تاریخ : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

حمیدیان: متشکریم! / طنازی‌های “رضا عطاران” تمامی نداشت / درخواست‌های متعدد سینماگران از رئیس جمهور

  • کد خبر : 22327
  • 24 بهمن 1392 - 9:26
حمیدیان: متشکریم! / طنازی‌های “رضا عطاران” تمامی نداشت / درخواست‌های متعدد سینماگران از رئیس جمهور

برگزیدگان سی و دومین جشنواره فیلم فجر در مراسم اختتامیه این دوره درخواست های و مطالب شنیدنی را بیان کردند.

 

به گزارش خبرنگار حوزه سینما کمال مهر، برگزیدگان جشنواره فیلم فجر که از دریافت جوایز خود خرسند بودند با بیان مطالبی دیگران را نیز در خوشحالی خود سهیم کردند، بودند برخی از آن‌ها جوایز خود را به مادران و خانواده شهدا و یا بیمارستان “محک” تقدیم کردند و برخی دیگر از دولت جدید درخواست‌هایی داشتند.ابتدا محسن دارسنج برنده دیپلم افتخار بهترین چهره‌پردازی پس از دریافت جایزه‌اش، آن را به محسن امیریوسفی برای ساخت «آشغال‌های دوست‌داشتنی» و امیرحسین ثقفی تقدیم کرد و خطاب به حجت‌الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) گفت: ۸۰ درصد این سینماگران اجاره‌نشین هستند، یک فکری برای این موضوع کنید.

طنازی های رضا عطاران همچنان ادامه دارد و در هنگام اعطای جایزه بهترین طراحی صحنه و لباس  با طعنه به طراحی سیمرغ سال گذشته گفت : باید از طراحی مجدد سیمرغ تشکر کنم که شکل آن دوباره به شکل «سیمرغ» بازگشت. تندیس سال قبل بیشتر به درد سرویس شکلات‌خوری می‌خورد.

اکبر ثقفی (تهیه‌کننده همه چیز برای فروش)‌ هم هنگام دریافت سیمرغ شراره سروش برای طراحی صحنه و لباس فیلم «همه چیز برای فروش» گفت که «خانم سروش همسر امیرحسین ثقفی است» و این جایزه را به خانواده ثقفی تقدیم کرد!

سیدعلیرضا علویان هم هنگام دریافت جایزه بهترین صدای فیلم (به همراه بهمن اردلان) برای «چ» گفت: خوشحالم که جایزه را از جهانگیر میرشکاری گرفتم که همیشه در کارم برایم اسطوره و الگو بوده است. باید از ابراهیم حاتمی‌کیا که به من اعتماد کرد تشکر کنم و اگر این جایزه را گرفتم به دلیل کارگردانی به جا و خوب ایشان در «چ» بوده است.

میلاد کی‌مرام هم با دریافت دیپلم افتخار بهترین بازیگر مکمل برای «خط ویژه» گفت:این جایزه معنوی را که برای گرفتن آن خیلی سختی کشیدم را به بیمارستان محک تقدیم می‌کنم.

بابک حمیدیان پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل مرد روی سن رفت و اظهار داشت: شهید اصغر وصالی و اصغر وصالی‌ها همواره به من یادآوری می‌کنند که ما بی‌چرا زنده‌گانیم و آن‌ها با چرا رفته‌گان آگاهند.

وی ضمن تقدیر از تلاش اصحاب رسانه در ایام جشنواره فجر افزود: تجربه کار کردن با احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی‌کیا، کیومرث پوراحمد و رخشان بنی‌اعتماد تجربه باشکوهی است که قدردان آن هستم. همچنین من قدردان زحمات آقای رضاداد، مسئولان جشنواره و بچه‌های رسانه هستم که شب‌ها نخوابیدند.

این بازیگر سینمای ایران سپس خطاب به محمد نهاوندیان بیان کرد: به رییس‌جمهور محترم بفرمایید که ما می‌خواهیم بی‌واسطه و در مکان یک متری خواسته‌های‌مان را به شما بگویید. لطفا این فرصت را فراهم کنید.

کارن همایونفر پس از دریافت دیپلم افتخارش برای ساخت موسیقی متن «همه چیز برای فروش» گفت که «امیدوارم سیمرغ بخش موسیقی متن به یک ایرانی برسد، چون سینمای ما به هرچیزی احتیاج داشته باشد، به آهنگساز احتیاج ندارد» اما این امیدواری همایونفر به نتیجه نرسید و سیمرغ این بخش را استفان واربکِ انگلیسی برای «رستاخیز» گرفت.

حسین جعفریان نیز با دریافت جایزه سیمرغش برای بهترین فیلمبرداری این دوره از جشنواره اظهار داشت: از آقای حاتمی‌کیا و کیومرث پوراحمد تشکر می‌کنم که مرا برای همکاری در فیلم‌شان دعوت کردند و البته از آقای درویش و علیقلی‌زاده هم تشکر می‌کنم زیرا که این جایزه را مدیون همکاری با آن‌ها در «رستاخیز» هستم.

وی افزود: از آقای رضاداد تشکر می‌کنم که فرصت دیدن «خانه پدری» را فراهم کردند و امیدوارم که فرصت اکران آن هم فراهم شود.

رضا عطاران که برای‌بار دوم و دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد روی سن رفته بود، عنوان کرد: خدا را شکر که آن سیمرغ که به درد شکلات‌خوری می‌خورد به ما نرسید. من یکی دوسال بود که منتظر دومین سیمرغم بودم که با یکی دیگر سیمرغی که در خانه داشتم جفت بیندازم و برای سال‌های دیگر که می‌خواهم خودم جشنواره بزنم تولیدی سیمرغ راه بیندازم!

مریلا زارعی (برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای «شیار ۱۴۳») هم اظهار کرد: از هیات داوران تشکر می‌کنم که تلاشم به دل‌شان نشست. خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد که در نقشی سنگین، حساس و مسئولیت‌برانگیز بازی کنم و باز خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد که در قلب شما بنشینم.

وی ادامه داد: این سیمرغ حاصل سال‌ها مهری است که از شما گرفتم و تجربه‌ای که از کار کردن با کارگردانان بزرگی است که با آنها کار کردم. به خصوص از آقای ابراهیم حاتمی‌کیا تشکر می‌کنم چراکه اجازه دادند در مقابل دوربین‌شان در فیلم ارزشمند «چ» قرار بگیرم و بیاموزم و دوم به دلیل کار متعهدانه و ارزشمندشان که باعث شدند توجه شما به «شیار ۱۴۳» جلب شود.

زارعی سپس خطاب به حاضران گفت: این جایزه برای من خیلی ارزشمند است. خواهش می‌کنم به جای تشویق من و این سیمرغ، به احترام همه مادران و زنان سرزمینم که در این سال‌ها صبورانه ایستادند، عزیزانشان را برای جان و مال و ناموس این کشور دادند و باز هم سکوت کردند، به احترام بایستید.

بهروز افخمی هم که برای «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» جایزه سیمرغ بهترین فیلمنامه را گرفته بود، خطاب به مسئولان سیاست‌گذاری جشنواره گفت: فکر می‌کنم که بهتر است از سال آینده، جایزه فیلمنامه اقتباسی با فیلمنامه اورجینال جدا شود چرا که نوشتن فیلمنامه اقتباسی بسیار راحت‌تر از فیلمنامه ارجینال است.

تقی علیقلی‌زاده (تهیه‌کننده «رستاخیز») که جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره را به جای احمدرضا درویش دریافت کرده بود، گفت: ‌آقای درویش بنا به دلایلی حضور ندارند اما تاکید کردند که این جایزه را به آرش آصفی برای بازی در نقش بکیر در رستاخیز اهدا کنم.

نرگس آبیار کارگردان «شیار ۱۴۳» که جایزه ویژه هیات داوران جشنواره را گرفته بود، عنوان کرد: فیلمم را به مقام مادران سرزمینم تقدیم می‌کنم؛ به‌ویژه مادران رزمندگانی که به جبهه‌ها رفتند، مادران رزمندگانی که زخمی شدند و به‌ویژه مادران غم‌دیده‌ اما شکوهمند رزمندگان شهید. امیدوارم روزی برسد که حاج‌ کاظم‌ها در سرزمین خودشان غریبه نباشند؛ با تشکر ویژه از آقای حاتمی‌کیا.

سیدجمال ساداتیان (از تهیه‌کنندگان فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»)که به عنوان یکی از برگزیدگان سیمرغ بهترین فیلم جشنواره فجر بود، گفت: متاسفانه سینمای ما گاهی باعث بی‌مهری داخلی قرار می‌گیرد. ما سلایق مختلف فکری در کشور داریم و باید اجازه دهیم برای همه این سلایق فیلم ساخته شود. باعث تاسف است که بعضی از فیلم‌ها، امسال مورد بی‌مهری قرار گرفتند. این زیبنده سینمایی که عظمت زیادی دارد نیست. به نظرم کمی نیاز به سعه‌صدر مسئولان و کسانی که کمی تندرو هستند، داریم.

انتهای پیام/

 

۰ ۰ رای ها
رأی دهی به مقاله
لینک کوتاه : https://kamalemehr.ir/?p=22327

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
0
افکار شما را دوست دارم، لطفا نظر دهیدx
()
x