدان بیشتری به نسبت مغز آن‌ها وجود دارد. پوست میوه‌ها منبع غنی فیبر هستند که برای پیشگیری از بوجود آمدن یبوست و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ نقشی حیاتی بازی می‌کنند.

مواد گیاهی که با سرطان مبارزه می‌کنند در پوست میوه‌ها فراوانند. پوست میوه‌ها از آنجایی که کالری، قند و چربی کمی دارند، در کاهش سطح LDL کلسترول خیلی خوب عمل می‌کنند. همچنین باعث خواهند شد احساس سیری کنید، از این رو برای آن دسته از اشخاصی که در رژیم هستند عالی است. در ادامه با مزیت خوردن پوست ۵ نوع میوه آشنا خواهید شد.

۱. پوست سیب، منبعی غنی از مواد مغذی

یک سیب تازه را باید با پوستش بخورید، چرا که منبع خوبی از کلسیم، ویتامین آ، آنتی اکسیدان و انواع مواد گیاهی برای مبارزه با سرطان است. همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی است که در هضم غذا کمک بسیار می‌کند. پوست کندن سیب بین ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزش غذایی میوه را از بین می برد.

بنابراین برای کاهش کلسترول بد و فشارخون، پیشگیری از پوکی استخوان و سرطان و کاهش احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی از پوست کندن سیب خودداری کنید. حتی برای کاهش وزن می توانید از پوست سیب کمک بگیرید چون فیبر موجود در آن احساس سیری طولانی مدت ایجاد می کند و مانع از پرخوری و دریافت کالری های اضافی می شود. البته افراد معدودی به پوست سیب حساسیت دارند که با پختن میوه و تهیه کمپوت این مشکل رفع خواهد شد.

۲. پوست لیمو، عالی برای هضم غذا

پوست لیمو ممکن است کمی تلخ باشد، اما ارزشش را دارد! پوست لیمو می‌تواند به هضم غذا، کاهش درد شکم، بهبود جریان خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک به سزایی کند. برای داشتن پوستی بهتر، هر روز پوست لیمو بخورید!

از آنجایی که پوست لیمو سرشار از بیوفلاونوئید مرکبات است، به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. همچنین میزان بالای کلسیم و ویتامین درون پوست لیمو برای سلامت استخوان نیز خوب است.

۳.پوست انار، دوست دستگاه گوارش

هر چند خوردن پوست ضخیم انار اصلاً منطقی نیست و هیچ تحقیقی هم درباره مصرف خام آن انجام نشده است (برای برطرف کردن گلودرد، زخم گلو و درمان انگل می توان از جوشانده پوست انار استفاده کرد) اما هنگام خوردن این میوه خوشمزه نباید پرده های سفید اطراف دانه ها را جدا کنیم. چرا که این پوسته های نازک حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر هستند و در رفع یبوست و مشکلات دستگاه گوارش موثرند و با کنترل اشتهای کاذب باعث کاهش وزن می شوند.

۴. پوست پرتقال، کمک به کاهش کلسترول

پوست پرتقال سرشار از مواد گیاهی و فلاونوئیدها است. پوست پرتقال جدای از اینکه به هضم سریع و کاهش سطح کلسترول بد کمک می‌کند، می‌تواند طعم و بوی بی‌نظیری به غذاهایتان ببخشد. می‌توانید آنرا به اسموتی‌هایتان اضافه کنید تا مزه‌ی بهتری بگیرند یا اینکه از آن در غذاهای سنتی همچون شیرین پلو استفاده کنید.

۵. پوست کیوی، منبع غنی آنتی اکسیدان

یکی از سالم‌ترین پوست‌های میوه، پوست کیوی است که سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان می‌باشد. سلامت قلب را بهبود می‌بخشد و خون را به صورت طبیعی رقیق می‌کند. ترکیبات مفید موجود در این پوست کرک دار با انواع باکتری های خطرناک مثل استافیلوکوک و ای کلای مبارزه می کنند و مانع از بروز بسیاری از بیماری ها با منشا باکتریایی (مثل سرماخوردگی های غیر ویروسی) می شوند. پوست کیوی را هم می‌توانید در اسموتی یا سالادهای خود برای مزه‌ی بهتر مخلوط کنید.

۶. پوست خیار را نکنید

خیار از جمله میوه هایی است که کالری بسیار پایینی دارد و بسیاری از خانم ها برای داشتن تناسب اندام این میوه را به عنوان میان وعده مصرف می کنند اما متخصصان می گویند اگر خیار ارگانیک و بدون سموم شیمیایی باشد، نباید پیش از مصرف آن را پوست بکنید چرا که پوست این میوه خاصیت کلاژن سازی دارد و مصرف روزانه ۳ تا ۴ عدد خیار علاوه بر رفع چروک های سطحی پوست باعث شادابی و شفاف شدن پوست می شود.

۷. پوست هندوانه، نیروگاهی از ویتامین‌ها

آیا تا به حال سعی کرده‌اید پوست هندوانه را بخورید؟ اگرچه مثل مغزش آبدار و شیرین نیست، ولی بد هم نیست! در حقیقت پوست سفید هندوانه انبار ترکیبات مختلفی همچون ویتامین سی، بتا کاروتن، ویتامین آ، تیامین، لیکوپن، کلسیم، روی و آهن است. پس دفعه‌ی بعدی آنرا دور نمی اندازید، اینطور نیست؟

سعی کنید میوه‌های طبیعی و ارگانیک بخرید تا نتیجه‌ی بهتری از خوردن پوست آن‌ها بگیرید. بار دیگری که خواستید سیب یا پرتقالی نوش جان کنید، پیش از اینکه پوستش را بکنید، مزایای آنرا به خود یادآوری کنید و از خوردن تمام میوه لذت ببرید.

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22294

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x